09 Kasım 2021, 11:36 |
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120-121-122-123-124. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124 Cevapları Özgün Yayınları4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yokuş Metni Cevapları4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 120. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Ezberlediğiniz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. Cevap: 23 NİSAN Bugün ne mutlu bize, Sokaklar dolu bayrak, Fahrunnisa Elmalı 2. Şiirlerin okuyanlar veya dinleyenler üzerindeki etkileri hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Şiiri okuyanlar büyük bir coşku ve heyecan içindedir, Dinleyenler ise dikkatli ve meraklıdır. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 121. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKŞiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bunların anlamını sözlükten bulup yazınız. Cevap: TRAMVAY KUNDURA 2. ETKİNLİKa. Şiire göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Şiirin başlığı nedir? Cevap: Yokuş. 2. Şiirin şairi kimdir? Cevap: Ziya Osman Saba. 3. Şiir kaç kıtadır? Cevap: Beş kıtadır. 4. Şiir kaç dizedir? Cevap: Yirmi dizedir. 5. Şiirin ana duygusu nedir? Cevap: Tanımadığım insanlarla benzer şeyler hisseder ve yaşarız. b. Şiir türünün özelliklerini, şiirle ilgili terim anlamlı kelimeleri arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz. Cevap: Duygu, hayal ve düşüncelerin bir düzene bağlı olarak, çekici bir dil ve ahenkli mısralar içinde aktarılmasına şiir denir. Şiir, bir ana duygu etrafında yazılır. Her şiirin bir başlığı vardır. Başlığın, şiirde anlatılanlarla uyumla olması gerekir. Şiirde her bir satıra dize (mısra) denir. Şiiri yazarken her dizenin başındaki harf büyük harfle yazılır. Dört dizelik kümelere kıta (dörtlük) denir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 122. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİKŞiirin görselinin, şiirde anlatılanlara nasıl bir katkı sağladığını açıklayınız. Cevap: Görsel, şiirde anlatılan vapur ve insanları göstermektedir. Bu görsel şiirin daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır. 4. ETKİNLİKa. Şairin, şiirde kime seslendiğini aşağıya yazınız. Cevap: Şair şiirde, kendisini gibi taşıta binen, bir yerlere giden ve çalışan insanlara seslenmektedir. b. Şairin son dörtlükte ne anlatmak istediğini açıklayınız. Cevap: Şair; insanlar farklı giyinse ve farklı işlerde çalışsa bile hepsinin benzer duygularda olduğunu anlatmak istemiştir. 5. ETKİNLİKSınıfta, www.eba.gov.tr genel ağ adresinden “İstanbul İl Tanıtım Filmi”ni izleyiniz. İzlediğiniz filmle ilgili görüşlerinizi aşağıya kısaca yazınız. Cevap: Filmde İstanbul’un tarihi ve doğal güzelliklerine yer verilmiştir. Bu tanıtım filmi İstanbul’un çok güzel bir şehir olduğunu ve insanların bu güzellikleri görmeyi sevdiğini göstermektedir. Ben de bu tanıtım filmiyle İstanbul’da görmediğim pek çok yer olduğu fark ettim. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 123. Sayfa Cevapları6. ETKİNLİKTelevizyon programlarının içeriği konusunda izleyicileri bilgilendiren aşağıdaki akıllı işaretleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz akıllı işaretin anlamını boş kutucuğa yazınız. Cevap: 7. ETKİNLİKAşağıdaki elektronik postayı okuyup soruları cevaplayınız. 1. Elektronik posta kim tarafından gönderilmiştir? Cevap: Akbal tarafından gönderilmiştir. 2. Mesaj kime yazılmıştır? Cevap: Duygu’ya yazılmıştır. 3. Mesajın içeriğine göre konu kutucuğuna ne yazılmalıdır? Cevap: Yarışma Hakkında 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 124. Sayfa Cevapları8. ETKİNLİKa. Aşağıya, günlük yaşantıyla ilgili duygularınızı dile getiren bir sosyal medya mesajı yazınız. Cevap: Merhaba Arkadaşlarım, b. “Yazdığınız mesajı paylaşabileceğiniz sosyal medya ortamları hangileridir? Bu ortamlarda kullanabileceğiniz “emoji” adı verilen görseller nelerdir?” sorularının yanıtları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Bu sosyal medya mesajını Instagram ve Facebook’ta paylaşabilirim. Bu mesajda kullanabileceğim emojiler ağaç, okul ve gülümseyen yüz olabilir. Emoji, ifadelerin resim halinde verilmesine yarayan küçük resimlerdir. c. Görseldeki genel ağ sitesini inceleyip bu sitenin amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Bu genel ağ sitesi eğitici ve öğretici her ve görsel materyali paylaşmaktır. Hedef kitlesi öğrenciler ve öğretmenlerdir. SONRAKİ METNE HAZIRLIK1. Ebru sanatının nasıl yapıldığı ile ilgili araştırma yapınız. Cevap: Öncelikli olarak ebru sanatı yapabilmek için malzemeler eksiksiz bir şekilde temin edilmelidir. Daha sonraki süreçte tekne içi kitreli su ile doldurulur ve uygun kıvam elde edilir. Daha sonrasında elde edilen karışım 2 gün bekletildikten sonra tülbent ile süzülmektedir. Toprak boya ile istenilen renk oluşturulduktan sonra öd eklenir; 15 gün-1 ay arası beklemeye bırakılır. Daha sonrasında ebru sanatının yapımına geçilir. Kitreli su tekneye boşaltılır, su üzerine boyalar yapılır, kâğıt teknenin üzerine örtülür, tek seferde çekilir ve kurumaya bırakılır. 2. Dergi ve gazetelerden ebru sanatına ait görseller derleyip sınıfa getiriniz. Cevap: Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 117-118. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
30 Mart 2022, 17:49 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2776 |
Çok iyi daha önce de buradan faydalanmıştım. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |