Cevap Yaz
04 Ekim 2021, 19:54
Donatello
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 27-28-29-30. Sayfa Cevapları



2021-2022 Eğitim ve Öğretim Yılı 4. Sınıf ÖZGÜN Yayınları Türkçe Ders Kitabı 1. Tema ERDEMLER Sayfa 27, 28, 29, 30 “Gün Bey’in Penceresi” Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.

CEVAP: Olumlu kişilik özellikleri yardımseverlik, çalışkanlık, güvenilir olmak, dürüstlük, saygılı olmak, düşünceli ve anlayışlı olmak, cömertlik ve paylaşımcı olmaktır.

2. İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.

CEVAP: Empati kurmaya çalışıyorum. Mesela işitme engelli bir kuzenim var. Onun hissettiklerini anlamaya çalışıyorum ve onu anlamak için onunla vakit geçiriyorum.

1. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, bu kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.

VİTRİN
Tahminim: Dükkanların önündeki camlı bölme.
Sözlük Anlamı:  Bir dükkân veya mağazanın dışarıdan camla ayrılan ve mal sergilemek için kullanılan yeri.

KRİSTAL
Tahminim: Işıklı, şekilli taşlar.
Sözlük Anlamı: Billuri kesme cam.

2. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.

1. Gün Bey, neden sokağa çıkamıyordu?

CEVAP: Yürüyemediği için sokağa çıkmaktan korkuyordu

2. Gün Bey’in küçük kızla kartopu oynamaya gitmesinde ne etkili oldu?

CEVAP: Küçük kızın tekerlekli sandalye kullanmasına rağmen neşeli olması ve kar topu oynaması etkili oldu.

b. “Caddenin sonunda, çocuk parkına kadar uzayan kaldırımın üstünde dört ince çizgi yol aldı.” cümlesinde “dört ince çizgi”den kasdedilen nedir? Anlatınız.

CEVAP: Bu cümle ile Gün Bey ve küçük kızın tekerlekli sandalyelerinin tekerleklerinin karda iz bıraktığı kastedilmektedir.

3. ETKİNLİK

Metni ana hatlarıyla anlatınız. Buna göre aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.

( 6 ) Karşı kaldırımdaki kar çileği, küçücük bir kız çocuğuydu.
( 1 ) Gün Bey, sabahın erken saatlerinde perdesini usulca açıyor, yoldan geçen ayakkabıları sayıyordu.
( 2 ) Gün Bey için dışarıdaki dünya pencereden görebildiği kadarıydı.
( 5 ) Tüm bu resmin içinde Gün Bey yeni bir ayrıntı fark etti.
( 3 ) Gün Bey yürümek istediğinde çocukluğunu düşünüyordu.
( 4 ) Yağmaya başlayan kar, Gün Bey’in penceresini yarıya kadar örtmüştü.

4. ETKİNLİK

Metindeki sorun nedir? Bu sorunun çözümü için metindeki kahramanlara ne yapmalarını önerirsiniz? Uygun kutucuklara yazınız.



Sorun: Gün Bey’in tekerlekli sandalye kullandığı için sosyal hayata karışmaktan kaçınması.

Çözüm: Gün Bey kendisi gibi bireysel bir farklılığı olan insanlarla zaman geçirirse kendini yalnız hissetmez ve sosyalleşmekten kaçınmaz.

5. ETKİNLİK

Metnin sizce en ilginç bölümü hangisidir? Bu bölümde ne anlatılmaktadır? Neden bu bölümü ilginç bulduğunuzu da belirterek defterinize yazınız.

CEVAP: Metinde en ilginç bulduğum yer Gün Bey’in dışarıyı izlerken kahkahalar duyması ve penceresine kartoplarının geldiği bölüm oldu. Çünkü bu bölümde kar topunu atanları oldukça merak ettim.

6. ETKİNLİK

Başlığının, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Yazarı siz olsaydınız bu metne hangi başlığı verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız.

CEVAP: Ben bu metne ……….Kar Topunun Düşündürdükleri………. başlığını verirdim. Çünkü ……….Gün Bey penceresine çarpan kar toplarının kaynağını merak ederek dışarıya bakıyor ve dışarıya çıkmak istiyor……….

7. ETKİNLİK

Metni kendi yaşantınızla ilişkilendirerek çıkarımlarda bulununuz. Bu çıkarımları en az üç cümle ile aşağıya yazınız.

CEVAP: Zaman zaman ben de sosyalleşmekten, kabul görememekten korkuyorum. Bu nedenle arkadaşlarımla bir arada olmaktan çekiniyorum. Ancak bunu yapmak bana zarar veriyor. Çünkü yalnız kalmanın insana faydası yoktur. Ben de sevdiklerimle bir arada olmak için çaba harcamalıyım.

8. ETKİNLİK

Etkin dinleme ile ilgili aşağıdaki kurallardan doğru olanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.

[ X ] Dinlemeden önce gerekli hazırlıkları yaparım.
[ X ] Dikkatimi dinleyeceğim metne veya konuşan kişiye yoğunlaştırırım.
[ X ] Dinlediklerimle ilgili soruları cevaplarım.
[ X] Dinlediklerimin içeriğini, tutarlılık açısından sorgularım.
[ X ] Dinlerken önemli bilgileri not alırım.

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.

CEVAP: Bazı evler vardır ( , ) pencereleri gökyüzüne bakar ( . ) Bazı evlerin pencereleri de ağaçlara ( )
Dışarıda olmalıydık ( . ) Sokaklarda ( , ) parklarda ( , ) kumsallarda ( )
Gün Bey ( ) in elleri ( , ) sandalyesinin tekerleklerini sokak kapısına doğru çevirdi ( . )

10. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselde günlük yaşantımızda kullandığımız nezaket ifadelerine örnek bir durum verilmiştir. Sizler de nezaket ifadelerinin geçtiği benzer durumları arkadaşlarınızla canlandırınız. Konuşurken beden dilini etkili kullanınız. Konuşan arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarına dikkat ediniz.

– Selin, şu kalemi bana uzatır mısın, lütfen?
– Elbette, buyur.
– Teşekkür ederim.
– Rica ederim.



Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.