29 Ağustos 2023, 11:50 |
3. Sınıf Türkçe 217-218-219-220-221. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları3. Sınıf Türkçe Sahildeki Yumurtalar İzleme/Dinleme Metni Sayfa 217-218-219-220-221 Cevapları Sonuç Yayınlarıİçindekiler
6. Tema Doğa Ve Evren Sayfa 217-218-219-220-221 Sahildeki Yumurtalar Dinleme/İzleme Metni Etkinlik Cevapları3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 217. Sayfa Cevapları Sonuç YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Su kaplumbağaları hakkında neler biliyorsunuz? Cevap: Kuzey Amerika’da yaygın olarak rastlanan su kaplumbağaları, genellikle bataklık alanlarda ve sularda yaşamlarını sürdürürler. Toprak solucanları, kurumuş kurtlar ve balıklar temel besin kaynaklarıdır. Ortalama 20-25 sene kadar yaşarlar. Bu canlılar sıcaklığa ve neme karşı oldukça hassastır. Ayrıca, kuru ve soğuk hava kolayca hasta olmalarına yol açabilir. Bugün milyonlarca su kaplumbağasına ev hayvanı olarak evlerde bakılmaktadır. 2. Kaplumbağaların üzerindeki kabuk ne işe yarar? Cevap: Kaplumbağaların kabuğu onları fiziksel hasarlardan korur. Ayrıca bu kabuklardaki demir, potasyum ve magnezyum gibi mineraller kaplumbağaların su altında uzun süre kalmalarına yardımcı olur. 3. Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir? Cevap: Timsah, penguen, kaz, pelikan, su kaplumbağası, ördek, su yılanı ve karabatak hem suda hem karada yaşayabilen hayvanlardır. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 218. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları1. ETKİNLİKGörselleri inceleyelim. Metnin konusunu tahmin ederek yazalım. Cevap: Metinde su kaplumbağalarının yumurtlaması ve çocukların onlarla arkadaş olması anlatılıyor olabilir. 2. ETKİNLİKSahildeki Yumurtalar” adlı metni dikkatle dinleyin. Öğretmeniniz bazı yerlerde metni dinletmeye ara verecek ve metnin devamı ile ilgili tahminlerde bulunmanızı isteyecek. Tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazın. Cevap: Birinci soruya verdiğim cevap: Çocuk kaplumbağanın çırpındığını görünce onu eliyle düzeltmiş olabilir. İkinci soruya verdiğim cevap: Su kaplumbağası çocuğa bir çubuk işaret etmiş olabilir. Böylece çocuk çubuğun ucunu kaplumbağanın altına koyup çubuğun üstüne basarsa kaplumbağa düzelebilir. Üçüncü soruya verdiğim cevap: Çocuk yumurtaları evine götürüp battaniyelerin altına koymuş olabilir. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 219. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları3. ETKİNLİKAşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin edelim. Cevap:
4. ETKİNLİKDinledim, anladım, soruları cevaplıyorum. 1. Su kaplumbağası, yumurtalarını nereye bıraktı? Cevap: Su kaplumbağası, yumurtalarını sahilde bir çukur açıp oraya bıraktı. 2. Kaplumbağa nasıl ters döndü? Cevap: Sansar kaplumbağanın önüne geçti ve ona çelme taktı. Kaplumbağa kabuğunun üstüne düştü. 3. Kaplumbağayı kim kurtardı? Nasıl? Cevap: Kaplumbağayı oradan geçen bir çocuk kurtardı. Çocuk kaplumbağanın ayağından tutarak onu kızak gibi çekti. O sırada büyük bir dalga geldi ve kaplumbağayı aldı. Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü. 4. Kaplumbağa çocuğa ne dedi? Cevap: Kaplumbağa çocuğa çakal ve sansarın onu ters çevirdiğini, kumlara gömdüğü yumurtalarla top oynayacaklarını söyledi. 5. Elinde bir sepetle sahile dönen çocuk ne yaptı? Cevap: Çocuk kumdaki yumurtaları sepete doldurup kayaların arkasına saklandı. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 220. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları6. Sahile gelen sansarla çakal ne yaptı? Cevap: Sansarla çakal kumu kazıp yumurtaları göremeyince çok şaşırdılar. 7. Çocuğun balıklarını alanlar kimlermiş? Cevap: Çocuğun balıklarını alan sansar ve çakalmış. 8. Çocuk, yumurtaları nereye koydu? Cevap: Çocuk, yumurtaları kuluçkaya yatmış kırlangıçların altına koydu. 9. Sansarla çakal, yavruları korkutmak isteyince neyle karşılaştılar? Cevap: Kırlangıçlar hep birlikte çakal ve sansarı gagalamaya başladılar. 10. Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa, yavrularını sapasağlam görünce ne yaptı? Cevap: Çocuğa teşekkür edip getirdiği inci tanelerini ona verdi. – Arkadaşlar, sansarla çakalın yaptıklarını doğru buluyor musunuz? Orada olsaydınız onlara neler söylerdiniz, nasıl bir ders verirdiniz? Cevap: Sansarla çakalın yaptığını doğru bulmuyorum. Orada olsaydım onları yaşadıkları yerde rahatsız ederdim. Böylece birinin yuvasını bozmak ne demek anlarlardı. – Çocuğun yaptığını doğru buluyor musunuz? Çocuğun yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Kpalumbağaya nasıl yardım ederdiniz? Cevap: Çocuğun yaptığını doğru buluyorum. Ben olsaydım kaplumbağayı evime götürür ve ona evimde bakardım. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 221. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları5. ETKİNLİKHayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak niçin önemlidir? Bu konudaki duygu ve düşüncelerini aşağıya yazabilir misin? Cevap: Hayvanlar da hepimiz gibi bu dünyanın bir parçasıdır. Yaşamın döngüsünde önemli rolleri bulunmaktadır. Hayvanların varlığı doğal dengenin korunmasını sağlar. Ayrıca pek çok hayvan insanlara fayda sağlar. Kiminin sütü, kiminin eti, kiminin de arkadaşlığı güzeldir. Doğanın düzeninin devam etmesi için hayvanları korumamız gerekmektedir. 6. ETKİNLİKa. Konuşma çizgisinin kullanımını inceleyelim. b. Aşağıdaki cümlelerin uygun yerlerinde konuşma çizgisi kullanalım. Cevap: Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü. GELECEK DERSE HAZIRLIKAtatürk’ün çocukluk anılarını araştırınız. Cevap: Ağabeyi Mustafa Kemal’in köy türkülerini dilinden düşürmediğini, sanata ve sanatçılara karşı büyük saygı duyduğunu ifade eden Makbule Hanım’ın anlattığına göre çocuk Mustafa Kemal en çok fareden korkarmış. Kardeşi Makbule hanım ise küçük Mustafa Kemal’i “Sen asker olacaksın! Asker korkar mı hiç?” diyerek onu yatıştırmıştı. Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe 210-211-212-213-214-215-216. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
25 Şubat 2024, 17:52 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3712 |
Su kaplumbağalarının yumurtlama alanları korumaya alınmıştır. Fakat bu onların nesillerini devam ettirmeleri için yeterli değil. Hepimiz bu konuya önem vermeliyiz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |