16 Eylül 2022, 22:45
Donatello
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlk Ders Dinleme Metni Cevapları



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 28. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dinleme sırasında dikkat etmeniz gereken kurallar nelerdir? Bu kurallara uymak neden önemlidir? Açıklayınız.

Cevap: Konuşmacının sözünü kesmemeli ve onu dikkatle dinlemeliyiz. Dinlediğimizi belli etmek için göz teması kurmalıyız. Dikkat dağıtıcı hareketlerden kaçınmalıyız. Konuşmacının fikirlerine katılmasak bile anlayış göstermeliyiz. Bu kurallara uymak sağlıklı iletişim kurmak için çok önemlidir. Bir başkasını dinlemeli ve biz konuşurken de başkaları bizi dinlemelidir. Ancak bu şekilde doğru fikir alışverişi yapabiliriz.



2. Konuşmacıyı dinlerken konuşma ile ilgili soru sormak ve bunu uygun zamanda yapmak niçin önemlidir? Açıklayınız.

Cevap: Konuşmacının dikkatinin dağılmaması ve konuşmanın tutarlılığının bozulmaması adına sorulacak olan soruların uygun zamanda sorulması gerekir. Bu da insanların konuşmayı anlamasını kolaylaştırır.


1. ETKİNLİK



Metni dinlerken önemli gördüğünüz yerleri not alınız. Aldığınız notlardan yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) ”İlk Ders” adlı metinde anlatılanlar kimin başından geçmiştir?

Cevap: Metinde anlatılanlar Feride’nin başından geçmiştir.

2) Metinde anlatılan olay nerede yaşanmıştır?



Cevap: Olay Feride’nin öğretmenlik yaptığı Zeyniler köyündeki okulda yaşanmıştır.

3) Metinde anlatılan olay ne zaman olmuştur?

Cevap: Olay Feride’nin derse başlamasının beşinci sabahında olmuştur.

4) Yazarın okulla ilgili anısını anlatmasının sebebi nedir?



Cevap: Yazar bu anısından çok etkilendiği ve bu olaydan sonra değiştiğini düşündüğü için anlatmıştır.

5) Munise, yazarı hangi yönden etkilemiştir?

Cevap: Munise görünüşündeki zariflik ve masumluk ile yazarı etkilemiştir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 29. Sayfa Cevapları

2. ETKİNLİK



Dinlediğiniz metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri yazarak bu kelimelerin anlamını tahmin ediniz. Kelimelerin anlamını sözlükten bulunuz, kelimeleri birer cümlede kullanınız. Bu kelimeleri kendi sözlüğünüze de ekleyiniz.

Cevap:

Telaffuz: Söyleyiş.

Ziyadesiyle: Fazlasıyla.



Civar: Yakında olan.

Fevkaladelik: Olağanüstülük.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metne göre aşağıdaki cümleleri işaretleyiniz. (Doğru-Yanlış)



Cevap:

5. sınıf türkçe 23. sayfa cevapları


4. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metinde “Benim adım Munise, hocanım, dedi” cümlesinde geçen “hocanım” kelimesini günümüz Türkçesinde nasıl söylüyorsunuz?



Cevap: Günümüz Türkçesinde bu kelimeyi “Hoca Hanım” şeklinde söylüyoruz.

b) Yazar niçin böyle bir yazım şekli kullanmış olabilir? Bunun yerine günümüzde hangi kelimeyi kullanıyorsunuz?

Cevap: Yazar bu kelimeyi söylenildiği gibi yazmıştır. Günümüzde bunun yerine hocam ve öğretmenim hitaplarını kullanıyoruz.


5. ETKİNLİK



a) “İlk Ders” başlığı sizce metnin içeriğiyle uyumlu mudur? Açıklayınız.

Cevap: Yazar ve Munise’nin karşılaştığı ilk derstir. Bu nedenle başlık uygundur.

b) Dinlediğiniz metne farklı başlıklar koyunuz.

Cevap: Munise, Çalıkuşunun Değiştiği Gün.

c) Niçin bu başlıkları koydunuz? Açıklayınız.

Cevap: Metinde Munise’den bahsedildiği için Munise başlığını koydum. Bu tanışmadan sonra Feride’nin düşüncelerinde farklılıklar olduğu için Çalıkuşu’nun Değiştiği Gün başlığını koydum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 30. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metni özetleyiniz.

Cevap:

Feride Zeyniler köyünün okulundaki beşinci günündedir. Sınıfta narin, açık sarı saçlı, yoksul bir kız görür. İsminin Munise olduğunu öğrenir. O gün onu ilk kez görmüştür. Munise’nin ablasıyla yaşadığını ve işleri nedeniyle okula gelemediğini öğrenir. Feride ona dün türkü söyleyenin kendisi olup olmadığını sorar. Munise de kendisi olduğunu söyler. Feride çocuğu yerine gönderir, ancak duyguları değişmiştir.


7. ETKİNLİK

Metindeki öğretmen ve Munise’nin karşılıklı konuşmalarını sınıfta canlandırınız.

Cevap: Bu etkinliği öğretmen rehberliğinde yapmalısınız.

8. ETKİNLİK 

Dinlediğiniz metinde duygu belirten ifadelere iki örnek veriniz.

Cevap: “Kalbim tatlı bir heyecanla çarptı.” “O dakikada kendimi tutmasaydım beni hıçkıra hıçkıra ağlatacaktı.”


9. ETKİNLİK

Öğretmeninizle yaşadığınız bir anınızı beden dilinizi etkili kullanarak arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap:

3. sınıftayken okula hep üzgün bir şekilde gidip geliyordum. Çünkü annem ve babam ayrılmıştı. Bu nedenle hep mutsuzdum. Bunu fark eden öğretmenim beni yanına çağırdı ve neden böyle olduğumu sordu. Ben de ona anlattım. Bana bir macera kitabı hediye etti ve kitap okumanın bana çok iyi geleceğini söyledi. İki gün sonra kitabı bitirip öğretmenimin yanına gittim. Okurken çok eğlendiğimi söyledim. O bana birkaç kitap daha getirdi. Kitaplarımı okuduktan sonra öğretmenler odasına gidip okuduklarımı anlattım. Böylece üzgün olma sebeplerimi unutmaya başladım. Öğretmenim sayesinde hem yeniden huzuru buldum hem de kitap okuma alışkanlığı kazandım.


10. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metni çizgi film olarak izlemek ister miydiniz?

Cevap: Evet, isterdim. Çizgi film izlemeyi severim.

b) Hangi çizgi filmleri izliyorsunuz?

Cevap: Sürekli Dizi, Ninja Kaplumbağalar, Kaptan Tsubasa ve Samuray Jack izliyorum.

c) Bu çizgi filmlerde neler anlatılıyor?

Cevap: Her birinin farklı konusu var. Kaptan Tsubasa; Tsubasa’nın futbol yolculuğunu anlatıyor. Samuray Jack kötü güçlere karşı savaşıyor. Ninja Kaplumbağalar şehirde barış olması için çalışıyor.

ç) İzlediğiniz filmlerdeki konuşmalardan farklı anlamlar çıkarabiliyor musunuz? Örnekler vererek açıklayınız.

Cevap: Çıkarabiliyorum. Mesela Ninja Kaplumbağalardan biri diğerine “Ben ekstra peynirli yemeye gidiyorum.” dediğinde onun pizza yemeye gittiğini anlayabiliyorum.

d) Eba adresindeki çizgi filmi izleyiniz. Bu filmde verilen mesajları yazınız.

Cevap: Arkadaşlığın çok önemli ve değeri bilinmesi gereken bir şey olduğu mesajına sahiptir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 31. Sayfa Cevapları

11. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki cümlelerde virgül niçin kullanılmıştır? Yazınız.

Cevap:

• Feride, kendi isteği ile Anadolu’da öğretmenlik yapar.

↳ Özneyi belirtmek için kullanılmıştır.

• Yanıma gel bakayım, dedim.

↳ Tırnak içinde olmayan alıntı cümleden sonra kullanılmıştır.

• Hafifçe çenesini okşadım, bütün kızlara sorduğum gibi ona da…

Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.

b) Aşağıda, virgülün kullanım alanları verilmiştir. Virgülün kullanım alanıyla bu alana örnek olabilecek cümleleri eşleştiriniz.

Cevap:

  • 1 – a
  • 2 – e
  • 3 – g
  • 4 – b
  • 5 – c
  • 6 – d
  • 7 – f
  • 8 – ç
  • 9 – ğ

c) Virgülün istenilen kullanım alanına uygun cümleler yazınız.

Cevap:

• Eş görevli kelimeleri ayırmak için: Yanıma kitap, defter, kalem aldım.

• Sıralı cümleleri ayırmak için: Kütüphaneye gittim, masaya oturdum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 32. Sayfa Cevapları

12. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Çocukların beden dillerinden yola çıkarak onların duygularını ifade edecek cümleler kurunuz.
Cevap:
5. sınıf türkçe 32. sayfa cevapları

13. ETKİNLİK

Bilgilendirici metin yazmak için gerekli basamaklar aşağıda verilmiştir.

Konu belirleme
Metne başlık koyma
Ana fikir belirleme
Düşüncelerin giriş, gelişme, sonuç bölümlerini belirleme

a) Verilen basamakları göz önünde bulundurarak “Öğretmen, toplumu aydınlatan güneştir.” konulu yazınızın taslağını hazırlayınız.
Cevap:
  • Konu: Öğretmenin toplumdaki önemi
  • Başlık: Toplumun Güneşi
  • Ana Fikir: Öğretmen, toplumu aydınlatır.
  • Giriş: Öğretmenin toplumdaki görevi
  • Gelişme: Öğretmenin öğrencileri üzerindeki etkisi
  • Sonuç: Öğretmenin toplumu aydınlatması
b) Taslağınızdan yararlanarak metninizi yazınız.
Cevap:
TOPLUMUN GÜNEŞİ

Öğretmen bildiğini öğretendir. Bunu yaparken sadece öğrettiği kişiyi değil, bulunduğu toplumu da bilgiyle aydınlatır. Her öğretmen aslında toplumun güneşidir.

Öğretmenin görevi sadece ders anlatmak değildir. Öğretmen, her sözüyle ve davranışıyla örnek olur. Her öğrencinin model aldığı bir öğretmen mutlaka vardır. Bu nedenle öğretmenin fikirleri, davranışları ve toplumdaki tutumu çok önemlidir. Öğrenciler onun elinde bir kil gibi şekil alır. İyi bir öğretmen ile yetişen her çocuk büyüdüğünde topluma yön verebilecek fikirlerin lideri olur. Bir bilim insanını, astronotu veya sadece iyi kalpli bir insanı düşünelim. Onun hayatının gidişatında öğretmenlerinin rolü büyüktür.

Bir öğretmen pek çok öğrenci yetiştirir. Öğretmen ile yetişen her çocuk topluma ışık olur. Öğretmenler toplumu yetiştirdikleri çocuklar ile aydınlatır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 33. Sayfa Cevapları

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

1. Millî Mücadele’de kahramanlık gösteren Türk kadınları kimlerdir? Araştırınız.
Cevap:
  • Çete Emir Ayşe,
  • Gördesli Makbule,
  • Hafız Selman İzbeli,
  • Halide Onbaşı,
  • Halime Çavuş,
  • Kara Fatma,
  • Nezahat Onbaşı,
  • Şerife Bacı,
  • Tayyar Rahmiye.
2. Türk kadınının kahramanlıklarını gösteren resim, fotoğraf vb. bulup sınıfa getiriniz.
Cevap:
kurtuluş savaşı kadın kahramanları

5. sınıf türkçe 33. sayfa cevapları


5. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 241-242-243. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


09 Ekim 2022, 14:32

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Türkçe dersimde anlamadıklarıma baktım. Çok güzel hazırlanmış olduğu belli. Sizin sayenizde daha yaratıcı fikirler edinebildim.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.