02 Ekim 2023, 18:16
Mehmet Akif
Yönetici

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 56-58-59. Sayfa Cevapları Özgün Yayıncılık


1. Ünite Doğal Sayılar: Çarpma Ve Bölme İşlemleri Arasındaki İlişki Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Cevapları Özgün Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları ÖZGÜN Yayıncılık

Hazırlanalım

Öğretmenin yazı tahtasına yazdığı işlemi inceleyiniz. “25, hangi sayıyla çarpılırsa 150 eder?” sorusunu nasıl cevaplayabileceğinizi açıklayınız.

Cevap:



Çarpma işleminin tersi bölme olduğu için bölme işlemi yaparak sonucu buluruz.

150/25=6

25 sayısını 6 ile çarparsak 150 eder.



Etkinlik Yapalım

• Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
• Grupların, yandaki işlemlerden birini seçmesini sağlayınız.

5. Sınıf Matematik ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Özgün
• Çarpma işlemini seçen gruptaysanız verilmeyen çarpanı; bölme işlemini seçen gruptaysanız verilmeyen bölüneni bulunuz.
• Gruplar olarak, verilmeyenleri bulurken izlediğiniz yolları açıklayınız.
• Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.

Cevap:



Çarpma işlemini bulmak için bölme, bölme işlemini bulmak için çarpma işlemi yapmamız gerekir.

180/12=15

14×7=98


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları ÖZGÜN Yayıncılık

6. Bir fabrikada üretilen bulgurlar, her biri 5 kg’lık paketlere konuldu. 975 paket bulgur elde edilirken 3 kg bulgur arttı. Bu fabrikada kaç kilogram bulgur üretilmiştir? Probleme uygun işlemi yazıp verilmeyeni bulalım:



Bilgi Kutusu

Kalanlı bölme işlemlerinde verilmeyen bölüneni bulmak için bölen ile bölüm çarpılır. Bulunan çarpım ile kalan toplanır.

7. Bir üretici, tarlasından elde ettiği 2168 kg pirinci 90 çuvala eşit olarak paylaştırmıştır. Geriye 8 kg pirinç arttığına göre üreticinin bir çuvala kaç kilogram pirinç koyduğunu bulalım:

Probleme uygun işlemi yazıp verilmeyeni bulalım:



Bilgi Kutusu

Kalanlı bir bölme işleminde bölen verilmediğinde bölünenden kalan çıkarılır. Bulunan fark, bölüme bölünür.

Öğrendiklerinizi Uygulayınız

1. Aşağıdaki problemlere uygun işlemleri yazıp verilmeyeni bulunuz.



a. Hanife Hanım, her gün 40 dakika yürüyüş yapmaktadır. Hanife Hanım, 12 günde kaç dakika yürüyüş yapmış olur?

Cevap:

40 x 12 = 480 dakika yürüyüş yapar.

b. Kâzım Bey, 480 dakikalık yürüyüşü her gün aynı sürede yürüyerek 12 günde yapmıştır. Kâzım Bey, her gün kaç dakika yürümüştür?



Cevap:

480/12=40 dakika yürümüştür.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları ÖZGÜN Yayıncılık

c. Bir anne, 257 TL’yi çocuklarına eşit olarak paylaştırdı. Çocukların her birine 85 TL düştü, geriye 2 TL arttı. Bu annenin kaç tane çocuğu vardır?

Cevap:



257-2=255

255/85=3 çocuğu vardır.

ç. Üniversite sınavlarına hazırlanan Yasemin, 360 test sorusunu her gün eşit sayıda soru çözerek 9 günde bitirdi. Yasemin, her gün kaç tane soru çözmüştür?

Cevap:



360 / 9 =40 tane çözmüştür.

d. Bir buzdolabı 5 eşit taksitle ödenmek üzere 2655 TL’ye alındı. Bu buzdolabı için ödenecek her bir taksit kaç Türk lirasıdır?

Cevap:

2655 / 5 = 531 TL.

e. Bir bakkal, 347 kg kuru fasulyeyi 86 poşete eşit miktarlarda paylaştırınca geriye 3 kg kuru fasulye artmıştır. Bakkal, her bir poşete kaç kilogram kuru fasulye koymuştur?

Cevap:

347-3=344

344 / 86 = 4 Kg.

2. Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz.

Cevap:

5. Sınıf Matematik ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Özgün

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Özgün Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.