01 Mart 2022, 13:30
Mehmet Akif
Yönetici

3. Sınıf Matematik 126-127-128. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları


3. Sınıf Tuna Yayınları Matematik Ders Kitabı 126, 127, 128. Sayfa Cevaplarına aşağıdaki yazımızdan ulaşabilirsiniz.

3. Sınıf Tuna Yayınları Matematik Ders Kitabı 126. Sayfa Cevapları

1. “Zeliha’nın 2 kalemi vardır. Okan ise Zeliha’nın kalem sayısının üç katı kadar kaleme sahiptir. Okan’ın kaç kalemi vardır?”

Cevap: 2 x 3 = Okan’ın kalem sayısı

a. Bu problemin çözümünde ikişer kalemden oluşan 3 gruptan söz edilebilir mi? Açıklayınız.



Cevap: Evet söz edilebilir. Çünkü Okan’ın ikişer kalemden oluşan 3 grup kalemi vardır.

b. Bu problem üç gruptan oluşan kalemlerle mi ilgilidir? Açıklayınız.

Cevap: Evet bu problem 3 gruptan oluşan kalemlerle ilgilidir. Okan’ın 3 grup kaleminin kaç tane yaptığı sorulmaktadır.



c. Okan’ın kaç kalemi olduğunu gösteren ifadeyi yazınız.

Cevap: Okan’ın 6 kalemi vardır. ( 2 kalemden oluşan 3 grup kalem)

ç. Bu problemde “üç katı kadar” iki grup arasındaki ilişkiyi ifade etmek için kullanılabilir mi? Açıklayınız.

Cevap: Evet kullanılabilir. Okan ile Zeliha’nın kalem sayıları iki grup arasındaki ifadeyi ve kıyaslamayı ifade etmektedir.



2. Yüzlük tablodan yararlanarak çarpım tablosu yapınız. 2 x 7,3 x 5,4 x 6,5 x 4,6 x 8,7 x 3,8 x 9,9 x 2,10 x 4 işlemlerinin sonuçlarını tabloda işaretleyiniz. Sonuçları nasıl bulduğunuzu açıklayınız.

Cevap:

2 x 7 =14

3 x 5= 15



4 x 6 = 24

5 x 4 =20

6 x 8 = 48

7 x 3 = 21



8 x 9 =72

9 x 2 = 18

10 x 4 = 40

Sonuçları çarpım tablosundan faydalanarak yaptım.



3. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulunuz.

Cevap:

a. 38 x 4 = 152
b. 63 x 5 = 315
c. 25 x 13 = 325
ç. 32 x 25 = 800
d. 256 x 3 = 768
e. 107 x 8 = 856

4. Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.



Cevap:

a. 2 x 10 =20
b. 4 x 10 = 40
c. 51 x 10 =510
ç. 84 x 10 =840
d. 3 x 100 =300
e. 4 x 100 =400
f. 7 x 100 =700

5. 2 x 5 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi birinci çarpanı 1 artırarak yapınız. Bulduğunuz sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini açıklayınız.

Cevap:



2 x 5 = 10
3 x 5 = 15

sonuç 5 artmaktadır.

6. 2 x 6 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi ikinci çarpanı 1 azaltarak yapınız. Bulduğunuz sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini açıklayınız.

Cevap:



2 x 6 = 12
2 x 5 = 10
sonuç 2 eksilmektedir.

3. Sınıf Tuna Yayınları Matematik Ders Kitabı 127. Sayfa Cevapları

7. Bir okulda 25 sınıf ve her sınıfta 24 sıra vardır. Bu okulda kaç sıra vardır?

A. 575
B. 600
C. 625

25 x 24 = 600

Cevap: B

8. Bir gösteri salonunda 12 sıra ve her sırada 30 koltuk vardır. Bu salona okul mevcudu 304 olan bir okulun öğrencileri geldiğinde kaç koltuk boş kalır?

A. 56
B. 58
C. 60

12 x 30 =360

360-304 = 56

Cevap: A

9. Bir çiçekçi, dükkânındaki güllerle her birinde 12 gül olacak şekilde 25 demet yaptı. Geriye 2 gül kaldığına göre bu çiçekçide kaç gül vardı?

A. 300
B. 302
C. 304

12 x 25 =300

300+2=302

Cevap: B

10. “Bir otoparkta 15 sıra vardır. Her sıraya 20 araç park edebilir.” Yukarıdaki bilgilerle çarpma işlemi gerektiren bir problem kurunuz.

Cevap: Bir otoparkta 15 sıra vardır. Her sıraya 20 araç park edebilir. Bu otoparka toplam kaç araç park edebilir?

15 x 20=300 araç park eder.

11. Kitap toplama kampanyasına katılan 5 öğrenci toplam 45 kitap getirdi. Öğrenciler aynı sayıda kitap getirdiğine göre her öğrenci kaç kitap getirmiştir?

A. 7
B. 8
C. 9

45/5=9

Cevap: C

12. 16/8 işleminin sonucunu sayı doğrusu kullanarak bulunuz.

Cevap:

3. sınıf matematik 127. sayfa tuna yayınları

13. Aşağıdaki bölme işlemlerine devam edilip edilmeyeceğini belirleyiniz.

Cevap:

a. Devam edilir.
b. Devam edilmez.

14. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.

a. 51/3
b. 60/4
c. 61/4
ç. 83/5

Cevap:

3. sınıf tuna yay. matematik 127

3. Sınıf Tuna Yayınları Matematik Ders Kitabı 128. Sayfa Cevapları

15. Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız.

Cevap:

a. 10 ÷ 10= 1
b. 20 ÷ 10= 2

16. Aşağıdaki bölme işlemlerinde bölünen, bölen, bölüm ve kalanı belirleyiniz. Bu terimler arasındaki ilişkiyi kullanarak işlemlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.

Cevap:

a. Bölünen = 3
Bölen = 3
Bölüm = 27
Kalan = 1
3 x 27 = 81
81 + 1 = 82 72 +
doğru yapılmıştır.

b. Bölünen = 74
Bölen = 4
Bölüm = 18
Kalan = 2
4 x 18 = 72
2 = 74
doğru yapılmıştır.

c. Bölünen = 63
Bölen = 5
Bölüm = 12
Kalan = 3
3 x 27 = 60
81 + 1 = 63
doğru yapılmıştır.

17. Bir öğrenci, 62’yi 5’e böldüğünde bölümü 12 ve kalanı 2 bulmuştur. Bu öğrencinin işlemi doğru yapıp yapmadığını bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi kullanarak kontrol ediniz.

Cevap:

Bölünen = Bölen x Bölüm + Kalan
5 x 12 = 60
60+2 = 62
doğru yapılmıştır.

18. Manav İbrahim Amca, birinde 15 kg, diğerinde 13 kg patates olan iki çuvaldaki patatesleri karıştırıp her birinde 4 kg olacak şekilde torbalara koydu. İbrahim Amca kaç torba kullanmıştır?

A. 7
B. 8
C. 9

15+13=28

28/4=7

Cevap: A

19. Sınıfımızı süslemek için 40 tane balon getirdik. Balonların 4 tanesi patladı. Kalan balonları 6 gruba ayırdık. Her grupta kaç balon olur?

A. 5
B. 6
C. 7

40-4=36

36/6=6

Cevap: B

20. “Arif Bey, bahçesinden sabah 35 kg, öğleden sonra ise 25 kg portakal topladı. Topladığı portakalları 6 çuvala eşit miktarlarda koydu.”
Yukarıdaki bilgileri kullanarak bir problem kurunuz.

Cevap: Arif Bey, bahçesinden sabah 35 kg, öğleden sonra ise 25 kg portakal topladı. Topladığı portakalları 6 çuvala eşit miktarlarda koydu. Her çuvalda kaç kg portakal olur?

35+25=60

60/6=10 kg portakal olur.

Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Tuna Yayınları 126-127-128. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Matematik 125. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.