18 Eylül 2022, 08:07 |
5. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları5. Sınıf MEB yayınları Türkçe çalışma kitabı sayfa 153İstanbul’un Fethinden Viyana Kapılarına 2. Etkinlik: Ne Nedir Kimdir 1432: Şehzade Mehmed’in doğum tarihi. 3. Etkinlik: Şehzade Mehmet Şehzade Mehmet’in tablodaki kişisel özelliklerine delil olabilecek bilgileri metinden bularak yazın. Belirlediğiniz farklı özellikleri ekleyin. İyi Eğitimli: Pozitif bilimleri ve dini eğitimi çok iyiydi.Zamanın en iyi hocalarından ders aldı. Yaratıcı: Büyük toplar döktürdü. İnançlı: Peygamber efendimizin müjdesine nail olmak için mücadele etti. İdealist: İstanbul’u almanın ülkeyi çok büyüteceğini biliyordu. Azimli: 53 gün kuşatma yaptı. Sabırlı: Hızlı hareket etmeden planlama yaparak ilerledi. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 154İstanbul’un Fethinden Viyana Kapılarına 4. Etkinlik: Sorularla Fatih Aşağıdaki sorulan metne göre cevaplayın. Şehzade Mehmet’in 5 yabancı dil öğrenmesinin sebebi ne olabilir? Açıklayın. – Başka ülke temsilcilerinin anlattıklarını kendisinin duymak istemesi,farklı kültürleri tanımak istemesi. Şehzade Mehmet mühendislik ve mimarlık bilgisini nasıl kullanıyor? – Rumeli hisarını yaptırması, Büyük topların dökülmesi, gemileri karadan yürütmesi bunların hepsi İstanbul’un fethini sağlamıştır. Şehzade Mehmet FATİH unvanını nasıl kazanır? -Şehzade Mehmet İstanbul’u fethettikten sonra bu unvanı kazanmıştır. Fatih büyük idealine ulaşmasında kimlerden, nasıl destek almıştır? Açıklayın. – Hocalarından, askerlerinden, komutanlarından destek almıştır.Onlar manevi desteğin yanında görüşlerini ve tavsiyelerini de bildirmişlerdir. 5. Etkinlik: Bir Gün Şehzade Mehmet’in Manisa’daki bir gününün nasıl geçtiğini yazın. Kendinizin bir günü nasıl geçirdiğinizi yazın. Şehzade Mehmet’in bir günü ile karşılaştırın. Şehzade Mehmet at binmek, kılıç kullanmak, savaş taktikleri öğrenmenin yanında her türlü eğitim alıyor, gelenek ve görenekleri de öğreniyor. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 155 Etkinlik Cevaplarıİstanbul’un Fethinden Viyana Kapılarına 6. Etkinlik: Yorum Yapıyorum a) “Ya İstanbul beni alacak ya da ben İstanbul’u cümlesiyle ifade edilmek istenen nedir? – Her ne pahasına olursa olsun , ne kadar zor bile olsa mutlaka İstanbul alınacaktır azim ve kararlığını göstermektedir. b) Siz Şehzade Mehmet’in yerinde olsaydınız nasıl bir plan yapardınız? – Mühendislerden ve komutanlarımdan fikirler alırdım. c) İstanbul fethi gerçekleşmeseydi şu an ne olurdu? -Osmanlı devleti büyük bir devlet olmaz,bugünkü yaşadığımız topraklara bile sahip olamazdık. ç) Fatih bugün yaşasaydı sizce hangi yabancı dilleri öğrenmek isterdi? Açıklayın. -İngilizce, Korece, Çince çünkü günümüzde en geçerli diller bunlar. d) Fatih’in eğitimini ve yeteneklerini okuduğunuz metinden öğrendiniz. Sizce Fatih günümüzdeki hangi meslek dallarında başarılı olurdu? Açıklayın. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 156 Etkinlikleriİstanbul’un Fethinden Viyana Kapılarına 7. Etkinlik : Fatih’in Öz Geçmişi (CV) Okuduğunuz metinden hareketle Fatih’in öz geçmişini oluşturun. KİŞİSEL BİLGİLER Adı Soyadı: Fatih Sultan Mehmet EĞİTİM BİLGİLERİ Bildiği Yabancı diller: Arapça, Farsça, Latince, Yunanca, Sırpça 5. sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 158 EtkinlikleriSanatın En Kırılgan Hali: Yumurta Oyma Sanatı 1. Etkinlik: Yeni Kelimeler Öğreniyorum Bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını basamakları izleyerek çözün. Bilmediğim kelime ne:Hat Bilmediğim kelime ne:Fanus Bilmediğim kelime ne:Cerrah Bilmediğim kelime ne:Şevk Bilmediğim kelime ne:Obje 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 161Sanatın En Kırılgan Hali: Yumurta Oyma Sanatı 7. Etkinlik: Posterimi Tasarlıyorum a) Geleneksel bir el sanatını tanıtmak için poster hazırlayacaksınız. Aşağıdaki sorulan yanıtlayarak bir taslak oluşturun. Bu bilgilerden hangileri için görsel malzeme kullanacağınızı, hangi bilgileri metin olarak vereceğinizi ve bunları postere nasıl yerleştireceğinizi kararlaştırın. 1. Geleneksel el sanatının adı nedir? – Ebru Sanatı 2. Tarihçesi hakkında kısa bilgi verin. Geleneksel İslam-Türk sanatlarının en önemlilerinden birisidir.Tarihi tam olarak bilinmemektedir.15. yüzyıldan beri yapılmaktadır. 3. Ürünün özelliği ve işlevleri nelerdir? Süsleme sanatıdır.Özellikle bu sanatı yapanların stresten uzaklaştıkları tespit edilmiştir. 4. El sanatının üretim aşamaları nelerdir? Tekne kitreli su ile doldurulur ilk olarak,uygun kıvam yakalanır. Hazırladığımız sıvı ince bir tülbent ile süzülür ve bu şekilde temizlenmesi sağlanır. Değişik renklerdeki toprak boyalarımız ezilerek uygun hale getirilir. Bu işlemden sonra meydana gelen çamur benzeri boyamıza sığır ödü katılarak 15 gün dinlendirme işlemi yapılır. Bekleme işleminden sonra mamül sulandırma işlemiyle kullanıma hazırdır. Bir ebru tek seferde yapılabilir bu yüzden dikkat çok önemlidir. Hazırladığımız boya, fırça yardımıyla suyun üzerine damlatılır, şekiller oluşmaya başlayacaktır, sonrasında kağıt teknenin üzerine örtülür ve bundan sonra oluşacak şeklimizi beklemek kalır. 5. Ürünün ortaya çıkması ne kadar zaman alır? Yaklaşık 5 dakika 6. Mesleğin eğitimi nasıl gerçekleştirilir? Eğitim kurslarına gidilir, ustalardan öğrenilir. b) Bu taslaktan hareketle bir karton üzerinde posterinizi tasarlayınız. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 1194. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 1. Etkinlik: Tahmin Ediyorum Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayın. a. Perseid Göktaşı Yağmuru’nu izlemek için en uygun zaman hangisidir? – 12 Ağustos’u 13 Ağustos’a bağlayan gece. b. Bir gecede görülebilecek göktaşı sayısı hangi sebeplerle değişiklik gösterir? – Havanın ve ışık kirliliğinin durumuna göre. c. Gökyüzünde, göktaşlarını neden hareket eden ışıklar olarak görürüz? – Bir kum tanesi büyüklüğünde göktaşları atmosfere girer ve çok hızlı hareket eder. Bu yüzden ısınır ve yanar. ç. Perseid Göktaşı Yağmuru olayına başka hangi adlar verilir? -Akan yıldız ya da yıldız kayması. d. Göktaşı yağmurunu gözlemede Ay’ın etkisi nedir? – Ay gökyüzündeyken daha az göktaşı görülür. e. Göktaşı yağmurunu gözlemlerken Ay, doğu ufkunda ise yönümüzü hangi tarafa dönerek gözlem yapmalıyız? Neden? – Batıya dönerek.Ay gözümüzü almasın diye. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 1202. Etkinlik : Karışık Cevaplar Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. a) Aşağıdaki ‘Perseid Göktaşı Yağmuru ve yıldız kayması nasıl oluşur?’ sorusunun cevabı karışık olarak verilmiştir. Cümleleri (1, 2, 3, 4, 5) şeklinde göktaşı yağmurunun oluş sırasına göre numaralandırarak doğru cevabı bulun. (4) Bu sayede gökyüzünde hızla hareket eden ışıklar görülür. (3) Bu sırada ortaya ışık çıkar. (1) Kum tanesi kadar küçük göktaşları atmosfere girer. (5) Göktaşı yağmurları oluşur. (6) Bu olay yıldız kayması ya da akan yıldız adıyla bilinir. (2) Bu göktaşları atmosferde ısınır ve yanar. (7) Hava ne kadar temizse. ışık kirliliği ne kadar azsa o kadar çok göktaşı görülebilir. b) Aşağıdaki metni okuyun ve sorunun cevabını yazın. Bir yaz gecesi köyde yaşayan iki kardeş evlerinin balkonunda yatmak istediler. Geceleyin gökyüzü masmaviydi. Ay görünmüyordu ama yıldızlar ışıl ışıl parlıyordu. Efe ile Mete gökyüzüne bakıyorlardı. Mete: Bak! Orada bir yıldız kayıyor Efe. Efe: Gördüm! Bak! Bak! Burada da var. İki kardeş hemen şehirde yaşayan dayılarının oğlu Ali’yi aradılar. Efe: Alo. Ali hemen gökyüzüne bak. Yıldız kayıyor. Ali: Hemen çıkıyorum balkona. AH uzun süre baktı ama kayan bir yıldız göremedi. Mete ve Efe ile aynı anda, aynı gökyüzüne bakan Ali neden hiç kuyruklu yıldız görememiştir? -Mete ve Efe köyde yaşadığı için gökyüzünü görmeyi engelleyecek ışıklar yok. Ali ise şehirde yaşadığı için çevredeki ışıklar çok kuvvetli ve fazla.Bu da şehirde yaşayanların gökyüzündeki yıldızları görmesini engellemektedir. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 1213. Etkinlik: Başlık Tutmaya Metni ve metnin başlığını tekrar düşünerek tablodaki soruları cevaplayın. Metnin başlığı nedir? – Perseid Göktaşı Yağmuru Neden bu başlık verilmiş olabilir? – Perseus Takımyıldızı yakınlarında olduğu için. Bu başlık metinle uyumlu mu? – Evet Ben olsaydım hangi başlığı verirdim? – Yıldız Yağmuru 4. Etkinlik: Önceden Okudum Okuduğunuz metinde ” Bir gecede görülebilecek göktaşı sayısı havanın ve ışık kirliliğinin durumuna bağlı olarak değişir.” açıklaması yer almaktadır. Işık kirliliğinin zararları ve bu sorunun çözümü konusunda bir araştırma yapın. Araştırmanızın sonucunu aşağıdaki bölüme yazın. – Işık kirliliği insanların göz sağlıklarını bozmaktadır.Işık kirliliğini önlemek için gereksiz aydınlatmaların, gereksiz ışıkların kapatılması ve eğlence mekanlarındaki aydınlatmaların sınırlandırılması gerekir. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 163 Etkinlikleri6. Tema:Sanat Ve Toplum 4. Etkinlik: Sebepler Sonuçlar – Çünkü pandomimcilik yaygın bir meslek değil. Sude, babasının mesleği ile ilgili bazı soruların cevaplarını bilmiyordu. -Çünkü Sude bu mesleğin detaylarını araştırmamıştı. Sude, babası için “Karnından mı konuşuyor?’ sorusuna kızıyordu. – Çünkü babasının pandomim yatığını biliyordu. Aşağıda dünyaca ünlü sessiz film sanatçısı Charlie Chaplin’in (Çarli Çaplin) sözleri karışık verilmiştir. Kelimeleri anlamlı bir cümle oluşturacak şekilde sıralayarak yazın. Konuşursam Beni sadece İngilizce bilenler anlayacak. Oysa Sessiz bir filmi herkes anlayabilir. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 165 Cevapları5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Kitabı Osman Cemal Bey’in Nar Hakkı Cevapları 4. Etkinlik: Gerçek Mi Değil Mi Ağacın beli gıdıklanıyor. -Gerçek Olamaz: Çünkü ağaçlar gıdıklanmaz. Elleriyle yüzünü kapattı. – Gerçektir: Çünkü ellerle yüz kapanabilir. Koşarak ağacı terk ettiler. -Gerçek Olamaz: Çünkü karıncalar koşamaz. Gülmekten meyveler açılıyor. – Gerçek Olamaz: Meyveler gülmez. Belki nar da şikayetçi bundan -Gerçek Olamaz: Çünkü ağaç konuşamaz ve şikayetçi olamaz. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Kitabı Osman Cemal Bey’in Nar Hakkı Cevapları5. Etkinlik:Oluş Sırası Dede çare için Osman Cemal Bey’in bir yazısını arar ama bulamaz.(3) 6. Etkinlik: Söz Varlığım Genişliyor 1. Satır: Dallarını karıncalar basar güzün …midesi şehvetli 1. Satır: Dedem midesi şehvetli adamdı. Katline ferman 1. Satır: Katline ferman mı verdin karıncaların sen de? …gülme aldı. 1. Satır: Beni bir gülme aldı. İki büklüm… 1. Satır: İki büklüm oldu. 2. Satır: Öne doğru eğilmek. …gırla gitti. 1. Satır: Bir eğlence bir temaşa gırla gitti. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Kitabı Osman Cemal Bey’in Nar Hakkı Cevapları7. Etkinlik: Posterimizi Değerlendiriyoruz El sanatlarıyla ilgili posterinizi aşağıdaki maddelere göre değerlendirin. 1. Posterde olması gereken bilgiler (Geleneksel el sanatının adı, tarihçesi hakkında çok kısa bilgi, ürünün özelliği ve işlevleri, el sanatının üretim aşamaları, ürünün ortaya çıkmasının ne kadar zaman aldığı, mesleğin eğitimi hakkında bilgi) yer almış mı? – Evet 2. Görselle aktarılan bilgiler yeterince açıklayıcı olmuş mu?, – Evet 3. Görsellerin ebatları iyi planlanmış mı? – Evet 4. Yazıyla aktarılan bilgiler anlaşılır mı? – Evet 5. Yazılar okunaklı mı, imla ve noktalamaya uygun mu? – Evet 6. Yazı ve görsel dengesi sağlanmış mı? – Evet 7. Yaratıcı/özgün (çizimlerde, kullanılan yazıda ya da görsellerin sunumunda) buluşlar var mı? – Evet 8. Etkinlik: Poster Arkası Aşağıdaki soruları cevaplayarak konuşmanızı tasarlayın. 1. Posterini hazırladığınız el sanatına nasıl karar verdiniz? – İnternetten araştırdım 2. Poster için niçin bu el sanatını seçtiniz? – Yapımı eğlenceli olduğu için. 3. Grup olarak nasıl bir iş bölümü yaptınız? – Ben fikirlerimi söyledim arkadaşlarım yazıları yazdı. 4. Poster için görsel malzemeleri nasıl topladınız, oluşturdunuz? – Çarşıdan aldım 5. Poster için gerekli bilgileri nereden, nasıl edindiniz? – İnternetten aldım. 6. Posteri hazırlarken ne gibi zorluklar yaşadınız? – Deneme yanılma yapmak zorunda kaldık. 7. Posteri hazırlarken grup dışından yardım aldınız mı, aldınızsa ne tür bir yardım ya da destek aldınız? – Almadım 8. Poster hazırlamanın en zevkli tarafı neydi? – Eserin ortaya çıkması. 5. Sınıf Türkçe Öğrenci Çalışma Kitabı Meb Yayınları 7. Tema Sağlık, Spor ve Oyun Sayfa 182, 183, 184, 185 Oyun Tasarımı Metni CevaplarıOyun Tasarımı a) Dinlediğiniz metinde geçen oyunları ilk sütuna ve bu oyunlardan bilip oynadıklarınızı ikinci sütuna yazın. 2. Etkinlik: Bilmediğim Kelimeler Metinde altını çizdiğiniz kelimeleri aşağıya yazın. Anlamını araştırarak karşısına yazın. 3. Etkinlik: Hangi Anlamda Gelecekte bilgisayar oyunlarının nasıl olacağına ilişkin metinde yapılan tahminleri bularak aşağıya yazın. Belki de-Bilgisayar oyunları kontak lensin içinde görüntülenebilecek kadar küçülecek. Belki de- Geleceğin bilgisayar oyunları ekrana hiç ihtiyaç duymayacak. Belki de- Hemen önümüzde boşlukta dönebilen üç boyutlu bir görüntüyü tutup kaldırabileceksiniz. Veyahut-Bilgisayar oyununu bilim adamları beynimize yerleştirecek. 5. Etkinlik: Adım Adım Oyun a) Metinden hareketle bilgisayar oyununun yapım aşamalarını doğru şekilde sıralayın. 6. Etkinlik: Gerçek Sanal Karşı Karşıya Bahçede veya oyun alanlarında oynadığınız oyunlarla, bilgisayar oyunlarının özelliklerini yazarak karşılaştırın. Geleneksel Oyunların Özellikleri 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Etkinlikleri CevaplarıSanatın En Kırılgan Hali : Yumurta Oyma Sanatı 2. Etkinlik: Var mı Yok mu Aşağıdaki cümleleri okuyun. Metinde yer alan ve yer almayan cümleleri “X” ile işaretleyin. 3. Etkinlik. Metinden Tamamlıyorum Aşağıda boş bırakılan yerleri metinden hareketle doldurun. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 162 Etkinlikleri6. TEMA: SANAT VE TOPLUM Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayarak tabloyu doldurun. 2. Etkinlik: Karşılaştırıyorum a) Hikayedeki Sude ile Fikret’in ailelerini karşılaştırın. Sude ‘nin Annesi: Babasının ilginç bir mesleği var. Babası pantomimci Annesi avukat. Benzer özellikleri: İkisi de insanları gözlemlerler. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 168,169,170,171 Etkinlik Cevapları1. Etkinlik: Cevabı Şiirde Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayın. a) Şair çocuk, harflerin arasına karışınca neler olmuştur? – Kendi boyalarıyla hayatın resmini yapmışlar. b) Şair çocuk, harflere neden “yaramaz” demektedir? – Alfabenin içinden kaçtıkları için. c) Harfler, alfabeden neden kaçıyorlar? – Canları sıkıldığı, oyun oynamak için. ç) Harfler, alfabeden kaçıp ne yapıyorlar? – Yollara dökülüp rüzgarla, karla, suyla uçuşup duruyorlar. d) Harfler, hayatın resmini nasıl yapmışlar? – Yan yana alt alta sayfalarında zıplayarak . 2. Etkinlik: Doğru mu Değil mi Şiire göre aşağıdaki cümlelerin Doğru veya Yanlış olduğunu belirleyerek “X” ile işaretleyin. (Cümlelerin karşısına doğru ve yanlış yazılacaktır.) 3. Etkinlik: Cümle Cümle Bölüm Bölüm Aşağıdaki cümleleri okuyun. Şiirin hangi bölümüyle ilişkili olduğunu belirleyerek o bölümün ilk dizesini karşısına yazın. Ressamlar aynı olsa da resim hep değişir. Şiirin bölümleri: Şiirin “Her okuyuşta başka başka” dizesiyle başlayan dördüncü bölümü ile ilişkilidir. Başkaları harflerin yaptıklarına sihir, kendileri şiir der. Şiirin bölümleri: Şiirin, “Sihir gibi bir şey bu” demiş alfabe dizesiyle başlayan dördüncü bölümü ilişkilidir. Harfler kendi boyalarıyla hayalin resmini yapar. Şiirin bölümleri: Harflerin yolculuğuna şiir yazan bir çocuk katılır. Şiirin bölümleri: 4. Etkinlik: Gerçek Hayatta Yok Okuduğunuz şiirde geçen, gerçek hayatta olamayacak 4 farklı durumu örnekteki gibi yazın. Gerçek Hayatta Yok Gerçek hayatta harflerin canı sıkılmaz. Gerçek Hayatta Yok Gerçek hayatta Harfler yollara dökülmez. Gerçek Hayatta Yok Gerçek hayatta Harfler resim yapmaz. Gerçek Hayatta Yok Gerçek hayatta Harfler konuşmaz. Gerçek Hayatta Yok Gerçek hayatta Harfler uçmaz. 5. Etkinlik: Başlık Sorguda Okuduğunuz şiirin başlığını sorgulamak için aşağıdaki soruları cevaplayın. a) Şiirin başlığındaki kelimeler şiirin içinde yer alıyor mu? – Evet b) Şiirde çok beğendiğiniz ve başlıkta yer alması gerektiğini düşündüğünüz kelime ve ya ifade var mı? – Hayatın resmini yapmışlar. c) Aşağıdaki seçeneklerden biri şiire uygun yeni bir başlık olabilir mi? Neden? Bir Şiir Doğuyor – Harfler Firarda – Sihirli Harfler – Harflerin Şiir Yolculuğu – Şair Çocuk -Harfler Firarda. Bu başlık daha komik. d) Bu şiire uygun bir başlık yazın. -Kaçak harflerin mutluluğu e) Aşağıdaki dörtlüklerin her birine bir başlık verin. Altında mavi deniz, Üstünde mavi gök. Ardında kuğu gibi, Beyaz beyaz köpükler. – Doğa ve Mavi Uzak bir hayal olur yaz Rüzgar acı acı eser. Bir ustura gibi ayaz Dokunduğu yeri keser. – Kış Mevsimi Düşler denize doğru Mutluluk bir yelken açar. Her yürek bir altın pınar Çocuklar kardeş oldu mu – Barış ve Kardeşlik Sen aziz milletimin Şerefisin, şanısın. O mübarek hilalin Yaşayan destanısın. – Şanlı Bayrak 6. Etkinlik: Sanat Dostları ÇILGIN DOSTLAR a) Aşağıdaki metni okuyun. Kalem: Bu çocuklar matematiği çok seviyor. Baksana hepsinin gözleri pırıl pırıl . Silgi: Bence de. Çok şanslıyım. İlker, beni çok kullanmıyor. Sürekli silmiyor benimle. Biraz sağ tarafım azalmış. Çirkin mi görünüyorum dostum? Kalem: Çirkin mi? Sen bana bak. Kalemtıraşla aça aça boyumu kısalttı. Ulu bir çınar gibiydi boyum. Çiçek bahçesi gibi desenlerim vardı. Hani? Nerede? Benim gibi akıllı bir kalem nasıl bu hale gelir? Silgi: Aaa! Benim kokum da kalmamış. Papatya gibi kokuyordum. Çok üzüldüm. Defter: Çocuk ne yapsın? Yazacak, silecek ki öğrenecek. Bizim görevimiz bu. Bakın, benim kar gibi tertemiz yapraklarım yazılarla doldu, işte yine yazacak. Kalem kardeş, gıdıklamasan beni yazarken. Kalem: Hiç olur mu öyle şey? Gıdı gıdı gıdı… b) Yukarıdaki metinde cansız varlıklar kişileştirilmiştir. Siz de grup olarak benzer bir kişileştirmeyi “tual, boya, fırça’ ya da “iplik, dokuma tezgahı, makas” arasında oluşturarak aşağıya yazın. Sınıfta canlandırın. Tual: Bu günde boş boş oturuyorum canım sıkılıyor. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 172, 173, 174, 175 Etkinlik CevaplarıSAHİBİNİ ARAYAN KEMAN 1. Etkinlik: metne Göre Aşağıdaki tablonun ilk sütununda yer alan kelimelerin metne göre kim oldukları ya da ne anlama geldiğini ilk satıra, metinde kullanıldığı cümleyi ikinci satıra yazın. Eyüp Usta Satır: Keman Ustası. Ladin Satır: Bir ağaç türü. Tın tın tın Satır: Sürekli aynı telden çıkan rahatsız edici ses. Münire Teyze Satır: Keman sanatçısı. Ali Usta Satır: Marangoz. Kumbara Satır: Para biriktirme kutusu. 2. Etkinlik Kemanın İki sahibi Tabloda verilen özellikleri inceleyin. Bu özelliklerin hikayedeki hangi kahramana ait olduğunu yazarak kısaca açıklayın. 3. Etkinlik: Keman Kimi İstiyor Keman, vitrinden izlediği insanlar hakkında neler düşünür? Uygun olmayan ifadenin üstünü çizip yanına nedenini yazın. 4. Etkinlik: Sanatçı Özellikleri Aşağıdaki tabloda sanatçı özelliklerini tanımlayan cümleler verilmiştir. Okuduğunuz metinden bu cümleleri doğrulayacak bilgileri bularak altına yazın. Sanatçı için sanatı geçici bir heves değil, ömür boyu süren bir tutku, karşılıksız bir aşktır. – Münire teyze çocukluğundan beri keman çalıyor. Bir kişi yeteneği kadar sabrı, gayreti, disiplini ve çalışma azmiyle sanatçı olur. – Kemanın ilk sahibi olan çocuğa öğretmeni önce notaları öğrenmesini sabretmesini sürekli egzersiz yapması gerektiğini söylüyor. Hangi sanatla uğraşırsa uğraşsın sanatçı seçici ve güzel olanı görebilendir. – Sarı saçlı küçük kız kemanı görünce güzel olduğunu hemen anladı. Sanatçı, sanatıyla topluma etki eden kişidir. – Münire teyzenin keman çalması herkesi etkiledi. 5. Etkinlik: Kitabımda Sanat Aşağıda verilen sanat türleriyle, hangi metinlerde karşılaştığınızı yazın. Bu sanat dallarından ikisini karşılaştırın. 6. Etkinlik: Doğru mu Değil mi Aşağıda metnin dil ve anlatım özelliklerini değerlendiren cümleler yer almaktadır. Bu cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazın. Yazar başından geçen olayları anlatmıştır.( Y ) 7. Etkinlik: Çare Köşesi Başarılı bir psikolog olmuşsunuz. Bir gazetede “Çare” takma adıyla ailelerin sorunlarına çözümler öneriyorsunuz. Sahibini Arayan Keman adlı hikayeden size mektup yazan bir kahraman var. Kahramana yazacağınız cevap için bir taslak oluşturun. -Sizlere tavsiyem ilk önce sorunların farkına varmaktır.İnsanlar sorunlarını bilir ise aslında çarelerini de biliyor demektir.Önemli olan çareyi uygulamakta kararlı olmaktır. 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sinema Düşlerimizi Gerçekleştiriyor Cevapları Tablodaki kelimelerin anlamını metinden bularak yazın. 2. Etkinlik: Var Yok Okuduğunuz metinde aşağıdaki bilgilerden hangilerine yer verilmiştir? Bilgi, metinde sa karşısına “VAR”yoksa “YOK” yazın. Düşleri gerçekleştiren bir başka sanat dalı da tiyatrodur. YOK Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayın. – Sinema insanların hayallerini yada hayal edemedikleri olayları düşleri gerçekleştiriyor. b) Sinemanın düşleri gerçekleştirme gücü nereden geliyor? – Teknik imkanlar ve teknoloji sayesinde gerçekleştiriyor. c) Sinemada efekt kullanılarak neler yapılabilir? Metinden örnekler verin. – Dinozorlar, volkan patlamaları, konuşan tavuk ç) Yukarıdaki gibi resimleri arka arkaya gördüğümüzde gözümüz onları ‘hareket ediyor’ olarak algılar. Bunun nedenini okuduğunuz metinden bularak aşağıya yazın. – Gözümüzün görsel süreklilik özelliği vardır. d) Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlenin ancak’tan sonraki bölümünü farklı bir biçimde tamamlayın. “Belki bir gün siz de sinema ile uğraşmak isteyebilirsiniz bunun için üniversitelerin görsel iletişim fakültelerinde sinema eğitimi almak gerekiyor ancak sinemacılar bu işi sevmek ve gönül vermek gerektiğini de söylüyorlar.” 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Kitabı Fotoğraf Metni Cevapları |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |