27 Ağustos 2023, 07:46
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 180-183-184-185-186-187. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


6. Tema Sanat: Dört Büyük Şair Metni Cevapları Koza Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 Cevapları Koza Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 180. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

HAZIRLIK

1. Sınıfa getirdiğiniz şiirlerden birini okuyunuz. Bu şiiri sevme nedeninizi açıklayınız.

SERÇE KUŞU

Bu sabah bahçede karşıma
Küçük bir serçe kuşu geldi;
Havuzun taşına kondu,
Bir içti, bir doğruldu,
Nasıl da korkuyordu.



Sen hiç korkma serçe kuşu,
Suyunu rahat rahat iç,
Sıhhat afiyetle uç,
İnsanoğlu çeşit çeşit
Beş parmağın beşi bir mi?

Necati CUMALI

Cevap: Bu şiiri seviyorum. Çünkü, serçe kuşunun davranışını yorumlayan bir şiirdir. Kuşlarım sevdiğim için bu şiiri de seviyorum.



2. Sizce bir insanın şair olabilmesi için hangi özelliklere sahip olması gerekir?

Cevap: Şair olabilmek için geniş bir bakış açısı, hayal gücü, kelime bilgisi ve duygusal biri olmak gerekir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 183. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki kelimeleri bulmacada belirginleştiriniz. Bu kelimelerin anlamlarını metinde geçtikleri cümleden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Bu kelimeleri anlamlarıyla birlikte oluşturduğunuz sözlüğe yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanınız.

Cevap:



4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 183. Sayfa Cevapları

Tahminlerim

usta: Bu işi çok iyi bilen.
oturum: Konuşma veya toplantılardan her biri.
sürgün: Bir kişiyi bulunduğu yerde başka yere gönderme.
ödül: Bir kimseye başarısı için verilen hediye.
sanat: Hayal gücünün ifadesi olan her şey.
ünlü: Çok sayıda kişi tarafından tanınan.
sanatçı: Sanat ile uğraşan kişi.
hüzün: Üzüntü ve karamsarlık.
çağdaş: Günümüz şartlarına uygun.

Cümlelerim



  • O döneminin en usta yazarıdır.
  • Sonraki oturuma geç kaldı.
  • Ne yazık ki ülkeden sürgün edilmiş.
  • Kazananın ödülü bu kupa olacak.
  • Her zaman sanata saygım oldu.
  • Ünlü şairin şiirlerini severek okuduk.
  • Sanatçı toplumdan kopmamalıdır.
  • Bu hüzünlü kitabı ağlayarak okudum.
  • Çağdaş bir toplum olmak için okumalıyız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

2. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını altlarına yazınız. Bu kelimeleri aynı cümlede eş anlamlısı yerine kullanınız. Cümlelerin anlamı değişti mi? Neden? Metinde geçen diğer eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz.

Cevap:

Şiirleri okundu, anıları tazelendi.
Eş Anlamlısı: hatıra
Cümlem: Şiirleri okundu, hatıraları tazelendi.

Öbürlerinin adlarını da bilmeyen yoktur.
Eş Anlamlısı: isim
Cümlem: Öbürlerinin isimlerini de bilmeyen yoktur.



Özgürlük ve yurt şairidir o.
Eş Anlamlısı: vatan
Cümlem: Özgürlük ve vatan şairidir o.

Cevap: Cümlelerin anlamından değişikli olmadı. Çünkü her iki kelime de aynı anlama gelmektedir.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden hareketle adı geçen şairler hakkında verilen bilgileri uygun yerlere yazınız.

Cevap:



Oktay Rıfat: Yeni şiirin şairlerinden biridir. Behçet Necatigil Ödülü’nü almıştır.

Namık Kemal:  Özgürlük ve yurt şairidir. Şiirimizi yenilemiştir. Vatan Yahut Silistre adlı oyununu yazmıştır. Sonunda Magosa’ya sürgüne gönderilmiştir. Magosa’da ölmüştür.

Orhan Veli Kanık: Yeni şiir denince akla gelen şairdir. Otuz altı yaşında ölmüştür.

Ahmet Haşim:  Şiirimizi çağdaş çizgiye getiren şairlerimizden biridir. Yalnızlık duygusunu, hüzünleri işlemiştir. “Merdiven” isimli bir şiiri vardır.




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıda verilen kelimelerin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bunları birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Kelimeler ve Zıt Anlamlıları

evet → hayır
açık → kapalı
yok → var
ölüm → doğum
doğru → yanlış
güzel → çirkin
ağır → acele (Metindeki anlamı ile)
yakın → uzak



Cümlelerim

  • Hayır, bunu yapmayacağım.
  • Spor salonu heniz kapalı.
  • Bende bu kitaptan var.
  • Yarım arkadaşımın doğum gününü kutlayacağız.
  • Yanlış yapmanı istemiyorum.
  • Dağınıkken her şey çirkin görünüyor.
  • Acele etmezsen geç kalacaksın.
  • Kütüphane buraya oldukça uzak görünüyor.

5. ETKİNLİK

Şiire en yakın sanatlardan biri de müziktir. Bazı şairlerin, şiirlerini enstrümantal müzik eşliğinde okudukları bilinmektedir. Bildiğiniz böyle bir şair var mıdır? Varsa, şiirlerini dinlerken neler hissettiğinizi açıklayınız. Yoksa bilgi teknolojilerinden yararlanarak şiirlerini seslendiren ve aşağıda görselleri verilen şairleri araştırınız.

Cevap: Yılmaz Erdoğan şiirlerini kendisi okumaktadır. Şiirlerini dinlerken şiirin anlamlı olduğunu düşünüyorum. Çünkü, kendim okurken bazen şairin ne düşündüğünü anlamak zor geliyor. Ancak onun sesini dinlerken ne düşündüğünü hissedebiliyorum. Ahmet Arif, Necip Fazıl Kısakürek, Nazım Hikmet gibi şairler de şiirlerini okumuşlardır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

6. ETKİNLİK

Enstrümantal müzik yapan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası ile ilgili aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Orkestranın isminin kısaltmasına dikkat ediniz.



Defterinize yukarıdaki örneklerden farklı olacak şekilde içinde kısaltmaların geçtiği beş cümle yazınız.

Cevap:

  • TTK (Türk Tarih Kurumu) çalışmalarını sürdürüyor.
  • TEMA (Türkiye Erozyonla Mücadele ve Ağaçlandırma) Vakfı’nda gönüllü olarak çalışıyorum.
  • Dr. (Doktor) Hasan Bey ile görüşmem gerekiyor.
  • Dumlupınar Mah. (Mahallesi) bu okulun bulunduğu bölgedir.
  • Yeni bir İHA (İnsansız Hava Aracı) geliştirmek üzereyiz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 187. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

7. ETKİNLİK

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen ve sınıfa getirdiğiniz şiirleri sesli okuyunuz. Şiirlerin ana duygusunu söyleyiniz. Bu şiirlerin size hissettirdikleri ve şairlerin sanata yaptıkları katkılar hakkında konuşunuz. Konuşmanız esnasında yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve dilimize yabancı dillerden geçmiş kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz. Konuşma ve dinleme kurallarına uyunuz.

SERÇE KUŞU

Bu sabah bahçede karşıma
Küçük bir serçe kuşu geldi;
Havuzun taşına kondu,
Bir içti, bir doğruldu,
Nasıl da korkuyordu.

Sen hiç korkma serçe kuşu,
Suyunu rahat rahat iç,
Sıhhat afiyetle uç,
İnsanoğlu çeşit çeşit
Beş parmağın beşi bir mi?

Necati CUMALI

Cevap: Bu şiir serçe kuşunun su içerken sergilediği davranışları ve hislerini ifade etmektedir. Şiir bana hayvanların tanımadığı canlılar için nasıl korkular taşıdığını düşündürüyor. Şair serçenin su içmesini onun ürkek bir kuş olmasıyla birlikte kullanarak ortaya estetik bir şiir çıkarmıştır. Şiiri okuduğumda gözümde bir serçe canlanmaktadır.


8. ETKİNLİK

Konusunu ve ana duygusunu belirleyerek bir şiir yazınız. Şiirinizi yazmadan önce yazmak istediklerinizi zihninizde tasarlayınız. Şiirinizde eş sesli ve mecaz anlamlı kelimeleri de kullanmaya özen gösteriniz. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçe karşılıklarını kullanmaya dikkat ediniz.

Cevap:

KİTAP

Kitaplar da insandır,
Çünkü fikirleri vardır.
Hep bir şeyler anlatır,
Duygumuzu paylaşır.

Hikaye, masal ve roman,
Düşünceler bir orman,
Ruhumuzu doyuran,
Her kitap bir insan.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Film eleştirileri yapan güvenilir kaynaklardan araştırmalar yapınız. İmkânlarınız dâhilinde sınıfa sevdiğiniz bir filmin afişini ya da afişin çıktısını getiriniz.

Cevap:

“Harry Potter ve Felsefe Taşı” filminin afişi

Harry Potter ve Felsefe Taşı

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.