04 Eylül 2023, 09:19
murat
Yönetici

3. Sınıf Fen Bilimleri 35-36-37-38-41-43-44-45. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45 Cevapları Tuna Yayınları

2. ÜNİTE : Beş Duyumuz

Duyu Organları ve Görevleri Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Tuna Yayınları 

Peki, çevremizdeki varlıkların görünüşlerini, renklerini, seslerini, kokularını, sert veya yumuşak olmalarını, tatlarını nasıl algılarız? Çevremizi algılamamızı sağlayan duyular nelerdir?

Cevap: Görünüşlerini ve renklerini gözümüzle, seslerini kulaklarımızla, kokularını burnumuzla, sert veya yumuşak olmalarını ise derimizle, tatlarını da dilimizle algılarız. Bu organlarımıza beş duyu organı denir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Tuna Yayınları 

Bir kır gezisine çıktığımızı düşünelim. Bu kır gezisinde çiçeklerin rengini ve kokusunu, kelebeğin kanadındaki desenleri, kuş seslerini ve rüzgarın esintisini hangi duyularımızla algılarız? Düşünelim.



Cevap: Duyu organlarımız ile algılarız. Çiçeklerin rengini, kelebeğin kanadındaki desenleri gözümüzle görüp algılarız. Kuş seslerini kulağımızla, rüzgarı ise tenimiz yani derimiz ile hissederiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Tuna Yayınları 

Birkaç dakika gözlerimizi kapatalım. Neler hissettiğimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.

Cevap: Kendimi karanlıkta kalmış gibi hissettim. Ayrıca korktum sürekli görmeyen insanların yaşadıkları zorlukları düşündüm.



Kendimizi görme engelli bireylerin yerine koyalım. Evden okula giderken ne gibi zorluklar yaşayacağımızı düşünelim. Engelli bireylerin yaşadığı zorluklara çözüm önerilerinde bulunalım.

Cevap: Kaldırımlara park eden araçların yürümeme engel olacağını düşündüm. Trafik işaretlerinin sessiz olması beni zorlar ve başkasından yardım almamı gerektirirdi. Tamiri devam eden yollar ve kaldırımlar beni zorlardı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Tuna Yayınları 

Göz sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Düzenli aralıklarla göz doktoruna gitmeliyiz. Gözümüzdeki sorunları hafife almamalı ve sağlık kuruluşuna gitmeliyiz. Göze iyi gelecek besinler tüketmeliyiz. Temizliğimize önem vermeliyiz. Denize, havuza gireceğimiz yerlerin temiz olduğuna dikkat etmeliyiz.




3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları Tuna Yayınları 

Kulak sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Kulak sağlığımızı korumak için, kulak çöplerini kullanmamalıyız. Kulağımıza şaka bile olsa başka cisimler sokmamalıyız. Banyo yaptıktan sonra kağıt havlu ile kurulamalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları Tuna Yayınları 

Deneyelim, Öğrenelim

Arkadaşımız gözlü bağlı, burnu açıkken hangi besinlerin tadını alabildi?



Cevap: Arkadaşımız tüm besinlerin tadını aldı.

Arkadaşımız hem gözünü hem burnunu kapattığında besinlerin tadını alabildi mi? Neden?

Cevap: Besinlerin tadını tam olarak alamadı. Çünkü tat alma ve koklama duyuları birlikte çalışır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları Tuna Yayınları 

Dil sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.



Cevap: Hazır besinleri fazla tüketmemeliyiz. Asitli içeceklerden, çok fazla acı, ekşi, tuzlu ve şekerli besinleri tüketmemeliyiz. Dil temizliğine önem vermeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları Tuna Yayınları 

Deri sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Temizliğine dikkat etmeli, güneşte fazla kalmamalı, yaz aylarında koruyucu krem sürmeliyiz. Mevsimine göre kıyafet seçmeliyiz.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Fen Bilimleri 30-31-32-33. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.




18 Ekim 2023, 16:23

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

Çok anlaşılır olmuş bazen anlayamıyorum ama bunu anladım

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.