27 Ağustos 2023, 07:39 |
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları Koza Yayınları6. Tema Sanat: Çılgın Böcekler Korosu Metni Cevapları Koza Yayınlarıİçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları Koza Yayınları4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172. Sayfa Cevapları Koza YayınlarıHAZIRLIK1. Daha önce koro etkinliklerine katıldınız mı? Katıldıysanız neler hissettiğinizi açıklayınız. Cevap: Katıldım. cumhuriyet Bayramı ile ilgili bir koro etkinliğiydi. Çok coşkulu bir şarkı vardı ve çok etkilenmiştim. 2. Hangi tür müzikleri dinlemekten hoşlanıyorsunuz? Neden? Cevap: Geleneksel çalgılardan oluşan veya sözsüz müzikleri dinlemekten hoşlanırım. Çünkü müzik dinlerken rahatlamak, dinlenmek isterim. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 175. Sayfa Cevapları Koza Yayınları1. ETKİNLİKMetinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki alana yazarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri oluşturduğunuz sözlüğe de yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız. Cevap: Heveslenmek: İstekli olmak. Talip: Bir şeyi yapmaya istekli olan. Koro: Birkaç kişiden oluşan şarkı söyleme grubu. Pire: Gözle görmesi çok zor zıplayan bir böcek. Kaval: Üfleyerek çalınan bir çalgı. Bezdirmek: Bıktırmak, kızdırmak. 2. ETKİNLİKMetnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz. Cevap: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 176. Sayfa Cevapları Koza Yayınları3. ETKİNLİKa. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede altı çizili kelime grubuna dikkat ediniz. Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz. Cevap: b. Deyimler gibi atasözlerinin de kalıplaşmış sözlerimizden olduğunu hatırlayınız. Atasözleri, atalarımızın uzun denemeler sonucunda söyledikleri özlü sözlerdir. Bu sözler toplumun büyük kesimi tarafından benimsenir. Aşağıdaki atasözlerini, anlamlarıyla eşleştiriniz. Cevap: 1. Sakla samanı gelir zamanı. → tutumluluk 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 177. Sayfa Cevapları Koza Yayınları4. ETKİNLİKMetinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. • Sivrisinek şehirden dönünce hayvanlara neler anlatıyor? Cevap: İnsanların evlendikleri zaman düğün denilen eğlenceler düzenlediklerini, şarkılar söyleyip oyunlar oynadıklarını anlatıyor. • Düğün yapılması fikrini ortaya hangi böcek atıyor? Cevap: Bu fikri ortaya cırcır böceği atıyor. • Böcekler korosu hangi böceklerden oluşmaktadır? Cevap: Sivrisinekler, karasinekler, ateş böcekleri, cırcır böceği, uğur böceği, arılar ve kelebeklerden oluşmaktadır. • Hayvanlar bir süre sonra neden düğün yapmak istemiyorlar? Cevap: Çünkü, Çılgın Böcekler Korosu, sabaha kadar şarkı söyleyip hayvanları canından bezdiriyormuş. • Aslan şikâyete gelen hayvanlara ne diyor? Aslanın bu davranışını doğru buldunuz mu? Neden? Cevap: “Ne şarkısı, ben bir şey duymuyorum.” diyor. Bu davranış doğru değildir. Çünkü, bir şeyden rahatsız olmasa bile başkalarını anlayışla karşılayıp ilgilenmelidir. • Fil, düğününde böcekleri susturamayınca ne yapıyor? Filin bu davranışı sizce doğru mudur? Cevap: Koca hortumuyla bütün böcekleri çekip hortumunun içine toplamış. Sonra da hepsini dışarı püskürtmüş. Bu davranışı doğru değildir. Ne olursa olsun birisine karşı nazik olmalıyız. • Metnin ana fikri nedir? Cevap: Davranışlarımızda ölçülü olmalıyız. • Metinde en çok hangi karakteri sevdiniz? Neden? Cevap: En çok ayıyı sevdim. Çünkü, cırcır böceği zaten sürekli şarkı söylediği için onun düğünde şarkı söylemesini istememiştir. 5. ETKİNLİKMetinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimenin zıt anlamlısını yazınız. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız. Cevap: Ormanın birinde pek çok hayvan yaşarmış. Ormanın kralı yaşlı bir aslanmış. Vakit geç olmuş. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 178. Sayfa Cevapları Koza Yayınları6. ETKİNLİKMetnin hikâye unsurlarını yazınız. Cevap: Olay: Sivrisineğin insanların düğününü anlatması üzerinde ormanda Çılgın Böcekler Korosu’nun kurulması ve şarkılarının bitmemesi üzerinde filin onları susturması. Varlık Kadrosu: Sivrisinekler, karasinekler, ateş böcekleri, cırcır böceği, uğur böceği, arılar, kelebekler, ayı, aslan, pireler, örümcekler, geyik, yılan, fil. Zaman: Belirsiz bir zaman Yer: Ormanın biri 7. ETKİNLİKSınıfa bir müzik aleti getirmişseniz bu aleti kullanarak arkadaşlarınıza bir ezgi çalınız. Arkadaşlarınızın da çalmalarından sonra müziğin önemi hakkında bir konuşma yapınız. Cevap: Yemek nasıl bedenimiz için bir gıdaysa müzik de ruhumuz için bir gıdadır. Müzik, söz ve yazı ile ifade etmediklerimizi ifade etmek için kullanılır. Müzik aletlerinin uyumu hayatı hatırlatır. Müzik ile bazen dinlenir, bazen de düşünürüz. Yeni dünyalar keşfederiz. Hayatta hissetmediğimiz tüm duyguları müzik sayesinde hissederiz. Müziksiz bir yaşam çok tatsız olurdu. Duygulu bir varlık olarak insanın yaşamında hep müzik olmalıdır. Ben de müzik dinlerken kendimi yeni düşünceler keşfederken bulurum. Hikaye yazarken müzik dinlerim. Müzik bana ilham verir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 179. Sayfa Cevapları Koza Yayınları8. ETKİNLİKBelli seslerden oluşan, bir müzik yapıtını söylemek üzere bir araya gelmiş insan topluluğuna koro denir. Beşer kişilik gruplara ayrılınız. Sevdiğiniz dört şarkıyı oylayarak seçiniz. Şarkıları seçme nedenleriniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Öğretmeninizin yönlendirmesiyle gruplar hâlinde seçtiğiniz bir şarkıyı sınıfta söyleyiniz. Cevap: Bu etkinliği öğretmen rehberliğinde yapmalısınız. 9. ETKİNLİKDefterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara yer veriniz. Olayların oluş sırasına ve hikâyede kullanılan unsurlara dikkat ediniz. Ayrıca serim, düğüm ve çözüm bölümlerini oluştururken önceki bilgilerinizden yararlanınız. Cevap:Müzik İle İlgili Hikaye ÖrneğiŞİFALI MÜZİKBir zamanlar bir ülkenin kralı çok hastaymış. Kralın bir oğlu varmış. Babasının durumuna üzülen prens tedavi bulmak için yollara düşmüş. Bir gün yine yürürken bir yolcuyla karşılaşmış. Yolcuya derdini anlatınca yolcu ona “Yeşil Köşk denilen yerde bir ihtiyaç odası vardır. Bu odanın kapısında durup ihtiyacın olan şeyi düşünürsen kapı açılır ve içeride istediğin şeyi bulursun.” demiş. Bunu duyan prens köşke gitmiş. Orada tam da tarif edildiği bir kapı duruyormuş. Prens aklından “Babamın iyileşmesini istiyorum.” diye geçirmiş. Kapı kendi kendine açılmış. Ancak odada ortada duran bir kemandan başka bir şey yokmuş. Mecburen kemanı alıp ülkesine dönmüş. Babasının yanına dönen prens ona ölmeden önce keman çalmak istemiş. Kemanın sesini duyan kralın rengi yerine gelmeye başlamış. Yavaş yavaş gözlerini açıp ayağa kalkmış. Prens bu duruma çok sevinmiş. SONRAKİ DERSE HAZIRLIKSınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz. Cevap: SERÇE KUŞU Bu sabah bahçede karşıma Sen hiç korkma serçe kuşu, Necati CUMALI Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168-169-170. Sayfa Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |