09 Ocak 2022, 21:50
Donatello
Yönetici

3. Sınıf Fen Bilimleri 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76. Sayfa Cevapları Anka Yayınları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76 Cevapları ANKA Yayınları

Maddeyi Niteleyen Özellikler Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 64 Cevapları Anka Yayınevi

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

• Maddelere çevremizden örnekler verelim.

CEVAP: Kalem, kitap, masa, yorgan, çikolata, telefon maddelere örnektir.



• Her maddenin tadına ve kokusuna bakılabilir mi? Arkadaşlarımızla tartışalım.

CEVAP: Her maddenin tadına ve kokusuna bakılamaz. Mesela havanın tadına bakmamız mümkün değil.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 71 Cevapları Anka Yayınevi

Uygulama: Pürüzlü-Pürüzsüz



Gerekli Malzemeler

• İki adet A4 kâğıdı
• Krepon kâğıdı
• Yapıştırıcı

Uygulayalım

• Türkiye haritası olan A4 kâğıdı üzerinde parmağımızı gezdirelim.
• Ne hissettiğimizi söyleyelim.
• Küçük parçalar hâlinde krepon kâğıtlarını keselim.
• Türkiye haritasını krepon kâğıdı parçalarıyla kaplayalım.
• Bitirdiğimiz çalışmanın üzerinde elimizi gezdirelim. Ne hissettiğimizi belirtelim.



Sonuç

• Haritaya iki farklı durumda dokunduk. İki dokunma sonucu arasındaki farkı söyleyelim. Bu farkı, hangi duyu organımızla ayırt ettiğimizi belirtelim.

CEVAP: Haritaya ilk dokunduğumuzda pürüzsüzdür. İkinci dokunduğumuzda pürüzlüdür. Bu farklı duyu organlarımızdan deri ile ayırt ettik.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 72 Cevapları Anka Yayınevi

Uygulama: Maddenin Nitelikleri



Gerekli Malzemeler

• Gül suyu • Kalem
• Toz şeker • Pamuk
• Göz bandı • Sünger
• Dal parçası • Kolonya
• Plastik cetvel • Un

Uygulayalım

• Getirdiğimiz malzemeleri öğretmenimizin masasına dizelim. Sınıfımızdaki bir arkadaşımızın gözlerini bağlayalım. Arkadaşımızın gözleri kapalıyken süngeri, pamuğu, dal parçasını, kalemi, plastik cetveli ve bardağı önüne koyalım. Bu cisimlerin özelliklerini dokunarak söylemesini isteyelim. Özelliklerin belirlendiği cisimleri aşağıdaki tabloya not edelim.



Uyarı: Sadece toz şeker ve unun tadına bakılacak

  • Pürüzlü: Toz şeker, dal parçası
  • Esnek: Sünger
  • Yumuşak: Pamuk
  • Pürüzsüz: Plastik cetvel
  • Sert: Kalem
  • Kırılgan: Dal parçası
  • Renk: –
  • Tat: Toz şeker, un
  • Koku: Gül suyu

• Arkadaşımızın tahminlerinden sonra ona kolonya ve gül suyunu koklatalım. Arkadaşımız kokladıklarının neler olduğunu anlayabildi mi? Daha sonra arkadaşımızın önüne tuzu, unu ve şekeri koyup gözlerini açalım. Arkadaşımızdan bu maddeleri tatmasını ve onların ne olduğunu tahmin etmesini isteyelim.

Sonuç

• Arkadaşımız hangi maddeyi, hangi duyu organıyla buldu?



  • Gül suyu ve kolonyayı koklayarak buldu. (Burun)
  • Toz şeker ve unu tadarak buldu. (Dil)
  • Dal parçası, sünger, kalem, pamuk ve plastik cetveli dokunarak buldu. (Deri)

3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 76 Cevapları Anka Yayınevi

ETKİNLİK

Öğretmenimizle birlikte, laboratuvarda sağlığımıza zararlı olabilecek maddelerin üzerlerine tehlikeli olup olmadıklarını belirten semboller yerleştirelim.

Zararlı Maddeler

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Anka Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.




16 Ekim 2022, 10:33

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Biz uygulamayı sınıfta yaptık öğretmen yaptırdı çok güzeldi onun dışındakileri de buradan yazdım çok sağol

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.