26 Ağustos 2023, 19:44
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


5. Tema Doğa Ve Evren: 5.Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170 Cevapları Koza Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

1- 4. soruları metne göre cevaplayınız.

1. Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşümün yararları arasında sayılamaz?

A. Doğal kaynaklarımızı verimli bir şekilde kullanmış oluruz.
B. Ağaç kesimini azaltıp ormanları korumuş oluruz.
C. Önemli ölçüde enerjiden tasarruf yapmamızı sağlar.
D. Yeni binaların yapılması için maddi kazanç elde ederiz.



Cevap: D

2. Aşağıdakilerden hangisi doğal kaynaklarımızın tüketilmesinin nedenlerinden biri değildir?

A. Atık kâğıtların geri dönüşümü
B. Dünya nüfusunun artması
C. Tüketimin artması
D. Ağaç kesiminden dolayı ormanların azalması



Cevap: A

3. Aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir?

A. Geri dönüşüm sayesinde enerji tasarrufu sağlarız.
B. Geri dönüşümle birlikte doğal kaynaklarımızı koruruz.
C. Ger dönüşümle birlikte sadece bazı kaynaklarımızı koruyabiliriz.
D. Geri dönüşüm günümüzde daha büyük bir gerekliliktir.

Cevap: B



4. Metinde iki nokta (:)’nin kullanıldığı bir cümle yazınız. Bu cümlede iki noktanın kullanılmasının nedenlerini açıklayınız.

Cevap:

Cümle: Enerji tasarrufu sağlanır: Geri dönüşüm sürecinde uygulanan işlemler daha azdır.

Kullanım Nedeni: Kendisinden sonra açıklama yapılacak cümlenin sonunda kullanılmıştır.




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

(5-9.) soruları yukarıdaki paragrafa göre tamamlayınız.

5. Paragraf hangi tür bir metinden alınmıştır?

Cevap: Hikaye.

6. Paragrafa uygun bir başlık belirleyip yazınız.



Cevap: TAVŞAN İLE BOZ AYI

7. Paragrafı devam ettirerek hikâyeyi tamamlayınız.

Cevap:

Tavşan düşünürken bir anda Boz ayı çıkageldi ve “Mantar tarlasını kaybettim. Nasıl bulabilirim?” diye sordu. Tavşan titreyerek “Şuradaki çam ağaçlarının arkasında bir patika var. Oradan giderseniz bulursunuz.” dedi. Boz ayı ona “Neden titriyorsun? Kürkün seni ısıtmıyor mu?” dedi. Tavşan da “Beni yiyeceksiniz sandım da.” deyince ayı kahkaha atarak “Korkmakta haklısın. Bir gün bir geyiği aslanın elinden kurtarmak istedim. Zavallı geyik öldü, onun başındayken beni görenler geyiği öldürdüğümü sandı. O günden beri herkes benden kaçıyor. Haklılar, istersem pek çok hayvanı öldürebilirim. Ancak bu ormanı ve hayvanları seviyorum. Bazen mantar yerim, bazen de aşağıdaki gölde balık avlarım. Şimdi de karnımı doyurup kış uykusuna yatacağım.” dedi. Tavşanla vedalaşıp gitti. Tavşan bu duruma çok sevindi ve zıplayarak evine koştu.



8. Paragrafta geçen iki eş sesli kelimeyi yazınız. Bu kelimeleri iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız.

Cevap:

DÜŞMEK

  • Bu kadar hızlı koşarsan düşersin.
  • Böyle kötü bir işin içine düşeceğimi bilmiyordum.

KAPILMAK



  • Güzel çiçek şiddetli rüzgara kapılıp gitti.
  • Onun güzel sözlerine sakın kapılma!

9. Paragrafta hayalî ve gerçek ögeleri belirleyerek söyleyiniz.

Cevap: Küçük tavşanın kış hazırlığı yapması, ormana gitmesi, kış hazırlığı yapan başka hayvanları görmesi gerçektir. Hayvanlar arasında boz ayıdan söz edilmesi hayalidir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 170. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

10. “Doğa ve Evren” temasındaki hikâye edici türdeki yazma çalışmalarınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.

Cevap:



4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 170. Sayfa

11. “Doğa ve Evren” temasında en çok hangi metni ve etkinliği beğendiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.

Cevap: En çok “Ateş Böceği” metnini beğendim. Çünkü her canlının farklı özellikleri olduğunu anlatıyordu. En çok “Astronot olsaydım hangi gezegenlere gitmek isteyeceğimi” yazdığım etkinliği beğendim. Çünkü gerçekten sevdiğim bir meslektir.

12. “Doğa ve Evren” temasındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinde uyduğunuz kurallar nelerdir? Bu süreçlerle ilgili eksikliklerinizi gidermek için yapmanız gereken çalışmaları açıklayınız.



Cevap: Arkadaşlarımı ve öğretmenimi söz kesmeden dinledim. Konuşurken duyulabilir bir ses tonu kullandım. Beden dilini etkili biçimde kullandım. Konunun dışına çıkmamaya çalıştım. Eksikliklerimi gidermek için bol bol okuma ve konuşma çalışması yapmalıyım.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

1. Çalabildiğiniz bir müzik aleti var mı? Varsa ve taşınabiliyorsa sınıfa getiriniz.

2. Müziğin önemi hakkında bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken birkaç kez prova yapınız.

Cevap:

Yemek nasıl bedenimiz için bir gıdaysa müzik de ruhumuz için bir gıdadır. Müzik, söz ve yazı ile ifade etmediklerimizi ifade etmek için kullanılır. Müzik aletlerinin uyumu hayatı hatırlatır. Müzik ile bazen dinlenir, bazen de düşünürüz. Yeni dünyalar keşfederiz. Hayatta hissetmediğimiz tüm duyguları müzik sayesinde hissederiz. Müziksiz bir yaşam çok tatsız olurdu. Duygulu bir varlık olarak insanın yaşamında hep müzik olmalıdır.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-162-163-164-165. Sayfa Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.