11 Ekim 2022, 09:34 |
2. Sınıf Türkçe Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Cevapları ADA Yayınları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 77-78-79-80-81-82-83-84. Sayfa Cevapları Ada Yayınlarıİçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Cevapları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 77. Sayfa Cevapları“Kurtuluş Savaşı” sözünden ne anlıyorsunuz? Cevap: Vatanı düşmanlardan kurtarmak için yapılan savaş anlıyorum. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 79. Sayfa CevaplarıMetni okudunuz. “Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı” adlı metin bilgi mi veriyor, bir olayı mı anlatıyor? Cevap: Olay anlatılmaktadır. Geçmişte yaşanan bir olay anlatılıyor. 1. ETKİNLİK Okuduğunuz hikâyeyle ilgili fotoğrafı inceleyiniz. Hikâyede olaylar kimler arasında geçiyor? Cevap: Atatürk ile Gültekin arasında geçmektedir. Fotoğrafta Atatürk ve yanındakiler neler hissediyor olabilir? Beden dillerine göre yazınız. Cevap: Umutlu ve gururlu hissediyeorlardır. Müsamere ne amaçla düzenleniyor? Cevap: İzmir’in işgalini kınamak amacı ile düzenleniyor. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 80. Sayfa CevaplarıGültekin şiir okurken heyecanlanınca ne oluyor? Cevap: Şiirin devamını unutuyor. Gültekin Atatürk’ün verdiği hediyeyi neden ona geri veriyor? Cevap: Saat çok değerli olduğu için ve annesinin darılacağını düşünerek. Gültekin Atatürk’ün verdiği saati nasıl saklıyor? Cevap: Gözü gibi bakıp saklıyor. 2. ETKİNLİK Okuduğunuz metindeki olaylarla oluş sırasını eşleştiriniz. Cevap: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 81. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİK “Müsamere” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırınız. Bu sözcüğü cümlede kullanarak aşağıya yazınız. Cevap: Müsamere: Okullarda öğrencilerin sunduğu, programında koşuk, oyun vb. gösterilerinin yer aldığı eğlence. Cümlem: Okulda yıl sonu müsameresi düzenlendi. Gültekin, Atatürk’ün verdiği saati almıyor. “Annem darılır.” diyerek ne söylemek istiyor? Arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız. Cevap: Annesi Gültekin’e başkalarından eşya almamasını ,istememesini istemiş olabilir. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları4. ETKİNLİK Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri uygun görsellerin altına yazınız. Milletimiz düşmanları yurttan kovmak için canla başla çalışıyordu. Kadın, erkek, büyük, küçük herkes bu işe kendini vermişti. Cevap: Büyük-küçük, kadın-erkek Milletimiz düşmanları yurttan kovmak için canla başla çalışıyordu. Kadın, erkek, büyük, küçük herkes bu işe kendini vermişti. Yukarıdaki cümlede “yurt” kelimesinin yerine başka hangi kelime yazılabilir? Cevap: Vatan kelimesi yazılabilir. Güzel Yurdum” adlı şiirin başlığını “Güzel Vatanım” olarak yazınca anlamı değişmiş miydi? Hatırlayınız. Cevap: Hayır değişmedi. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 83. Sayfa CevaplarıAşağıda, karışık olarak verilen kelimeleri “zıt anlamlı” ve “eş anlamlı” olarak ayırınız. hikâye kelime kötü iyi kapalı cevap yanıt ufak sözcük öykü iri açık Cevap: Zıt anlamlılar: İyi-kötü, kapalı-açık, iri-ufak 5. ETKİNLİK Okuduğunuz metinde satır sonuna sığmayan kelimeler nasıl yazılmış? Hece bölerken hangi işaret kullanılmış? Örnekleri inceleyiniz. Cevap: Hece bölerken kısa çizgi kullanılmıştır.Satır sonuna sığmayan kelimeler kısa çizgiyle bölünmüş ve alt satırda devam etmiştir. Aşağıdaki kelimelerin hecelerini kısa çizgiyle ayırarak yazınız, Cevap: Heyecan: heye-can Okudum: Oku-dum saat: sa-at 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 84. Sayfa Cevapları6. ETKİNLİK Aşağıya okuduğunuz hikâyeden seçtiğiniz bir bölümü kitabınıza bakarak yazınız. Yazarken harfler kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız. Satır sonuna sığmayan kelimeleri hecelerinden uygun biçimde ayırarak yazmayı unutmayınız. Cevap: Seçtiğiniz bir bölümü yazınız. Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe İstiklal Marşı'mız Cevapları ADA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
05 Mart 2022, 17:25 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3712 |
Kızım için bakmıştım gerçekten çok faydalı bilgiler var teşekkür ederim. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |