Cevap Yaz
11 Ekim 2021, 09:34
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe ADA Yayınları Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Cevapları



2. Sınıf Ada Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 3. Tema Milli Mücadele Ve Atatürk (Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı) Metni Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 Etkinlikleri

77. Sayfa Cevapları

“Kurtuluş Savaşı” sözünden ne anlıyorsunuz?

Cevap: Vatanı düşmanlardan kurtarmak için yapılan savaş anlıyorum.

79. Sayfa Cevapları

Metni okudunuz. “Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı” adlı metin bilgi mi veriyor, bir olayı mı anlatıyor?

Cevap: Olay anlatılmaktadır. Geçmişte yaşanan bir olay anlatılıyor.

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz hikâyeyle ilgili fotoğrafı inceleyiniz. Hikâyede olaylar kimler arasında geçiyor?

Cevap: Atatürk ile Gültekin arasında geçmektedir.

Fotoğrafta Atatürk ve yanındakiler neler hissediyor olabilir? Beden dillerine göre yazınız.

Cevap: Umutlu ve gururlu hissediyeorlardır.

Müsamere ne amaçla düzenleniyor?

Cevap: İzmir’in işgalini kınamak amacı ile düzenleniyor.

80. Sayfa Cevapları

Gültekin şiir okurken heyecanlanınca ne oluyor?

Cevap: Şiirin devamını unutuyor.

Gültekin Atatürk’ün verdiği hediyeyi neden ona geri veriyor?

Cevap: Saat çok değerli olduğu için ve annesinin darılacağını düşünerek.

Gültekin Atatürk’ün verdiği saati nasıl saklıyor?

Cevap: Gözü gibi bakıp saklıyor.

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki olaylarla oluş sırasını eşleştiriniz.

Cevap:

Atatürkün Gültekine armağanı

81. Sayfa Cevapları

3. ETKİNLİK

“Müsamere” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırınız. Bu sözcüğü cümlede kullanarak aşağıya yazınız.

Cevap:



Müsamere: Okullarda öğrencilerin sunduğu, programında koşuk, oyun vb. gösterilerinin yer aldığı eğlence.

Cümlem: Okulda yıl sonu müsameresi düzenlendi.

Gültekin, Atatürk’ün verdiği saati almıyor. “Annem darılır.” diyerek ne söylemek istiyor? Arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.

Cevap: Annesi Gültekin’e başkalarından eşya almamasını ,istememesini istemiş olabilir.

82. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri uygun görsellerin altına yazınız. Milletimiz düşmanları yurttan kovmak için canla başla çalışıyordu. Kadın, erkek, büyük, küçük herkes bu işe kendini vermişti.

Cevap: Büyük-küçük, kadın-erkek

Milletimiz düşmanları yurttan kovmak için canla başla çalışıyordu. Kadın, erkek, büyük, küçük herkes bu işe kendini vermişti.

Yukarıdaki cümlede “yurt” kelimesinin yerine başka hangi kelime yazılabilir?

Cevap: Vatan kelimesi yazılabilir.

Güzel Yurdum” adlı şiirin başlığını “Güzel Vatanım” olarak yazınca anlamı değişmiş miydi? Hatırlayınız.

Cevap: Hayır değişmedi.

83. Sayfa Cevapları

Aşağıda, karışık olarak verilen kelimeleri “zıt anlamlı” ve “eş anlamlı” olarak ayırınız.

hikâye kelime kötü iyi kapalı cevap yanıt ufak sözcük öykü iri açık

Cevap: 

Zıt anlamlılar: İyi-kötü, kapalı-açık, iri-ufak
Eş anlamlılar: Hikaye-öykü, cevap-yanıt, sözcük-kelime

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde satır sonuna sığmayan kelimeler nasıl yazılmış? Hece bölerken hangi işaret kullanılmış? Örnekleri inceleyiniz.

Cevap: Hece bölerken kısa çizgi kullanılmıştır.Satır sonuna sığmayan kelimeler kısa çizgiyle bölünmüş ve alt satırda devam etmiştir.

Aşağıdaki kelimelerin hecelerini kısa çizgiyle ayırarak yazınız,

Cevap:

Heyecan: heye-can

Okudum: Oku-dum

saat: sa-at

84. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Aşağıya okuduğunuz hikâyeden seçtiğiniz bir bölümü kitabınıza bakarak yazınız. Yazarken harfler kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız. Satır sonuna sığmayan kelimeleri hecelerinden uygun biçimde ayırarak yazmayı unutmayınız.

Cevap: Seçtiğiniz bir bölümü yazınız.



Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe ADA Yayınları İstiklal Marşı'mız Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.