24 Ekim 2023, 22:48 |
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29-32-33 Cevapları“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 29-30-31-32-33 MEB Yayınları” konusuna ulaşabilmeniz ve dersinizi daha iyi anlayabilmeniz için bu yayınımızı inceleyin. 5. Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 29-30-31-32-33. Sayfa Cevaplarıİçindekiler 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 CevaplarıAşağıdaki Türkiye haritasında İzmir-Ankara, Ankara-Adana ve Adana-Erzurum illeri arasındaki karayolunun uzunluğu kilometre cinsinden verilmiştir. İzmir’den Ankara’ya, Ankara’dan Adana’ya ve Adana’dan Erzurum’a görseldeki karayolunu kullanarak giden bir kişi toplam 1929 km yol gittiğine göre görseldeki Adana-Erzurum illeri arasındaki karayolunun uzunluğu kaç kilometredir? Cevap: 590+500=1090 1929 – 1090 = 839 km. Adana Erzurum arası karayolu uzunluğu. 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 CevaplarıEtkinlik 1) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemi tablosunu doldurunuz. Cevap: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33 CevaplarıPekiştirelim 1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. Cevap: 37 058 + 12 039 = 49 097 2) Şehir içi ulaşımda 1732 kişi taksi, taksi kullananların 2432 fazlası otobüs ve otobüs kullananların 1340 fazlası metro kullanmaktadır. Şehir içi ulaşımda bu araçları kullananların toplam sayısı kaçtır? Cevap: 1732 + 2432 =4164 otobüs 4164 + 1340 = 5504 metro 1732 + 4164 + 5504 = 11 400 3) Bahri, 7432 sayısından bir sayıyı çıkardığında rakamları birbirinden farklı dört basamaklı en küçük doğal sayıyı buluyor. Buna göre Bahri 7432 sayısından hangi doğal sayıyı çıkarmıştır? Cevap: 7432 – 1023 = 6409 4) 65043 Cevap: 65 430 – 30 456 = 34 974 5) Bir toplama işleminin sonucu 7396 sayısından küçüktür. Toplanan doğal sayılardan biri 4346 ise diğer doğal sayı en fazla kaçtır? Cevap: 7395 – 4346 = 3049 Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27-28 Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |