16 Eylül 2022, 17:52
Yuri
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları

5. Sınıf Türkçe Sakın Kesme Dinleme Metni Cevapları



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 94. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Ormansız yurt, vatan değildir.” sözünü kısaca açıklayınız.

Cevap: Vatan can pahasına korunan toprak parçasıdır. Vatanımız bizim için öyle önemlidir ki onun için savaşlar yapılmıştır. Ormanlar yurdumuzun akciğeridir. Onlar oksijen kaynağımız ve birçok canlının yuvasıdır. Atatürk bu sözüyle ormanlara da vatanımıza verdiğimiz gibi değer vermemiz gerektiğini ifade ediyor.

2. Ağaçların önemi ile ilgili araştırdığınız atasözü ve özdeyişleri arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap:

Yaş kesen baş keser. 

Orman yurdun hem süsü, hem gücüdür.



Ağaca beşikten mezara kadar muhtacız.

Ormanımda bir dalı kesenin başını keserim. (Fatih Sultan Mehmet)


1. ETKİNLİK

Şiiri dinlerken etkilendiğiniz dizeleri not ediniz.

Cevap:



Gönülleri açmadadır yaprakların arasından esen yel.
Hem dünyada en birinci borç değil mi her kula,
Bir tohumu fidan yapmak, fidanı da bir orman?


2. ETKİNLİK

Aşağıda sözlük anlamları verilen kelime ve kelime gruplarını karşılarına yazınız.

Cevap:

1) Arkadaş, ahbap anlamında hitap sözü. (………..hemşehri……………..)



2) Koru durumunda olan sık ağaçlı yer. (………….koruluk…………..)

3) Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı. (…………kervan………..)

4) Daha iyi bir duruma girmek. (……….onmak………)

5) Bir kimseye yapması veya yapmaması gereken şeyler için söylenen söz, nasihat. (……….öğüt………….)




3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.

1) Şair, şiirde kimlere sesleniyor?

Cevap: Şair, şiirde ülkedeki herkese sesleniyor.

2) Şair hangi ağaçları kesmemizi söylüyor? Neden?



Cevap: Şair çürümüş, artık kuş konmayan ağaçları kesmemizi söylüyor. Çünkü bu ağaçlar yaşlanıp kurumuştur ve hiçbir canlıya faydası kalmamıştır.

3) Şair, ağaçları neden kesmememizi öğütlüyor?

Cevap: Ağaçlar kuşların yuvasıdır. Gölgesinde yorulanlar dinlenir. Görüntüsü güzeldir ve oksijen kaynağımızdır. Şair bu yüzden ağaçları kesmememizi öğütlüyor.

4) Sizce atalarımız “Mirasımı artır.” sözüyle bizlere neyi öğütlemiş olabilirler?



Cevap: Ülkemizdeki tüm tarihi ve doğal güzellikler bize atalarımızdan kalmıştır. Biz de gelecek nesiller için bu mirasın fazlasını bırakmalıyız. Atalarımız bu sözüyle bize daha fazla güzel ve faydalı işler yapmamızı öğütlüyor olabilir.


4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.

Cevap:

Şiirin ana duygusu: Ağaçların önemi ve ağaçları kesmememiz gerektiğidir.




5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 95. Sayfa Cevapları

5. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz şiirden hareketle “Şair, nasıl bir yurt özlüyor?“ sorusunu cevaplayacak nitelikte bir paragraf yazınız.

Cevap: Şair, ağaçların dallarında kuşların öttüğü, yorulan çiftçilerin ağaçların gölgesinde dinlenebileceği, yeşil yapraklı ağaçların etrafı süslediği bir yurt özlüyor.

b) Şairin özlediği yurdu hayal ederek aşağıya bir resim çiziniz.

Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 95. Sayfa Cevapları




6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metni okuyunuz. Metni içeriğine uygun olarak sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız.

TOHUMLAR FİDANA

Tohumlar fidana,
Fidanlar ağaca,
Ağaçlar ormana,
Dönmeli yurdumda.

Yuvadır kuşlara,
Örtüdür toprağa,
Can verir doğaya,
Ormanlar yurdumda.

Bir tek dal kırmadan,
Ormansız kalmadan,
Her insan bir fidan,
Dikmeli yurdumda.
                        Anonim


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 96. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK

“Sakın Kesme” şiiriyle ilgili görüşlerinizi yazınız.

Cevap: Bu şiiri çok beğendim. Çünkü bu şiir bana doğanın, yeşilin ne kadar önemli olduğunu hatırlattı. Ağaçları korumak hepimizin başlıca görevidir. Ağaçların bize ihtiyacı yoktur ancak bizim onlara ihtiyacımız vardır.


8. ETKİNLİK

a) 2017 yılında ülkemizde dikilen ağaç sayısını ve bu ağaçların hangi bölgelere dikildiğini Orman Bakanlığının internet sitesinden araştırmıştınız. Araştırmanızda edindiğiniz bilgileri ve Bakanlığın internet sitesini yazınız.

Cevap:

Orman Bakanlığı İnternet Sitesi: www.ogm.gov.tr

Orman Bakanlığı bir yılda 350 milyon fidan üretmekte ve dikmektedir.

Orman Bakanlığı ağaçları genel olarak üniversite ve okul bahçeleri, ibadethane bahçeleri, mezarlıklar, hastane ve sağlık ocağı bahçeleri, çeşitli köyler ve karayolu kenarlarına dikmiştir.

b) İstediğiniz bir ağacın özelliklerini dergi ya da bir kitaptan araştırmıştınız. Araştırmalarınızda edindiğiniz bilgiyi ve bilgiyi aldığınız yayının künyesini yazınız.


Cevap:

MEŞE AĞACI

Meşe, üstün kalitesi nedeniyle bütün tarih boyunca çok kullanılan ve bu sebeple çok tahrip edilen bir ağaç cinsidir. Dünya üzerinde geniş bir yayılım bölgesi vardır. Mobilya ve yakacak olarak en sağlam ve en çok tercih edilen ağaçtır. Meşenin yakma odunu ve odun kömürü olarak büyük bir değeri vardır. Meşenin bazı türlerinin kabuklarında mantar oluşur. Bu oluşumlar özellikle boya endüstrisi için çok önemlidir. Büyük ve küçük baş olan neredeyse tüm hayvanlar meşe yaprağından hoşlanırlar. Hatta ülkemizin bazı yörelerinde bazı meşe türlerinin yaprağı toplanıp yemeği bile yapılmaktadır.
Künye: İNAL, Selahattin, Meşe Hakkında Etimolojik ve Tarihi Etütler, Orman Fakültesi Dergisi, İstanbul Üniversitesi, 1955.


c) Eğitim-öğretim yılı boyunca okuduğunuz ve okuyacağınız kitapları aşağıdaki forma uygun olarak listeleyiniz.

Cevap:

Kitabın adı: Harry Potter ve Felsefe Taşı

Yazarı: J.K. Rowling

Yayınevi ve yayın tarihi: Yapı Kredi Yayınları / Mayıs 2016

Türü: Roman

Sayfa sayısı:274

Konusu: Harry’nin Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu’na başlaması ve felsefe taşını çalmaya çalışanları araştırıp yaşadığı maceralar

Kahramanları: Harry, Ron, Hermione, Hagrid, Draco Malfoy, Profesör Dumbledore, Profesöt Snape, Profesör Quirrel, Lord Voldemort.

Okumaya başladığım tarih: 25 Ekim Cuma 2019

Okumayı bitirdiğim tarih:  2 Kasım Cumartesi 2019


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 97. Sayfa Cevapları

9. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerden amaç–sonuç bildirenleri “X” ile işaretleyiniz.

Cevap:

( X ) Gölgesinde dinlenebilmek için ağaçları kesmemeliyiz.
( ) Ağaçlar kesildiği için vatanımız giderek çölleşiyor.
( X ) Daha yaşanılır bir dünyada olmak için ağaç dikmeliyiz.
( ) Ağaçlar bize atalarımızdan yadigârdır.
( ) Doğayı çocuklarımızdan ödünç aldık.

b) Aşağıdaki amaç–sonuç cümlelerinin amaç ve sonuç bölümlerini yazınız.

Cevap:

• Uluslararası konferansa katılmak için Paris’e gitti.

Amaç: Uluslararası konferansa katılmak için.

Sonuç: Paris’e gitti.

• Bol su içiyorum, daha sağlıklı olmak için.

Amaç: Daha sağlıklı olmak için.

Sonuç: Bol su içiyorum.


10. ETKİNLİK

Aşağıdaki dizeyi okuyunuz. Soruları cevaplayınız.

Ey hemşehri, sakın kesme!

a) Bu dizenin sonunda hangi noktalama işareti kullanılmıştır?

Cevap: Ünlem işareti kullanılmıştır.

b) Bu noktalama işareti niçin kullanılmıştır?

Cevap: Uyarı bildirmek için kullanılmıştır.

c) “Hanımefendi bugün de işe pek erken (!) geldiniz.” cümlesindeki ünlem işareti niçin kullanılmıştır?

Cevap: İğneleme belirtmek için kullanılmıştır.

ç) “Simitçi! Bana bir simit lütfen.” cümlesindeki ünlem işaretinin kullanım amacı nedir? Yazınız.

Cevap: Seslenme ifadesi olarak kullanılmıştır.


11. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerin hangilerinde ünlem işareti kullanılmalıdır? İşaretleyiniz.

Cevap:

( ) Her bayram içimi sevinç kaplar
( ) Gelecek yıl bu adaya tekrar geliriz
( X ) Aa, ne kadar düşüncesiz davranmış
( ) Olanlar karşısında çok üzgünüm
( X ) Vah, bu da mı gelecekti başına


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 98. Sayfa Cevapları

12. ETKİNLİK

Kemal’in dedesi, çocuklara ve gençlere öğütler vermektedir. Dinlediğiniz şiirden hareketle Kemal’in dedesi sizlere başka hangi öğütler verebilir? Yazınız.

Cevap:

Ormansız yurt vatan değildir.

Ormanlar milli servettir.

Orman, tarımların sigortasıdır.

Orman bekçi ile değil sevgi ile korunur.

Orman yağmur yularıdır.

Bir kuşağın diktiği ağacın gölgesinde, gelecek kuşaklar serinler.

Ağaçsız memleket, duvaksız geline benzer.

Ağaca beşikten mezara kadar muhtacız.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Türk halı ve kilimlerinde kullanılan başlıca motifleri araştırınız. Bulduğunuz motifleri sınıfa getiriniz.

Cevap:

Eli Belinde Motifi: Dişiliğin simgesidir. Sadece analık ve doğurganlığı değil, ayni zamanda uğur, bereket, kısmet, mutluluk ve neşeyi de sembolize eder.

İnsan Figürü: Anadolu motiflerinde sık sık rastlanan insan figürü daha çok erkek ve kız çocuğu olarak betimlenmiştir.
Koç Boynuzu: Bereket, kahramanlık, güç, erkeklik sembolüdür. Boynuz sembolü insanlık tarihinde her zaman güç kuvvet timsali olan erkekle özdeşleştirilmiştir.

Koç Boynuzu motifiİnsan Figürü motifiEli Belinde Motifi


5. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.


Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


07 Nisan 2022, 23:13

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Çok güzel bir siteeeee

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.