17 Eylül 2022, 11:33 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 149-150-151-152-153-154. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 149-150-151-152-153-154. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Cevapları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 149. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Özgür olmak sizce neden önemlidir? Cevap: Özgür olmak kişinin kendi fikirlerini üretebilmesi ve kendi seçimlerini yapabilmesi fırsatını sağlar. İnsanlar özgürken kendilerini huzurlu ve rahat hisseder. Toplumlar fikirlerle gelişir ve kalkınır. Özgürlüğün olduğu yerde refah vardır. 2. Özgür olmak, istediğimiz her şeyi yapabilmek midir? Örneklerle açıklayınız. Cevap: Özgür olmak, her istediğimizi yapmak değildir. Özgürlük hepimizin sahip olduğu şeydir. Birisi başkasının canına ve malına zarar verme konusunda nasıl özgür değilse biz de olamayız. Örneğin, canım resim yapmak istiyor diye arkadaşımın resim defterini izinsiz alıp kullanamam. Ancak kendi defterimi bu isteğim için kullandığımda özgürlüğümü de kullanmış olurum. Özgürlük kişinin isteklerini başkalarına zarar vermeden gerçekleştirmesidir. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 151. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKMetinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyerek aşağıdaki boşlukları doldurunuz. Cevap: ÇOBAN KÖPEĞİ SÜRÜ KÜMES BESİLİ İMRENMEK 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 152. Sayfa Cevapları2. ETKİNLİKa) Aşağıda, metinde geçen deyimlerin anlamları verilmiştir. Anlamları verilen bu deyimleri metinden bularak aşağıya yazınız. Cevap: Her iki tarafın bakışları karşılaşmak: Göz göze gelmek b) Bulduğunuz deyimleri birer cümlede kullanınız. Cevap:
c) Sizce bu deyimler metne nasıl bir katkı sağlamıştır? Açıklayınız. Cevap: Bu deyimler metnin daha estetik durmasını ve anlam bakımından zenginleşmesini sağlamıştır. 3. ETKİNLİKa) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 1. Köylüler neden her zaman hazır beklemiştir? Cevap: Kurtlar sürü hâlinde köylere, koyunlara ve kümes hayvanlarına saldırdıkları için köylü her daim hazır beklemişler. 2. Kurt, köye adım atar atmaz ne görmüştür? Cevap: Kendinden iri, bakımlı, besili bir köpek görmüştür. 3. Kurt ile köpek arasında nasıl bir konuşma geçmiştir? Cevap: Kurt, köpeğe nasıl böyle besili olduğunu sormuştur. Köpek de insanların onu beslediğini söylemiştir. Bunu duyan kurt, köpekle birlikte bahçeyi korumak istediğini söylemiştir. 4. Köpeğin boynundaki tüyler neden dökülmüştür? Cevap: Boynuna takılan zincir köpeğin tüylerini dökmüştür. 5. Kurt, fikrini neden değiştirmiştir? Kurdun hareketini doğru buluyor musunuz? Neden? Cevap: Kurt, köpeğin boynuna zincir takıldığını öğrenince fikrini değiştirmiştir. Çünkü kendi boynuna zincir takılmasını istememiştir. Bu hareketi doğru buluyorum. Çünkü, özgür olmak ve özgürce hareket edebilmek herkesin hakkıdır. b) Sorulara verdiğiniz cevaplardan yola çıkarak okuduğunuz metni özetleyiniz. Cevap: Bir deri bir kemik kalan kurt korksa da köye yaklaşmıştır. Bu sırada kendinden büyük ve besili bir çoban köpeği görmüştür. Çoban köpeğine nasıl bu kadar besili odluğunu sorduğunda insanların onu beslediğini öğrenmiştir. Bu nedenle köpekle birlikte bahçeyi korumak istediğini dile getirmiştir. Çoban köpeğinin boynundaki izi gördüğünde kavga ettiğini düşünmüştür. Ancak köpek ona, insanların kendisine zincir taktığını söylemiştir. Bunun üzerine kurt, fikrini değiştirmiştir ve özgür olmayı aç olmaya tercih edeceğini ifade etmiştir. 4. ETKİNLİKOkuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız. Cevap: Konu: Özgürlük Ana Fikir: Özgürlük her şeyden daha değerlidir. 5. ETKİNLİKa) Okuduğunuz metnin başlığı içeriği yansıtıyor mu? Neden? Cevap: Yansıtıyor çünkü metinde özgürlüğün açlıktan daha değerli olduğu anlatılmaktadır. b) Metne farklı başlıklar belirleyiniz. Cevap: AÇLIK VE ÖZGÜRLÜK, ÖZGÜRLÜĞÜN ÖNEMİ, KURDUN TERCİHİ 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 153. Sayfa Cevapları6. ETKİNLİKa) Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini söyleyiniz. Kahramanları benzer ve farklı yönleriyle karşılaştırınız. Cevap: Çoban köpeği zincirlerini önemsemez ve insanların onu beslemesinden memnundur. Kurt ise özgür olmayı aç olmaya tercih etmektedir. Benzer yönleri ikisinin de yalnız gezmesidir. b) Metindeki kurt ve köpek gerçek yaşamda hangi kişilik özelliklerine sahip insanları temsil etmektedir? Neden? Cevap: Kurt özgürlüğe değer veren insanı temsil ederken çoban köpeği yaşamı için tutsak olmayı kabul eden insanı temsil etmektedir. Çünkü kurt için özgürlük açlıktan daha önemlidir. Köpek için ise açlık özgürlükten daha önemlidir. 7. ETKİNLİKMetindeki anlatım gerçekte olabilecek bir olay mıdır yoksa kurgu mudur? Açıklayınız. Cevap: Metindeki olay kurgudur. Çünkü gerçekte kurtlar ve köpekler anlaşıp arkadaş olamaz. Ayrıca bu hayvanlar bu şekilde konuşamaz. 8. ETKİNLİKAşağıda, okuduğunuz metnin türü ile ilgili bilgiler verilmiştir. Doğru bilgileri veren hayvanların baş harflerinin sıralamasında metnin türü şifrelenmiştir. Şifreyi çözerek metnin türüne ulaşınız. Cevap: Doğru bilgiyi veren hayvanlar sırasıyla; Fil ŞİFRE: F A B L 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 154. Sayfa CevaplarıNOT: Baskı hatasından dolayı ders kitabında 9. etkinlik verilmeden 10. etkinliğe geçilmiştir. 10. ETKİNLİKArkadaşlarınızla gruplar oluşturunuz. Özgürlükle ilgili araştırmış olduğunuz özdeyişlerden yararlanarak grupça özgürlük konulu bir şiir yazınız. Şiirinizde ön yargısız, adil karar verme ve tarafsız olma kavramlarını kullanmaya çalışınız. Cevap: ÖZGÜRLÜK Özgürlük bencillik değil, Ön yargısız tanımalı herkesi, Sahip çıkmalıyız bağımsızlığa, BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIKToplumsal kuralların ihlalini anlatan gazete haberleri derleyiniz. Cevap: Niksar’da bulunan, Roma döneminde yapıldığı tahmin edilen Bizans, Danişmentli ve Selçuklu dönemlerinde onarımlar görerek günümüze kadar ulaşan tarihi Niksar Kalesi’nin duvarlarına sprey boya ile yazılar yazdılar. Niksar ilçe merkezinde bulunan tarihi kalenin geçtiğimiz yıllarda restore edilen surlarının duvarlarına kimliği belirsiz kişi ya da kişilerce sprey boya ile yazılar yazıldı. Kalenin bu hali duyarlı vatandaşların tepkisine neden oldu. Sokaklar gibi yadigarlarında temizliğinin de önemli olduğunu vurgulayan vatandaşlar, “Tarihi eserlerin duvarlarını yazı tahtasına çevirmek çok geride kalmış, ilkel bir yöntem. Gençlerimizi tarihi eserlere saygılı olmaya davet ediyoruz” sözleriyle tepkilerini dile getirdi. (Kaynak: Niksar Danişmend Haber – 2016) 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 149-150-151-152-153-154. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
11 Ocak 2022, 22:14 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3168 |
çokkk güzel hepsi doğru KONTROL ETTİMMM |
19 Şubat 2022, 09:42 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3168 |
Özgür olmak insanın her istediğini yapması demek değildir. Başkalarının özgürlük alanına girmeden özgür olabilmek en doğrusu ve güzelidir. Çünkü bizim ne kadar özgür olma hakkımız var ise başkalarının da olduğunu unutmamak gerekir. |
24 Şubat 2022, 16:54 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3168 |
Çok güzel bir uygulama yapanların ellerine sağlık çok iyi bir iş çıkarmışlar |
11 Mart 2022, 21:33 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3168 |
Harikaydı hepsini kontrol ettim hepsi doğruydu helal olsun. Tşk |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |