Cevap Yaz
14 Kasım 2021, 17:34
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ufacık Vidacık Cevapları ADA Yayınları



2. Sınıf Ada Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 8. Tema Vatandaşlık (Ufacık Vidacık) Metni Sayfa 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 Etkinlikleri.

235. Sayfa Cevapları

Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur?

Cevap: Çalışanlar görevlerini tam yapmazsa işler yarım olur. Emekler boşa gider. Aksaklıklar olur.

UFACIK VİDACIK

Aslının annesi bu ay çalışmaya başladı, Aslı biç boşlanmıyor annesinin çalışmasından, Hele birisi annesinin işini soracak diye çok korkuyor, Annesi bir hastanede temizlik yapıyor çünkü, Aslının babasının işi de bir başka hastanede, O da hastalara bakıyor, Aslı babasının işiyle övünüyor bile, Sorana yanıtı hazır çünkü: Sağlıkçı. Ama annesinin bir hastaneyi temizlediğini nasıl söyleyecek? Şaka yapıyor gibi yapsa, “Bizim evin temizliğini beğenenler annemi hastaneye öğütlemişler/’ dese.,, Iııh, olmaz ki. Herkes bir yerin nasıl temiz tutulduğunu bilir, Annesi orada çöpleri topluyor, yerleri paspaslıyor. Tuvaletleri yıkıyor, ilaç dökerek mikroplardan arındırıyor. Hastaların yataklarından kirli çarşafları çıkarıp temizlerini seriyor. Yastık yüzlerini değiştiriyor. Ellerinde lastik eldivenler, sırtında kareli bir gömlek, başında kasket… Kimi zaman yüzünde maske, Sekiz saat oradan oraya koşuyor. Bir de bununla övünmüyor mu? “Başhemşire, hastane atıklarını kırmızı özel torbalara koyduğumu görünce beğendi, gülümsedi, Bizim şefe: ‘Şerife Hanım çabuk kavradı işi,’ demiş. Beni ameliyathane katına alacaklar galiba…” Aslı, ameliyat yapılan yerin temizliğinin daha zor olduğunu biliyor. Babası annesine anlatırken duydu. Ama hoşlanmıyor işte. Daha doğrusu, eğilin de kulağınıza fısıldayayım: “Utanıyor annesinin işinden,” Aslının bu durumunu fark eden öğretmeni, rehberlik öğretmeniyle konuştu. Sonra da okulda “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterildi. Film, küçücük, önemsiz gibi duran vidanın gevşemesiyle sarsılan büyük bir germiyi anlatıyordu. O vidanın, zor da olsa görevini yapması tüm gemiyi kurtarmıştı. Aslı, filmden çok etkilendi. Öğretmen, filmden anladıklarını yazmalarını istedi. Aslı, o filmden ne anladığını şöyle anlattı: Bir toplumda herkesin bir işi vardır, Bu işlerin önemlisi önemsizi yoktun Yapılmayan bir görev, toplumun düzenini aksatır, bir vida gereğince sıkıştırılmamışsa yeminin batmasına yol açar. Bir temizlikçinin işini aksatması hastanede mikropların üremesine neden olur, Hastaların durumu bu yüzden kötüleşebilir. Benim annem de babam da hastanede çalıştığı için biliyorum, Annem hastanede hem temizlik yapıyor hem de hastane çöplerini \ ayırıyor, Böylece zehirli atıklar diğer çöplere karışmıyor. Bu yönden yalnız hastanelerin değil bütün çevrenin sağlıyı Annemle gurur duyuyorum. Aslı o günden sonra annesinin işinden hiç utanmadı.

238. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Metinle ilgili resimlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Birinci resimde çocuk ne yapıyor?

Cevap: Annesini düşünüyor. Annesi çalışırken ne tür zorluklar yaşayabileceğini hayal ediyor.

Resimdeki tabelada ne yazıyor?

Cevap: Röntgen

Resimdeki hanım ne yapıyor?

Cevap: Temizlik yapıyor, yerleri siliyor.

İkinci resimdekiler kim olabilir?

Cevap: Aslı’nın anne ve babası.

Çocuk, yüzünün ifadesine göre ne hissediyor?

Cevap: Utanıyor ve endişeli.

Büyükler, beden diline göre ne yapıyorlar?

Cevap: Bir şeyler anlatmaya çalışıyorlar.

Son resimde çocuk ne yapıyor?

Cevap: Sınıfta annesini ne kadar çok sevdiğini anlatan bir mektup okuyor olabilir.

Çocuğun okuduğu metin size ne hissettirdi?

Cevap: Gurur duydum. Çünkü herkesin farklı işleri olabilir. Önemli olan ailesini geçindirmektir.



Aslı, okulda bir çizgi film izledi ve ondan etkilendi. Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmaya, uygun bir hitapla (Sevgili Arkadaşlar, Değerli Büyüklerim gibi) başlayınız, Konuşmalarınızda beden dilini kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap: Sevgili Arkadaşlar,

Benim izlediğim filmde insanların birlik ve beraberlik iinde olunca her türlü zorluğu aştıkları anlatılmaktaydı. İnsanlar bir ve beraber olunca en zor şeyler bile kolay oluverir.

239. Sayfa Cevapları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre eşleştiriniz.

Cevap:

sıralama

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden ne anladınız? Soruları cevaplayarak belirtiniz.

Aslı, niçin babasının işiyle övünüyormuş?

Cevap: Babasının mesleği sağlıkçı olduğu için.

Aslının annesi hastanede ne iş yapıyormuş?

Cevap: Temizlik işlerini yapıyormuş, çöpleri ayırıyormuş.

Öğretmeni Aslının durumunu fark edince ne yapmış?

Cevap: Rehberlik öğretmeniyle konuşmuş. Sonra da okulda “Küçük Vida” adlı bir çizgi film göstermiş.

“Küçük Vida” filminde ne anlatılıyormuş?

Cevap: Film, küçücük, önemsiz gibi duran vidanın gevşemesiyle sarsılan büyük bir gemiyi anlatıyormuş.

Aslının ödevi niçin çok beğenilmiş

Cevap: Çünkü annesini örnek göstermiş ve hiç bir işin önemsiz olmadığını anlatmış.

240. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki resimler hangi kelimelerle ilgili olabilir? İlgili kelimeleri resimlerin altına yazınız.

Cevap:

vida,maske,baret

5. ETKİNLİK

Aslı aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.

Yapılmayan bir görev, toplumun düzenini aksatır.

Cevap: Toplumun düzenli olması için herkesin üzerine düşen görevi tam yapması gerekir.

241. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Aslının annesi hastane atıklarını yandaki kırmızı özel çöp torbalarına koyuyor, Bunların atıldığı yere niçin “DİKKAT” yazıldığını arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Çünkü bu atıklarda mikroplar olabilir ve başka insanlara bulaşabilir. Bu nedenle kimse ellemesin diye yazılıyor.

Günlük yaşantımızda birçok şekil sembol ve işaret görürüz, Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.

Cevap: Bu işaretler hem bizleri korur hem de bilgi verir. Trafik işaretleri trafiğin düzeni için gereklidir. Bilgi verici işaretler de insanların zorlanmadan istedikleri yeri bulmalarına fayda sağlar.

242. Sayfa Cevapları

Bilgi Kutusu
Yandaki işaretin ne olduğunu biliyor musunuz? Bu işaret geri dönüşebilecek cam, kâğıt ve plastik ürünlerin atılacağı yerleri belirtir. Bu atıklar çöplerden ayrı toplanıp yeniden değerlendirilir. Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz? Aşağıdaki yönergeleri okuyunuz. Çöp ve atıkları ayrıştırarak belirtilen yerlere atınız. İçtiğiniz süt, ayran şişelerini, cam atıkların toplandığı geri dönüşüm kutusuna atınız. Okunmuş gazeteleri kâğıtların toplandığı geri dönüşüm kutusuna atınız. Mey ve kabuklarını çöp kutusuna atınız.
Biten pilleri, piller için ayrılmış özel kutulara atınız. Plastik su şişelerini, plastik alışveriş torbalarını geri dönüşüm kutusuna atınız. Süpürülen tozları ve döküntüleri çöp kutusuna atınız.



Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Kırmızı Domatesin Yolculuğu Cevapları ADA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.