27 Temmuz 2021, 11:41 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 116-117-118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayıncılık2021-2022 Öğretim Yılı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 4. Tema ERDEMLER Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 “Azim” Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 116. Sayfa Cevapları HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Azim, kararlılık ve ümitsizliğe kapılmama ile ilgili hazırladığınız afişleri sınıfınıza asınız. Bunlar hakkında konuşunuz.
CEVAP: “Olsun, en azından deniyorum.” demiş olabilir. 3. Karikatürdeki karıncanın kişilik özellikleri hangi kelimelerle ifade edilebilir? CEVAP: Azim, kararlılık, umut, çalışkanlık, cesaret kelimeleriyle ifade edilebilir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 118. Sayfa Cevapları 1. ETKİNLİK Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimeler ve bunların anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimelerin geçtiği yerleri metinden bulunuz. Metindeki bağlamlarını düşünerek kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Anlamı verilmeyen kelimeyi belirleyiniz. GAYE: Elde edilmesi gereken, ulaşılmak istenen şey, amaç, maksat. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 119. Sayfa Cevapları 2. ETKİNLİK Metinden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Yazar hikâyeyi bize niçin anlatmak istemiştir? CEVAP: Memleketimizi saran ümitsizliği gördüğü için bu hikayeyi anlatmak istemiştir 2. Hikâye nerede geçmektedir? CEVAP: Çölde geçmektedir. 3. Hikâyenin kişileri kimlerdir? CEVAP: Anlatıcı (kafileden biri), çölde yavrusunu kaybeden adam, kaybolan çocuk. 4. Hikâyeyi anlatan, çocuğunu kaybeden baba için ne düşünmüştür? CEVAP: Babanın çaresizliğini ve azmini düşünmüştür. Çocuğun bulunamayacağını düşünmektedir. 5. Baba çocuğunu bulmak için neler yapmıştır? CEVAP: Baba, hiç durmadan çocuğunu aramıştır. 6. Hikâyedeki babanın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? CEVAP: Ben de çocuğumu bulana kadar arardım. Çünkü çocuğum benim için her şeyden değerli olur. 7. Yazar hikâyeden nasıl bir hayat dersi çıkarıyor? CEVAP: İnsan ümitsizliğe düşmez, azim eder ve çalışırsa Allah da ona gayesine ulaşmada yardım eder. 8. Yazarın çıkardığı hayat dersini günlük hayatımızda nasıl uygulayabiliriz? CEVAP: Bir konuda başarısız olduğumuzda hemen pes etmeyip elimizden geleni yapmalıyız. Örneğin, bir derste başarısız olduğumuzda zaten başarılı olmam der çalışmayı bırakmamalıyız; bunun yerine çalışmaya devam etmeliyiz ki bir gün amacımıza ulaşalım. 9. Siz bu hikâyeden nasıl bir sonuç çıkardınız? CEVAP: Bir amaca ulaşmak için azim ve ümit gereklidir. Ümitsizliğe kapılmadan sabırla çalışırsak istediğimize ulaşabiliriz. 3. ETKİNLİK Aşağıdaki kutucukları “Azim” hikâyesine göre doldurunuz.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 120. Sayfa Cevapları 4. ETKİNLİK “Azim” metninin konusunu ve ana fikrini yazınız. Konu: Ümit ve azim Ana Fikir: Ümitsizliğe düşmeden azimle çalışırsak amacımıza ulaşırız. 5. ETKİNLİK Okuduğunuz metinde yazar aşağıdaki atasözü ve deyimlerden hangilerini kullanabilirdi? Yazar bunları kullansaydı metnin anlatımında ne gibi farklılıklar olurdu? Açıklayınız. CEVAP: Yazar bunlar kullansaydı metnin anlatımı daha estetik olurdu. Ayrıca anlam pekiştirilirdi. Okur bunları okuduğunda durumu daha iyi kavrardı. 6. ETKİNLİK “Zorlukları yenme isteği ve iradesi olan bir insanın yapabilecekleri” konusunda yaratıcı bir konuşma yapınız. Konuşmanız sırasında konu hakkında bir önceki arkadaşınızın söylediklerinden hareketle konuya farklı bir bakış açısı getiriniz. Ayrıca konuşmanızda “gayret” ve “azim” kelimelerini anlamlarına uygun bir şekilde kullanınız. CEVAP: Hayatta her zaman kolaylıklar olmaz, zorluklar da olur. Önemli olan zorlukların kendisi değil, bu zorluklarla mücadele etmeyi istememizdir. Unutmamak gerekir ki en tatlı başarılara büyük engelleri aştığımızda ulaşırız. Bu nedenle bir sorun karşısında ümitsizliğe düşmeden çalışmamız gerekir. Sabır ve gayretle çalışan kişi eninde sonunda hedefine ulaşır. Sonbahar geldiğinde ağaçlar yapraklarını döker. Hiçbir ağaç bu yüzden yaşama küsmez. İlkbahar geldiğinde aynı ağaç yine yeşile bürünür. Ağacın azmi bize örnek olmalıdır. Kötü günü aşıp iyi güne ulaşmanın yolu ümit ve azimden ayrılmamaktır. Metnin Tamamını Okumak İçin Tıklayın
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 121. Sayfa Cevapları 7. ETKİNLİK a. Aşağıdaki haber metnini okuyunuz. b. Azmiyle herkese örnek olan Erdinç Yılmaz gibi insanların ne tür zorluklar yaşadığını, bu zorlukların aşılmasında birey olarak bizlere hangi görevlerin düştüğünü sınıfça tartışınız. Öğretmeninizin konu hakkında verdiği bilgilerden sonra Erdinç Yılmaz’a neler söylemek istediğinizi düşününüz. Söylemek istediklerinizi e-posta olarak yazınız. Yazınıza başlamadan önce yazınızın konusunu ve ana fikrini belirleyip buna göre giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde neler yazacağınızın taslağını oluşturunuz. Yazınızın ilk paragrafında yazma amacınızı ifade ediniz. Yazınızda derse hazırlanırken bulduğunuz atasözlerini ve özlü sözleri de kullanmayı unutmayınız. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 122. Sayfa Cevapları
E-POSTA ⇒ Sevgili Erdinç Ağabey, Hastalığına rağmen kitap yazmak için gösterdiğin çaba beni çok etkiledi. Yaptıkların bana örnek oldu. Bu nedenle sana teşekkür etmek istiyorum. Bir zorluk karşısında hemen pes ediyorum. Bu nedenle hedeflerime ulaşamıyorum. Halbuki senin gibi azim ve sabır göstermem gerekir. “Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir.” diye boşuna dememişler. Senin hakkındaki haber okuduktan sonra bunu yapmam gerektiğini anladım. Davranışınla bana örnek oldun. Artık daha sabırlı ve gayretli olacağım. Sana insanlara örnek olacak davranışın için çok teşekkür ederim. En kısa zamanda şifa bulmanı diliyorum. Hoşça kal. GELECEK DERSE HAZIRLIK • İyilikle ilgili deyim ve atasözleri bulup anlamlarını öğreniniz. İyilik eden iyilik bulur: İyilik den kimse çevresinde sevilir, sayılır, sırası geldiğinde de, kendisinden iyilik görenler ona iyilik ederler İyilik et denize at, balık bilmezse halik bilir: İnsanlar yapılan iyiliğin değerini bilmese bile Allah (c.c.) katında bunun değeri bilinir. İyilik etmek: Başkalarına yararlı işler yapmak, yardım etmek. • “Gençlerin İyilik Ağacı” projesi hakkında sosyal medyadan ve Genel Ağ’dan bilgiler toplayınız. CEVAP: Gençlerin İyilik Ağacı, iyilik yapmanın alışkanlık haline dönüşmesi, iyiliklerin paylaşılması yoluyla toplum bilincinin artırılması ve kişilerin değil, yapılacak iyiliklerin ön plana çıkması amacıyla tüm gençlik merkezlerimizde uygulamaya başlanmış bir Gençlik ve Spor Bakanlığı projesidir. Çevre, Halk sağlığı, Güvenlik, Okuma-yazma ve eğitim, Afet yardımı, Toplumun geliştirilmesi, Çocuklara yardım, Yaşlılara yardım, İhtiyaç sahiplerine yardım, Uluslararası faaliyetler ve Diğer çalışmalar projenin hizmet kategorilerini oluşturmaktadır. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 309-310-311-312-313-314 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |