18 Ekim 2023, 09:45
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf Fen Bilimleri 122-123-124-125. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 Cevapları Tuna Yayınları

5. Ünite Çevremizdeki Işık Ve Sesler: Ses Her Yönde Yayılır Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları

Teneffüs süresi bittiğinde çalan zilin sesini okuldaki tüm öğrenciler ve öğretmenler işitir. Zilin sesi onlara nasıl ulaşır? Tahmin edelim.

Cevap: Sesler titreşim sayesinde kulağımıza kadar gelir ve işitiriz.

Deneyelim, Öğrenelim



Amaç: Sesin her yönde yayıldığını gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: çalar saat.

İzlenen Yol



1. Görsel-1’deki gibi çalar saatin alarmını 1-2 dakika sonraya kuralım.
2. Saati öğretmen masasının üzerine Görsel- 2’deki gibi bırakalım. Sınıftaki 7-8 arkadaşımızdan masanın etrafına halka şeklinde dizilmelerini isteyelim.
3. Saatin alarmı çalmaya başladığında sınıftaki herkesin bu sesi işitip işitemeyeceğini tahmin edelim.
4. Bulunduğumuz yerde alarmın çalmasını bekleyelim. Oluşan sesi dinleyelim.
5. Arkadaşlarımızdan alarm sesini işitip işitmediklerini öğrenelim.

Sonuç

Etkinliğimizde kullandığımız ses kaynağı nedir?

Cevap: Çalar saat



Sınıftaki herkes saatin alarm sesini işitebildi mi? Gözlemlerimizden yararlanarak bu durumu yorumlayalım.

Cevap: Evet herkes işitti.


3. Sınıf Fen Bilimleri Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları

Ses Nereden Geliyor?

Aşağıdaki görselde çocuklar civcivleri ve tavuğu göremiyorlar. Fakat seslerini işitebiliyorlar. Sizce çocuklar tavuk ve civcivlerin yerini seslerinden bulabilirler mi?



Cevap: Evet bulabilirler. sesin yönüne doğru giderler ve yerlerini bulurlar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları

Deneyelim, Öğrenelim

Uzaklaşıyor mu, Yakınlaşıyor mu?

Ses kaynağının yerini işitme duyusuyla belirlemeye çalışmak



İzlenen Yol

Uyarı: Etkinlik sırasında sessiz olunmalıdır.

Gerekli Malzemeler: kapaklı plastik şişe, nohut (25-30 adet), eşarp, sandalye.

1. İkişer kişilik gruplar oluşturalım.



2. Plastik su şişesine nohutları koyalım. Şişenin kapağını kapatalım. Bu, bizim ses kaynağımız olacaktır.

3. Sandalyeyi sınıfımızın ortasına yerleştirelim. Arkadaşımızdan sandalyeye oturmasını isteyelim ve görseldeki gibi onun gözlerini eşarpla çok sıkı olmayacak şekilde bağlayalım.

4. Sınıfımızın farklı yerlerinde durarak ses kaynağıyla ses oluşturalım. Arkadaşımızdan ses kaynağının yerini tahmin etmesini isteyelim.

5. Bu kez ses kaynağıyla ses oluştururken sınıf içinde dolaşalım. Arkadaşımızdan ses kaynağının kendisine yaklaştığını ya da kendisinden uzaklaştığını tahmin etmesini isteyelim.



Sonuç

Arkadaşımız ses kaynağının yerini doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.

Cevap: Evet doğru tahmin edebildi.

Arkadaşımız ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.



Cevap: Doğru tahmin etti.

Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz hangisidir?

Cevap: İşitme duyumuz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları

Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler verelim.



Cevap: Polis sireni, havadan geçen uçak, araba motor sesi.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Fen Bilimleri 119-120-121. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.