Cevap Yaz
06 Ekim 2021, 12:42
Donatello
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 55-56-57-58. Sayfa Cevapları



2021-2022 Eğitim ve Öğretim Yılı 4. Sınıf ÖZGÜN Yayınları Türkçe Ders Kitabı 2. Tema MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ Sayfa 55, 56, 57, 58 “Oğuz Ata Boy Boyladı” Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Destan hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.

CEVAP: Milletleri derinden etkileyen tarihî ve sosyal olayları anlatan çoğunlukla şiir şekilde olan edebî eserlere “destan” denir. Destanlar sözlü edebiyat ürünleridir. Deprem, bulaşıcı hastalık, kuraklık, kıtlık, yangın gibi tabiî afetlerin; göçler, savaşlar ve istilalar gibi önemli olayların destanların oluşumunda etkili olmuştur. Yunanca “espos” sözcüğünden gelmektedir. Mitoloji, efsane, folklor ve tarihî öğeleri içerir. Bilgi verici hikâyelerden oluşur.

2. Başlığından hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.

CEVAP: Metin eski Türklerdeki yaşam biçiminden bahsediyor olabilir.

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerinin anlamını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.

KOCAMAK
Tahminim: Yaşlanmak.
Sözlük Anlamı: Yaşı ilerlemek, yaşlanmak, ihtiyarlamak.

ULAK 
Tahminim: İnsanların söylediklerini başkalarına söyleyen kişi.
Sözlük Anlamı: Haber götüren kimse, haberci.

OTAĞ
Tahminim: İlkel ev.
Sözlük Anlamı: Büyük ve süslü, gösterişli çadır.

b. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız. Bu cümleleri aşağıya yazınız.

Buyruk vermek: Kral kılıcını kaldırarak ordusuna buyruk verdi.

Mahcup olmak: Bu kadar çok ikram görünce mahcup olduk.

c. Metni dinlerken not aldığınız anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Bu kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.

Şölen: Ziyafet, eğlence.

Boy: Ortak bir atadan türediklerine inanılan geleneksel topluluk.

2. ETKİNLİK

Metnin ana düşüncesini belirleyip aşağıya yazınız.

Metnin ana düşüncesi: Birlik ve beraberlik ile tüm zorluklar aşılır.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Oğuz Ata’nın buyruğunu dört bir yana kimler haber verdi?

CEVAP:  Ulaklar haber verdi.

2. Dağ Han neden mahcup oldu?

CEVAP: Okları kıramadığı için mahcup oldu.

3. Oğuz Ata’nın anlatmak istediği neydi?

CEVAP: Tek olursa yenileceklerini, hepsi birlik olursa yenilemeyeceklerini anlatmak istedi.

4. Oğuz Ata’dan sonra yerini kim alacaktı?

CEVAP: Oğlu Gün Han yerini alacaktı.

5. Oğuz Ata nasıl biriydi?

CEVAP: Akıllı, anlayışlı ve lider biriydi.

6. Oğuzların kuruluşu nasıl tamamlandı?

CEVAP: Oğuz Ata’nın altı oğlunun her birinin dört oğlu vardı. Bunların soyu ile birlikte 24 soy oldu ve Oğuzların kuruluşu tamamlandı.

4. ETKİNLİK



Aşağıya, metne uygun farklı bir başlık yazınız.

CEVAP: BİRLİĞİ GÜCÜ

5. ETKİNLİK

Metinde geçen “Asla özünüzü unutmayın.” sözü ile anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.

CEVAP: Her toplum belli zorluklardan geçerek güçlü  hale gelir. Gelecek nesiller atalarının yaşadığı bu zorlukları bilmeli ve ona göre hareket etmelidir. Geçmişten ders çıkarmak ve fedakarlık edenleri hatırlamak çok önemlidir.

6. ETKİNLİK

Noktalı yerlere uygun kelimeler yazarak metinle ilgili zihin haritası oluşturunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 57. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK

“Oğuz Ata konuşmaya başladığında herkes sustu ve dikkatle onu dinlemeye başladı.” cümlesinden hareketle Oğuz Ata’yı dinleyenler dinleme kurallarından hangilerine uygun davranmıştır? Dinleme kurallarından üç tanesini aşağıya yazınız.

  • Dikkati konuşmacıya vermeliyiz.
  • Konuşmacının sözünü kesmemeliyiz.
  • Dikkat dağıtıcı hareketlerden kaçınmalıyız.

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafta kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.

Oğuz halkının sorunlarına çare ( , ) dertlerine derman bulurdu Korkut
Ata ( . ) Ona danışmadan bir iş tutmaz ( , ) onun dediğinden dışarı çıkmaz ( )
dı Oğuz halkı ( . ) Korkut Ata ( , ) öğütler verirdi Oğuz halkına ( , ) akıl verirdi ( , )
yol gösterirdi ( . ) Yalana ( , ) dolana ( , ) haksızlığa karşı çıkardı ( . ) İyinin ( , ) güze-
lin yanında olurdu hep ( . )

9. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Bu kelimelerin cümlelere kattığı anlam hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

• Elindeki sürahi düşünce paramparça oldu.
Masmavi gökyüzünde renk renk uçurtmalar uçuyordu.

CEVAP: Bu kelimeler cümleye pekiştirme anlamış katmıştır.

b. Aşağıdaki pekiştirmeli kelimeleri, yazımlarına dikkat ederek cümle içinde kullanınız. Cümlelerinizi aşağıya yazınız.

bembeyaz – sapasağlam – sırılsıklam – apaçık

  • Salonun perdeleri bembeyaz olmuştu.
  • Marangoza yaptırdığımız bu masa sapasağlam görünüyor.
  • Aniden yağmur yağınca sırılsıklam olduk.
  • Bu kitap konuyu apaçık biçimde anlatmış.

10. ETKİNLİK

Görseldeki öğrencilerin “Bir milletin birlik ve beraberliği neye bağlıdır?” sorusunun yanıtı hakkında neler konuşuyor olabileceklerini tahmin ediniz. Bu öğrenciler arasında geçebilecek konuşmayı, uygun noktalama işaretlerini kullanarak aşağıya yazınız.

— Bence bir milletin birlik ve beraberliği aynı amacı paylaşmalarına bağlıdır. Sen ne diyorsun?
— Haklısın. Bir milletin amacı da topraklarını ve milli değerlerini korumaktır.
— Aynen öyle. Hepimiz bunun için çalışıyoruz. Bu toprakları ve değerlerimizi korumak için beraber hareket ediyoruz.



Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.