25 Ağustos 2023, 20:50
murat
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 46-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


2. Tema Milli Mücadele Ve Atatürk: Müstecip Onbaşı Metni Cevapları Koza Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 Cevapları 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 46. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

HAZIRLIK

Çanakkale Savaşları sırasında büyük başarılar göstermiş kimleri biliyorsunuz? Bunlarla ilgili bilgileri nerelerden öğrendiniz?

Cevap: Seyit Onbaşı’yı biliyorum. Onun 215 kilo topu taşıması ve düşman gemilerinin parçalanması çok önemli bir gelişmeydi. Bunu Çanakkale Savaşı’nı anlatan bir çizgi filmden öğrenmiştir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 49. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıda, metinden alınan bazı kelimelerle bunların sözlük anlamları verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Kelimelerin başında bulunan numaraları uygun yerlere yazarak kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak aşağıdaki bölüme yazınız.



Cevap:

1. itilaf
2. periskop
3. istihbarat
4. koğuş
5. batarya
6. boğaz
7. onbaşı

( 4 ) Kışla, okul, tutukevi, hastane vb. kalabalık yerlerde, içinde birçok kimsenin yattığı veya barındığı büyük oda.
( 3 ) Bilgi toplama, haber alma.
( 6 ) İki kara arasındaki dar deniz.
( 2 ) Denizaltılarda, tanklarda, siperlerde kullanılan, gözlemcinin güvenli bir biçimde çevreyi araştırmasını sağlayan mercekli araç.
( 7 ) On ere kumanda eden asker, erin üstündeki ilk rütbe.
( 5 ) En küçük topçu birliği.
( 1 ) Anlaşma, uyuşma, uzlaşma.



Cümlelerim;

  • İtilaf devletleri bir kez daha saldırdı.
  • Tankın periskopundan bakınca gözlerine inanamadı.
  • Çok güvenilir bir istihbarat aldık.
  • Onun diğer hastalarla aynı koğuşta kalması doğru değil.
  • Bu bataryadaki askeri alarak yola çıktık.
  • İki boğazı bu köprü birleştirecek.
  • Onbaşının emrini hemen yerine getirdim.

2. ETKİNLİK

Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.

Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 49. Sayfa




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 50. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Müstecip neden gözlerini, boğazın sularından ayırmıyor?

Cevap: İtilaf devletlerine ait denizaltılar, Marmara’ya geçip İstanbul’u bombalamak isteyebilirler. Müstecip denizaltıyı görüp ona ateş etmek için gözlerini boğaz sularından ayırmıyor.

Müstecip denizaltılar hakkındaki bilgileri nasıl öğreniyor?



Cevap: Müstecip bilgileri gece derslerinde komutanından öğreniyor.

Denizaltıyı batırmanın en kolay yolu nedir?

Cevap: Denizaltıyı batırmanın en kolay yolu perikopuna ateş etmektir. Böylece suyun yüzüne çıkmak zorunda kalır, hatta teslim bile olur.

Müstecip denizaltının hangi özelliğini aklına kazıyor?



Cevap: Müstecip denizaltının balinaya benzeyen şeklini aklına kazıyor.

Müstecip rüyasında neler görüyor?

Cevap: Müstecip rüyasında beklediği denizaltını gördüğünü, onu vurduğunu ve denizaltının sahile çıktığını, denizlatının gövdesinde “Müstecip Onbaşı” yazdığını görüyor.

Müstecip uyandığında rüyası hakkında ne düşünüyor?



Cevap: Rüyasının gerçek olmasını istiyor.

Müstecip Onbaşı ve onun gibi davranan askerlerimiz olmasaydı sizce Çanakkale Zaferi’ni kazanabilir miydik? Neden?

Cevap: Kazanamazdık. Çünkü Çanakkale Savaşı’nda düşmanın büyük orduları, donanmaları, gelişmiş silahları vardı. Türk milleti için yoksulluk ve yorgunluk içindeydi. Bu savaşı kazanmak için bir silahtan daha güçlü bir yürek gerekiyordu. Bu da kahraman askerlerimizde vardı. Onların cesareti, vatan sevgisi ve gücü ile bu savaş kazanıldı.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni, ana hatlarıyla anlatınız. Anlatımınızın ardından metinde geçen hayalî ögeleri aşağıdaki yazma alanına yazınız.



Cevap:

Müstecip, boğazdan itilaf devletlerine ait denizaltının geçme ihtimaline karşı nöbet tutar. Bu denizaltının şeklinin balinaya benzediğini ve periskopuna ateş etmesi gerektiğini gece derslerinde öğrenmiştir. Nöbet değişimi olduğunda uyumaya gider. Uykusunda gördüğü rüyada denizaltını vurmuştur. Böylece denizaltı sahile çıkmış, askerler teslim olmuştur. Denizlatının gövdesinde “Müstecip Onbaşı” yazmaktadır. Sonraki gece denizaltı gerçekten boğaza gelir. Müstecip denizaltıyı periskopundan vurur ve bu başarısından dolayı ona”Onbaşı” rütbesi verilir.

Hayalî Ögeler: Müstecip’in rüyasında gördüklerinin tamamı (Denizaltının boğaza gelmesi, Müstecip’in denizaltıyı vurması, denizaltının gövdesinde “Müstecip Onbaşı”yazması. )


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 51. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

5. ETKİNLİK

a. “Müstecip Onbaşı” metninden alınan aşağıdaki konuşmaları okuyunuz. Konuşmalarda kullanılan noktalama işaretlerine dikkat ediniz.



Noktanın nerelerde kullanıldığını söyleyiniz. Diğer noktalama işaretlerinin görevleri hakkındaki aşağıda verilen bilgileri okuyunuz.

Cevap:

Noktanın Kullanıldığı Bazı Yerler:

1. Cümlenin sonuna konur.
2. Bazı kısaltmaların sonuna konur.
3. Sayılardan sonra sıra bildirmek için konur.
4. Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak için konur.
5. Saat ve dakika gösteren sayıları birbirinden ayırmak için konur.



b. Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Cevap:

Başını kaldırıp masadaki saate baktı( . ) Saat hâlâ ikiyi gösteriyordu( . ) Yanındaki
adama dönüp:
( ) Saatiniz var mı( ? ) diye sordu.
Adam masadaki saati göstererek:
( ) Bunu beğenmedin mi( ? ) diye karşılık verdi( . )
Adamın neden sinirlendiğini anlayamamıştı:
( ) Bozuk olduğunu düşünüyorum( , ) dedi( . )


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde Müstecip Onbaşı’nın rüyası anlatılmaktadır. Daha önce içinde buna benzer hayalî ögeler barındıran metinler okudunuz mu? Söyleyiniz. Siz de arkadaşlarınıza gördüğünüz ilginç bir rüyanızı anlatınız. Rüyanızı ilginç bulma nedenleriniz hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken işitilebilir bir ses tonu kullanmayı ve göz teması kurmayı unutmayınız. Arkadaşlarınızı dinlerken nezaket kurallarına uyunuz. Onları, sözlerini kesmeden sabırla dinleyiniz.

Cevap:

Hayalî ögeler barındıran çok metin okudum. Harry Potter kitaplarını çok sevrerim. Bu kitaplarda Harry Potter adlı büyücünün başından geçenler anlatılıyor. Bir kere rüyamda başka bir gezegene gitmiştim. Bu gezegende tek başımaydım ve teknolojik gelişmeler yapıyordum. Kendi kendime uzay gemileri inşa ediyordum. Keşke gerçek olsaydı…


7. ETKİNLİK

a. Törenle ilgili aşağıda verilen gazete haberini okuyunuz.

b. İhtiyaç duyduğumuz bir konu hakkında gazete, dergi, İnternet gibi birçok kaynaktan bilgi edinebiliriz. Fakat seçtiğimiz bilgi kaynaklarının zararlı içerikler barındırmamasına dikkat etmeliyiz. Yukarıda yer alan haber, devletimizin resmî televizyon kanalı olan TRT’nin haber sitesinden alınmıştır. Bir konuda bilgi toplamak için siz hangi kaynaklardan faydalanıyorsunuz? Bu bilgi kaynaklarının güvenilir olup olmadığını nasıl anlıyorsunuz? Açıklayınız.

Cevap:

Ben bilgi toplamak için kitap, dergi, internet gibi kaynaklardan faydalanıyorum. Kitap ve dergide araştırma yaparken yazarın birikimini dikkate alırım. Böylece onun ne kadar bilgili olduğunu ölçerim. İnternette araştırma yaparken devlete ait sitelere bakmaya özen gösteririm. Birden fazla kaynağa bakarak bilginin güvenilirliğinden emin olurum.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 53. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

8. ETKİNLİK

Kurtuluş Savaşı’nda ülkemizin özgürlüğü ve bağımsızlığı için savaşan askerlerimizi düşününüz. Savaşta neler yaptıklarını, neler hissettiklerini düşünerek aşağıdaki yazma alanına bir yazı yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. Ardından yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

Cevap:

Kurtuluş Savaşı öyle bir mücadeleydi ki bu mücadelede kadın, erkek, genç, yaşlı herkes savaştı. Herkes vatan kurtulmadan, bağımsız olmadan yaşanamayacağının bilincindeydi. Tek seçenekleri kazanmaktı. Askerler cephede canlarını feda ederek çarpıştı. Kadınların kimisi cepheye mermi taşıdı, kimisi orduya hayvanlarını verdi. Çocuklar orduya bilgi taşıdı. Bu yüzden Kurtuluş Savaşı’nın askerleri sadece cephede savaşanlar değil, aynı zamanda cephe ardında türlü fedakarlık yapanlardır. Topraklarımız kanla boyandı, gözyaşıyla ıslandı. Her şeye rağmen kazanan yüce gönüllü Türk milleti oldu. Şu anda bu topraklarda huzurla, güvenle yaşamamızı onlara borçluyuz. Onları hep şükranla anacağız. Ruhları şad olsun.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Güvenilir bilgi kaynaklarından yararlanarak 30 Ağustos Zafer Bayramı’nı kutlama nedenlerimiz hakkında araştırma yapınız. Sınıfa 30 Ağustos Zafer Bayramı törenine ait çeşitli görseller getiriniz.

Cevap:

Zafer Bayramı, 30 Ağustos 1922’de Dumlupınar’da Mustafa Kemal’in başkumandanlığında zaferle sonuçlanan Büyük Taarruz’u anmak için kutlanan resmi, ulusal bir bayramıdır.

30 ağustos zafer bayramı görselleri

30 ağustos zafer bayramı kutlamaları

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 42-43-44. Sayfa Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


09 Ekim 2023, 20:10

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Güzel olmuş istediğim cevapları bulabildim bence başarılı bir yer

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.