Cevap Yaz
04 Ekim 2021, 18:37
Donatello
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları



2021-2022 Eğitim ve Öğretim Yılı 4. Sınıf ÖZGÜN Yayınları Türkçe Ders Kitabı 1. Tema ERDEMLER Sayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26 “Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor” Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Notlarınızdan yararlanarak kişilerin duygularına yönelik yaptığınız gözlemleri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Ailem bir filmi izlerken merak, bir yakınımız eve geldiğinde sevinç, ödevlerimi yapmadığında üzüntü duyuyor. Beraber gezmeye gittiğimizde mutlu hissediyoruz.

2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.

CEVAP: Metin denizlerde annesiyle yaşayan yavru bir ahtapotun hayatını anlatıyor olabilir.

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24. Sayfa Cevapları

b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.

Curcuna: Gürültülü, karışık durum.

Yılanbalığı: Yılana benzeyen ama yılanlarla akrabalığı olmayan balık türlerini kapsayan bir türdür.

2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Küçük ahtapot Nino’ya annesi neden yardım ediyormuş?

CEVAP: Nino pijamalarını çıkarırken ve giysilerinin giyerken yardım ediyormuş.

2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?

CEVAP: Kışın giyinmek çok zor olduğu için bıkmış.

3. Annesinin hangi sözleri Nino’nun kulağına hoş geliyormuş?

CEVAP: “Sen bizim için çok özelsin, İnan olduğun gibi çok güzelsin. Kolaylaşacak giyinmek biraz büyüyünce, Ahtapot olmayı seveceksin gelişip güçlenince.” sözleri hoş geliyormuş.

4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?

CEVAP: Yılanbalığının yumurtalarını kollarına almış ve yılanbalığını yıkımdan kurtulması için itmiş.

3. ETKİNLİK

Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız.

CEVAP: Metnin türü fabldır.

4. ETKİNLİK

Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.

Kişiler: Yavru ahtapot, yavru ahtapotun annesi, yılanbalığı.

Mekan: Okyanus

Zaman: Belirsiz



Konu: Yavru ahtapotun hayatından bıkması ve yılanbalığına yardımı

Olay Örgüsü: Yavru ahtapotun hayatından bıkması, annesinin güzel sözler söylemesi, ahtapotun okula giderken bir yılanbalığının yuvasının yıkılmak üzere olduğu görmesi, yılanbalığını ve yumurtalarını kurtarması.

5. ETKİNLİK

Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.

CEVAP: AHTAPOT OLMANIN İYİ YANI

6. ETKİNLİK

“Empati” kelimesinin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimenin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.

Tahminim: Kendini bir başkasının yerine koymak.

Sözlük Anlamı: Bir başkasının duygularını, içinde bulunduğu durum ya da davranışlarındaki motivasyonu anlamak, duygudaşlık.

Cümlem: İnsanları yargılamak yerine empati yapmaya çalışmalıyız.

7. ETKİNLİK

Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.

CEVAP: Kesme işareti özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.

  • Ayşe’nin kalemini bir türlü bulamadım.
  • Yarın Mustafa Bey’in toplantısı olacak.
  • Akşam Serpil’in düğünü var, oraya gideceğim.

8. ETKİNLİK

Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.

CEVAP: Etkin bir dinleyici olmak için dikkatimizi konuşmacıya vermeliyiz. Karşımızdaki kişinin sözünü kesmemeliyiz. Konuşan kişiyle göz teması kurmak onu anlamamız açısından önemlidir. Ayrıca kısa notlar tutabiliriz. Böylece konuşmaları hatırlar ve daha sonra sorular sorabiliriz.

9. ETKİNLİK

Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepkiler verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.

CEVAP: 5 yaşındayken teyzem Almanya’dan bizi ziyarete gelmişti. Gelirken de bana çikolatalar getirmişti. Çikolatalı görünce çok sevindim ve hepsini kucakladım. Mutluluktan koşturmaya başladım. Daha sonra annem hepsini alıp buzdolabının üstüne kaldırdı. Bu duruma çok sinirlenmiştim ve buzdolabına vurmaya başladım. Annem de bana her gün bir tane yiyebileceğimi yoksa hasta olabileceğimi söyledi. Bu yüzden onu anlayışla karşıladım ve davranışımdan dolayı özür diledim.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz.

CEVAP: Gözlemledim.

2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz.

CEVAP: Gözlemlediğim kişilerin olumlu kişilik özellikleri çalışkan, yardımsever, düşünceli, anlayışlı, cömert olması ve saygılı davranmasıydı.



Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 15-16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.