24 Ekim 2023, 22:48
Mehmet Akif
Yönetici

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 39-40-41 Cevapları


“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları” konusuna ulaşabilmeniz ve dersinizi daha iyi anlayabilmeniz için bu yayını inceleyin.

5. Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 39-40-41. Sayfa Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları

Etkinlik

1) Aşağıdaki toplanan doğal sayıları, istenilen basamağa göre yuvarlayarak işlem sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi işlem sonucuyla karşılaştırınız.



Cevap:

5. sınıf matematik ders kitabı cevapları sayfa 39 MEB


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 40 Cevapları

Etkinlik



1) Aşağıdaki eksilen ve çıkan doğal sayıları istenilen basamağa göre yuvarlayarak işlem sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi işlem sonucuyla karşılaştırınız.

Cevap:

yuvarlama işlemi ile toplama ve çıkarma

2) Bir pastanede, pazartesi günü toplam 700 adet ürün satılmıştır. Bu ürünlerin 272 tanesi simit, 236 tanesi poğaça geriye kalanı da kurabiyedir. Bu bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.



a) Pastanede satılan ürün sayıları en yakın onluğa yuvarlandığında kurabiye sayısı tahminî kaç olur?

Cevap:

272+236=508 simit ve poğaçalar

700-510=190 tahmini kurabiye sayısı.



b) Pastanede satılan ürün sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlandığında kurabiye sayısı tahminî kaç olur?

Cevap:

700-500=200 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevapları

Pekiştirelim



1) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin tahminî sonucu en yakın yüzlüğe yuvarlanarak bulunacaktır.

Cevap:

I. 2354 + 548 =2902  (2400+ 500=2900)
II. 4376 + 2892 = 7268 (4400+2900= 7300)
III. 1293-328 = 965 (1300 – 300 = 1000)
IV. 9232-4367 = 4865 (9200-4400 =4800)

Buna göre hangi işlemlerin sonucu tahminî sonucundan daha küçüktür?



Cevap: 2, 3

2) Selin, 18 426 + 14 2★5 işleminin sonucunu tahmin ederken doğal sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayarak toplamı 32 700 bulmuştur. Selinin ★ sembolü yerine hangi rakamları yazabileceğini bulunuz.

Cevap:

32 700- 18 400= 14 300



sembolü yerine 5, 6, 7, 8, 9 rakamlarından biri gelmiş olabilir.

3) En yakın yüzlüğe yuvarlanmış hâli 6300 olan en büyük doğal sayı ile en yakın onluğa yuvarlanmış hâli 1370 olan en büyük doğal sayının farkını bulunuz.

Cevap:

6349-1374=4975



4) 3471 + 6046 işlemindeki toplanan sayıları Çınar en yakın onluğa, Demir ise en yakın yüzlüğe yuvarlayarak sonucu tahmin etmiştir. Çınar ve Demirin tahminleri ile işlem sonucunu karşılaştırınız. En yakın tahmini kimin yaptığını söyleyiniz.

Cevap:

3471+6046=9517

3470+6050=9520 Çınar’ın sonucu



3500+6000=9500 Demir’in sonucu

5) Verilen 22 486 doğal sayısının en yakın yüzlüğe yuvarlanmış hâli ⬤ sembolüyle, en yakın onluğa yuvarlanmış hâli ▲ sembolüyle temsil edilmektedir. Buna göre ⬤ – ▲ işleminin sonucunu bulunuz.

Cevap:

22 500- 22 490= 10

6) 36 327 – 35■62 çıkarma işleminde eksilen ve çıkan doğal sayı en yakın yüzlüğe yuvarlanarak tahminî sonuç 500 bulunuyor. Buna göre ■ sembolü yerine yazılacak rakam kaçtır?

Cevap:

36 300- 500 = 35 800

■ sembolü yerine 7 yazılır.

7) Bir üniversitenin bir yıldaki toplam öğrenci sayısı 6343’tür. Bu üniversiteye bir sonraki yılda 658 öğrenci daha kayıt yaptırmıştır. Buna göre öğrenci sayılarını en yakın yüzlüğe yuvarlayarak toplam öğrenci sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucuyla karşılaştırınız.

Cevap:

6300+700=7000 tahmini sonuç

6343+658=7001 sonuç

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35-36-37 Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.