26 Kasım 2021, 14:53
Donatello
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169-170-171-172-173-174. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174 Cevapları Özgün Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sakız Ağacı Cevapları 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 169. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler; boyutları, beslenme biçimleri, yaşları, ömürleri, nerede yaşadıkları, birbirleriyle iletişim biçimleri ve hayatta kalma içgüdüleridir.

2. Adlarını bildiğiniz bitki türleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.



Cevap:

Meşe: Yaz-kış yapraklarını dökmeyenleri de bulunan, kerestesi dayanıklı orman ağaçlarının ortak adı.

Papatya: Buzullar hariç her yerde yetişen papatya, otsu bir bitki olup Türkiye’de 1100’ün üzerinde türü bulunur.



Adaçayı: Grimsi yeşil yaprakları ve odunsu bir sapı olan çok yıllık, yaprak dökmeyen bir çalıdır. Adaçayı bitkisinin yaprakları kurutularak çay yapılır.

Bunlar dışında aklımıza gelen her çiçek, ağaç, meyve ve sebzeler bitkidir.

1. ETKİNLİK

Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri, ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.

Cevap:



1. Bitkileri toprağa bağlayan ve onların, topraktaki besin maddelerini emmesine yarayan bölüm.
2. Ağaç ve bitkilerin dallarının dışında kalan ana bölümü.
3. Tohumdan ve tomurcuktan çıkan körpe ve küçük dal.
4. Yeni yetişen ağaç.
5. Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.
6. Sulak bölgelerde yetişen, kerestesinden yararlanılan uzun boylu bir ağaç.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169. Sayfa Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 170. Sayfa Cevapları

2. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimenin ve kelime gruplarının anlamını öğreniniz. Bu kelime gruplarının metnin anlamına etkisini açıklayınız. 

boy atmak – böbürlenmek – yüz vermek



Cevap: Metindeki ifadelerin daha anlaşılır olmasını sağlamıştır. Anlatımı ilgi çekici hâle getirmişlerdir. Metindeki anlatımı güçlendirmiş ve zenginleştirmişlerdir.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Kavakların arasında beliren şey neymiş?

Cevap: Minik bir filizmiş.



2. Kavaklar ve fidanda yıllar içinde hangi değişiklikler olmuş?

Cevap: Kavaklar ve fidan boy atmış.

3. Fidan, kavaklara kendisini dışlamamaları için neler söylemiş?

Cevap: Fidan kavaklara, onlar gibi gövdesinin üzerinde durduğunu ve dallarındaki yapraklarla nefes aldığını söylemiş.



4. Yaşlı kavak, fidanın kendisini kabullenmeleri isteğine nasıl bir cevap vermiş?

Cevap: “Sen bizden değilsin. Seni tanımadığımız için aramıza almıyoruz.” demiştir.

5. Kavaklar, fidanın kim olduğunu ne zaman anlamışlar?

Cevap: Fidan büyüyüp ağaç olduğunda ve meyve verdiğinde anlamışlar.



6. Kavakların utanmasına sebep olan neymiş?

Cevap: Kavak tohumları sakız ağacında eriyip toprağa sızdığında ve yeni kavaklar ailelerinin yanında büyüdüğünde utanmışlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 171. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.

Cevap:



Kavak ağaçlarının arasında bir filiz belirmiş. Kimse onu tanımadığı için dikkate almamış. Filiz her gün kavaklara onlar gibi olduğunu anlatmaya çalışıyormuş. Filiz büyümüş, ağaç olmuş. Meyve vermeye başlayınca bir kuş onun konusunu almış ve sakız ağacı olduğunu anlamış. Bir gün kavak tohumları sakız ağacının sakızında erimiş ve toprağa karışmış. Her zaman tohumlarının gittiği yeri görmeyen kavaklar yanlarında yeni kavakları görünce utanmış. Sakız ağacının da kendileri gibi bir ağaç olduğunu anlamış.

b. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin konusu: Kavakların sakız ağacının değerini sonradan anlaması



Metnin ana fikri: Bazen değer vermediğimiz şeyler hayatımızda önemli hale gelebilir.

c. Metnin size ilginç gelen bölümünü ve bu bölümü neden ilginç bulduğunuzu aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin bana ilginç gelen bölümü …………bir kuşun sakız ağacını tanımasıdır………

Metnin bu bölümünü ilginç bulmamın nedeni ……..sakız ağacının kokusunun yayılması ve kuşların ağacı tanımalarını ilginç bulmam oldu……….

5. ETKİNLİK

Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.

Cevap: YALNIZ FİLİZ

6. ETKİNLİK

Aşağıda, metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Bu cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.

türüm – beni – dallarımdaki – gövdemin – fidan – yabancıymışım – kavaklar

Cevap:

Eyyy, uzun uzun …….kavaklar……!
Biliyorum, benim …….türüm…….. ayrı. Görüntüm farklı. Ancak ben de sizin gibi ………..gövdemin……… üzerinde duruyorum.
Ben de sizin gibi ………dallarımdaki…….. yapraklarla nefes alıyorum. O yüzden ……….beni…….. dışlamayın. Bana ……….yabancıymışım……….. gibi davranmayın.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 172. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK

a. Sakız ağacı fidanının yaşadıkları karşısında hissettiği duygular hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Sakız ağacı fidanı farklı olduğu için kimseyle iletişim kuramamıştır. Bu nedenle kendisini çok yalnız hissetmiştir.

b. İnsanların benzerlik ve farklılıklarının, aralarındaki ilişkilere etkisi hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: İnsanların benzer özellikleri onların arkadaş olmasını kolaylaştırır. Farklılıklar ise iletişim kurmakta zorluk çıkarabilir. Ancak farklı olsak bile birbirimizi anlamaya ve empati kurmaya çalışmalıyız.

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselden, kelime ve kelime gruplarından yararlanarak ağaçları yok etmenin olumsuz sonuçları üzerine bilgilendirici bir metin yazınız. Yazarken olayları oluş sırasına göre aktarmayı, metnin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.

ağaç – insan sağlığı – besin – ekonomi – oksijen – yangın

Cevap:

AĞAÇSIZ DÜNYA

Ağaçlar sadece doğanın değil, insan sağlığının da dostudur. Ağaçlar hepimiz için oksijen kaynağıdır. Ağaçların yok olduğu bir dünyada temiz havadan söz etmek mümkün değildir.

Ağaçların meyveleri de insanlar için besin kaynağıdır. Elma, armut, nar, muz, portakal ve benzeri pek çok meyve ağaçlar aracılığıyla hayatımızdadır. Bu meyveler hem sağlıklı yaşamamızı hem de ekonominin canlanmasını sağlar. Günümüzde tükettiğimiz meyvelerin yok olması yaşamın pek çok güzelliğini yok edecektir.

Ağaçların faydası sadece sağlık ile ilgili değildir. Ağaçlar çeşitli ihtiyaçlarımız için de kullanılır. Evlerde kullanılan ahşap mobilyaların hepsi ağaçlardan yapılmaktadır. Oturduğumuz sıralar, yazdığımız masalar ve uyuduğumuz yatak ormancılık faaliyetlerinin bir ürünüdür. Bugün ahşap malzeme kullanılmayan bir ev veya okul hayal etmek imkansızdır.

Ağaçların faydası saymakla bitmez. Ağaçlar olmasa hayvanlar yuva bulamaz, insan yaşamı zor ve çekilmez olurdu. Zaman zaman orman yangınları dünyada ağaçların azalmasına neden olmaktadır. Bu nedenle orman konusunda duyarlı olmalı ve çevre dostu bir yaşam sürmeliyiz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 173. Sayfa Cevapları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürün amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla konuşup görüşlerinizi açıklayınız.

Cevap: Broşürün amacı geri dönüşün hakkında bilgi vermek ve doğayı korumaktır. Broşürün hedef kitlesi tüm insanlardır. Çünkü ger dönüşüm her insanın bilmesi gereken bir konudur.

10. ETKİNLİK

Bitkilerin korunmasına yönelik bir kampanya düzenleyeceğinizi düşününüz. Aşağıya, kampanyanızı bir bitkinin ağzından tanıtan, hayalî ögeler barındıran kısa bir reklam senaryosu yazınız.

Cevap:

Hepinize Merhaba,
Ben bir dağ lalesiyim. Bir zamanlar güneşe bakar, dostlarımla sohbet ederdim. Artık dostlarım yanımda değil. Çünkü piknik yapmaya gelen insanlar onları kopardı. İnsanlar sürekli bizleri yaşam alanlarımızdan ayırıyor. Lütfen artık bizleri koparmayın ve yaşamımıza son vermeyin.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 174. Sayfa Cevapları

11. ETKİNLİK

Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla kullanarak birer cümle yazınız.

Cevap:

DAL

Ağacın dallarındaki yapraklar yere düşüyor.

Bugün denizde derinlere daldık.

KAZ

Bahçemizdeki kümeste kazlar da var.

Arkeolog dostumuz bütün gün burayı kazdı.

YAZ

Yaz en sevmediğim mevsimdir.

Günlüğüme olanları yazmam gerekiyor.

SAZ

Sazını eline alıp çalmaya başladı.

Gölün kenarındaki sazları incelemeye gitti.

DÜŞ

Uykusunda güzel düşler görmüş.

Dikkatsiz yürüyünce merdivenden düşmüş.

YAŞ

Yarın on üç yaşına gireceğim.

Gözlerinde yaşlarla bana bakıyordu.

BAĞ

Ayakkabının bağını çözmeye çalışıyorum.

Aramızda kuvvetli bir bağ var.

GÖZ

Tüm belgeleri çekmecenin gözüne koydum.

Gözleri eskisi kadar iyi görmüyor.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-162-163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


16 Mart 2022, 14:24

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3716

4. sınıf türkçe ders kitabı cevaplarını çok iyi buldum

23 Mart 2022, 17:07

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3716

Size nasıl teşekkür ederim bana çok yardımcı oldunuz. ❤️

23 Mart 2022, 22:31

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3716

Size çok teşekkür ederim.Hep buradan bakıp yazıyorum.Bana bu site çok yardımcı oldu

25 Mart 2022, 19:59

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3716

Çooook teşekkür ederim kralsın? Sayenizde hoca bana 100 verdi? İyiki bu siteyi açmışsınız? Artık hep buradan bakıcam?

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.