31 Ağustos 2023, 18:30 |
5. Sınıf Sosyal Bilgiler 52-53-54-55. Sayfa Cevapları Ata Yayıncılık2. Ünite Geçmişe Yolculuk: Ortak Değerlerimiz Cevaplarıİçindekiler 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55 Cevapları Ata Yayıncılık5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 52. Sayfa Cevapları Ata Yayınları“Mutluluklar paylaşıldıkça çoğalır, acılar paylaşıldıkça azalır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Cevap: Mutluluğumuzu bir yakınımızla paylaştığımızda o da bizim adımıza mutlu olur. Acımızı paylaştığımızda ise sevdiklerimiz bizi teselli eder. Böylece iyi hisler çoğalır, kötü olanlar azalır. Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Haberin altındaki soruları cevaplayınız. 1. Taziye evlerinin toplumdaki birlik, beraberlik ve dayanışma ruhu üzerindeki etkileri neler olabilir? Cevap: Taziye evleri hayattaki en büyük acı olan ölümü hatırladığımız yerlerdir. Bir yakınımızı kaybettiğimizde tüm sevdiklerimizi bizi teselli etmek, acımızı paylaşmak için gelir. Bizler de çevremizdeki insanlar yakınlarını kaybettiğinde onları ziyarete gideriz. Bu acılı günleri paylaşmak bizlere dayanışma ruhunu hatırlatır. Yalnız olmadığımızı bilmemizi sağlar. 2. Kültürel ögelerimizdeki başka hangi unsurlar toplumun birlik ve beraberlik ruhunu güçlendirir? Cevap: Milli ve dini bayramlar, milli maçlar, asker uğurlamaları, düğünler toplumun birlik ve beraberlik ruhunu güçlendirir. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 53. Sayfa Cevapları Ata YayınlarıÖğrendiklerimi UyguluyorumSiz de Çanakkale Türküsü ’nü araştırarak bu türküyü millî birlik ve beraberliğimiz açısından değerlendirip yazınız. Cevap: Çanakkale Savaşı, ülkemizin tarihi açısından çok önemlidir. Bu savaş için söylenen Çanakkale Türküsü vatanseverliğin ve beraberliğin bir simgesi olmuştur. Ülkeyi kurtarmak için birlik içinde hareket etmek gerekir. Savaş sırasında askerlerimiz aynen bunu yapmış ve bize zaferi getirmişlerdir. 2. Ünite Geçmişe Yolculuk: Geçmişten Günümüze Kültürümüz Cevapları5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 54. Sayfa Cevapları Ata YayınlarıAnkara Etnografya Müzesinin genel ağ sayfasını ziyaret ederek sitedeki görselleri inceleyiniz. Verilen görselleri günümüzle karşılaştırınız. Karşılaştırdığınız görsellerin günümüzle bir farklılık oluşturup oluşturmadığını söyleyiniz. Cevap: Görsellerde eski tarz mobilyalar ve kıyafetler giyen bam mumu heykeller bulunmaktadır. Günümüzde giyim ve eşya anlayışı oldukça farklıdır. Eskiden işlemeli mobilyalar varken şimdi daha sade tasarımlar vardır. Eskiden pullu ve renkli kıyafetler, yelek, şalvar ve uzun etekler gibi giysiler varken şimdi tek renk, sade ve spor giyim yaygındır. Günümüzde bu geleneklerden hangileri devam etmektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Günümüzde düğün yemeği ve ölü yemeği gelenekleri devam etmektedir. Bazı insanlar düğünlerini yemekli olarak düzenler. Aynı zamanda birinin öldüğü evlerde ölümün yedinci gününde yemek dağıtma geleneği vardır. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 55. Sayfa Cevapları Ata YayınlarıÖğrendiklerimi UyguluyorumKültürümüzü yansıtan bir konuda, sözlü tarih çalışması yaparak değişen veya aynı kalan unsurları tespit edip arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Kültürümüzde aynı kalan unsurların başında misafir ağırlama anlayışı gelmektedir. Toplumumuzdaki herkes eve gelen misafire kahve ikram eder. Bir diğer benzer unsur da yiyecek saklama biçimidir. Yıllardan beri millet olarak konserve yiyecek hazırlama alışkanlığımız vardır. Hatta et konservesi yapmayı eski Türk topluluklarından biri olan Avarlar bulmuştur. Değişen unsurlardan birisi kıyafetlerdir. Eskiden insanlar yaşadıkları yerin özelliklerini taşıyan kıyafetler giyerdi. Şimdi ise herkes popüler moda anlayışına göre giyinmektedir. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler 47-49-51. Sayfa Cevapları Ata Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
24 Kasım 2023, 22:02 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3712 |
Çok güzel olmuş yeni fark ettim güzel cevaplar için sağol |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |