11 Eylül 2019, 18:49 |
6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 248-249-250-251-252-253-254-255 . Sayfa Cevapları6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 “Küçük Prens” Metni Etkinlik Cevapları248. Sayfa 1. ETKİNLİK “Küçük Prens”te geçen bazı sözcükler ve sözcük grupları, farklı anlam boyutlarına işaret ediyor. Bunları keşfedelim.“Küçük Prens”te geçen bazı sözcükler ve sözcük grupları, farklı anlam boyutlarına işaret ediyor. Bunları keşfedelim. a) “Balta girmemiş ormanlar” Yazar, “balta girmemiş ormanlar” derken ne tür ormanlardan söz etmektedir? Cevap: İnsanlar tarafından tahrip edilmemiş, bu ormanlar sık ağaçlar olan, doğal konumunu korumuş ormanlardır. Bir ormana balta girmemişse başka neler de girmemiştir? Ve orada nasıl bir yaşantı vardır? Cevap: İnsanlar girmemiş, evler yapılmamış, orada sadece bitkiler ve hayvanlar vardır.Oradaki yaşam doğal bir yaşamdır. b) “Derin derin düşünmek” Yazar, “derin derin” düşünmekten söz ediyor. “Derin derin” başka neler yapılabilir? Cevap: Nefes alınabilir, uyumak. c) “Derin”in kaç anlamı var? “Derin’’in geçtiği cümleye göre anlamını karşısına yazalım. Cevap: 2 249. Sayfa 2. ETKİNLİK a) “Olmadı değil” derken… Yazar neden, “yararı oldu” demek yerine “yararı olmadı değil” demeyi yeğlemiştir? Açıklayalım. Cevap: Ondan da faydalandığını belirtmek için. b) Zeki, aklı başında, kavrayışlı… Cevap: Fil yutmuş bir boa yılanı. Buna göre, “aklı başında kimse”, resimden mi söz etmelidir; yoksa iş hayatı, politika vb. konulardan mı? Neden? Cevap: Politika iş hayatı oyun v.s 250. Sayfa 3. ETKİNLİK Okuduğumuz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım. Cevap: Fil yutmuş bir boa yılanı. Büyüklerin çocuğun çizdiği resimleri anlamaya çalışıp, onun resim yapmasını önemsediklerini söyleyebilir miyiz? Neden? Cevap: Hayır söyleyemeyiz.Çünkü herkes resmin şapka olduğunu sandı. Çocuk, çizdiği resimler anlaşılmayınca ve büyüklerin tepkisi üzerine ne yapmaya karar verir? Cevap: Pilotluk yapmaya karar vermiş. Sizce büyükler çocuğun resim yapmasına haklı bir tepki mi gösterdi? Neden? Cevap: Evet gösterdi.Belli ki resim yeteneği yok ve yetenekli olacağı başka alanlara yönelmesi gerekir. 251. Sayfa Büyükler, çocuğun resmini anlamaya çalışıp onu cesaretlendirmiş olsalardı, çocuğun hayatında neler değişirdi? Cevap: Çocuk yetenekli olmadığı halde resim yeteneğini geliştirebilir yada yeteneksiz olduğu için yanlış mesleğe yönelir ve başarısız olurdu. Bu öykü size ne hissettirdi? Kendi hayatınızla ilgili çağrışımlar yaptı mı? Bir gün böyle bir olay yaşarsanız nasıl davranırsınız? Cevap: Yeteneklerimin farkına varıp ona göre hareket ederdim. 4. ETKİNLİK Küçük Prens” adlı metinde yazarın ara sıra yakındığını (sitemli veya şikâyet eder bir hâli olduğunu) sezinliyoruz. a) Metinde yakınma anlamı çıkardığımız ifadelerin altını çizelim. Cevap: “Böylelikle altı yaşımda bana parlak bir gelecek sunan resim sanatından vazgeçtim.” b) Yakınmayı hangi cümlelerden sezdiğimizi bulup aşağıya yazalım. Cevap: “Böylelikle altı yaşımda bana parlak bir gelecek sunan resim sanatından vazgeçtim.” 252. Sayfa 5. ETKİNLİK Aşağıda “Küçük Prens” adlı metinden alınan cümleler var. Bu cümlelerde altı çizili sözcüklere dikkat edelim ve soruyu yanıtlayalım: SORU: Bu cümlelerde “onlar” ile kimden söz edilmektedir? “Büyükler hiçbir şeyi tek başlarına anlayamıyorlar, durmadan açıklamalar yapmak da çocuklar için sıkıcı oluyor doğrusu. Yanıt: Büyükler “Büyükler arasında bir sürü yıl geçirdim, çok yakından tanıdım onları. Bu örneklerden yola çıkarak, “onlar” sözcüğünün ne işe yaradığını açıklayabilir miyiz? Yanıt: Büyükler kelimesi yerine geçmektedir.İşaret zamiridir. Metinlerde önceki cümlelerde geçen kişileri ve varlıkları başka hangi sözcüklerle anabiliriz? Cevap: Bunlar, şunlar,onlar ,o bu, şu 6. ETKİNLİK Bağlaçlar, neyi bağlar? Aşağıdaki parçalarda geçen altı çizili sözcüklerin cümleye kattığı anlamı yazalım. Cevap: 253. Sayfa 7. ETKİNLİK Kişiler, duygu ve düşüncelerini dile getirirken amaçlarına uygun olan anlatım biçimini belirlerler. Şimdi “Küçük Prens” adlı metni düşünelim. Yazar bu metni aşağıdaki yollardan hangisini seçerek oluşturmuş olabilir? Doğru açıklamanın karşısına onay (✓) işareti diğerlerine çarpı işareti (X) koyalım. Cevap: 8. ETKİNLİK Aşağıdaki metinlerin hangi anlatım biçimleriyle oluşturulduğunu (öyküleyici, açıklayıcı, tartışmacı, betimleyici) belirleyelim ve karşısına yazalım. Cevap: 254. Sayfa 9. ETKİNLİK Bu çalışmada başımızdan geçen veya bir tanıdığımızın başından geçen bir olay hakkında yazı yazacağız. Yazımızda şunlara dikkat edelim: Cevap: 255. Sayfa 10. ETKİNLİK 9. etkinlikte taslağını çıkardığımız öyküyü yazıya geçirelim. Taslakta planladığımız her şeyi buraya aktarmalıyız. Cevap: HAZİNE AVI Geçen yaz tatilinde ailem ile birlikte bir sahil kasabasına tatile gittik. Bu tatil kasabasına neredeyse her yaz gidiyorduk. Orada yaşayan bazı arkadaşlar edinmiştim. Bu nedenle orayı çok seviyordum. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 309-310-311-312-313-314 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |