15 Mart 2022, 12:34
Yuri
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 141-142-143-144-145-146-147 Cevapları Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Son Leylek Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 141. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Çevrenizdeki hayvan barınakları ve bu barınakların kurulma amaçları hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:



Günümüzde hayvan bakımevlerinin asıl amacı, hayvanlar asıl sahipleri tarafından alınana, yeni bir eve kavuşana ya da başka bir organizasyona gönderilene kadar onlara güvenli ve sevgi dolu bir ortam sunmak ve gerekli tedavilerini gerçekleştirmektir.

2. Sokak hayvanları için neler yapılabileceğini arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap:

Sokak hayvanlarının sokakta her zaman yemek ve su bulamayacağını bilmeliyiz. Bu nedenle kapımızın önüne bir kap su ve mama bırakmalıyız. Böylece onların açlık ve susuzluk çekmesini önleriz. Eğer hasta ve yaralı bir sokak hayvanı görürsek onu veterinere götürmeli ve tedavi edilmesini sağlamalıyız. Bu hayvanları iyileşene kadar evimizde misafir etmeliyiz. Kartondan yapılan basit kedi ve köpek evlerini sokaklara bırakabiliriz. Böylece kışın uyuyabilirler.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 144. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

a. Aşağıda, metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Bu sözcükleri belirleyip anlamlarının başına yazınız.

Cevap:

……..Direkt……. : Doğru olarak, hiçbir yerde durmadan, duraksız, doğruca.
…….Çatapat…… : Ayakla çiğnendiğinde veya bir yere sürtüldüğünde “çat pat” diye patlayan bir eğlence fişeği, çatpat.
……..Afacan……. : Çok yaramaz.
…….Fikirler……. : Belirli bir konudaki düşünceler, görüşler.
…..İrkilmek……. : Ürkerek geri çekilir gibi olmak.
……Kederli…….. : Üzgün, üzülmüş, üzüntü duymuş.
….Göç Etmek…. : Kuşların, mevsim, iklim, besin miktarı vb.ne göre çevre değiştirmeleri.

b. Aşağıdaki listede metinde geçen bazı sözcükler verilmiştir. Bu sözcüklerin zıt anlamlılarını bulmacadan bulup karşılarına yazınız. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.



Cevap:

dar – ……….geniş…….. uzun – ……kısa……..
yok – ………..var………. aşağı – ……yukarı……..
yokuş – ………iniş…….. dert – ….derman……..
gece – ……gündüz……. çok – …..az……
sert – …..yumuşak……. yavaş – ….hızlı……..

bulmaca

Şifre: SON LEYLEK DE GİTTİ



2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.

1. Çatapat fabrikası neredeymiş?

Cevap:

Mürdümeriği Sokağı’nın ta öte başına kadar doğruca indiğinizde karşınıza Küçük Hayrullah Camisi çıkar. Caminin her iki yanında da birer daracık yokuş vardır. Başında ıhlamur ağacı olandan aşağı doğru verin kendinizi, geniş bir tarlaya gelirsiniz. Çatapat fabrikası işte bu tarlanın öte tarafında kalır.



2. İcabettin dayının mesleği neymiş?

Cevap: İcabettin dayı çatapat fabrikasında gece bekçiliği yaparmış.

3. Çocuklar, fabrika bacasında ne görmüşler?

Cevap: Çocuklar, fabrika bacasında göç etmemiş bir leylek görmüşler.



4. Leylek neden göç edememiş?

Cevap: Köpek leyleği görünce peşine düşmüş, havlamış, korkutmuş. Leylek korku ile kaçayım derken elektrik tellerine dolanan bir uçurtmanın kuyruğuna takılmış. Leyleğin kuyruğu yaralanınca göç edememiş.

5. İcabettin dayı leyleği kurtarmak için ne yapmış?

Cevap: Leyleği kışı geçirmesi için kendi evine götürmüş.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 145. Sayfa Cevapları

3. ETKİNLİK

Metnin hikâye unsurlarını yazınız.

Cevap:

Olay Örgüsü: Çocukların yuvadaki bir leyleğin göç etmediğini fark etmesi, İcabettin dayının leyleği evine götürmesi ve çocukların onu ziyaret etmesi

Şahıs Kadrosu: İcabettin dayı, Toraman, leylek, çocuklar, yazar.



Mekan: Çatapat fabrikasının bacasındaki yuva, İcabettin dayının evi

Anlatıcı: 1. tekil kişi (çocuklardan biri)

Zaman: Sonbahar (leyleklerin göç vakti)

4. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki cümleleri okuyunuz. İcabettin dayının yöresel söyleyiş özelliği taşıyan bu cümlelerini yazım kurallarına uygun olarak yazınız.



Cevap:

“Siz işiize bahın, size neçi?”
Siz işinize bakın, size ne ki?

“Youv oğlum! Nedecehsiz ne var? Gidin işiize, dersiiz neyiiz yoh mi?”
Oğlum! Ne olduğunu bilseniz ne olacak? Gidin işinize, dersiniz yok mu?

“Görecehsiz de nedecehsiz?”
Göreceksiniz de ne yapacaksınız?

“E temam e! Gelirsiz, görürsüz!”
 Tamam tamam! Gelirsiniz, görürsünüz!

“Yine mi geldiiz?”
Yine mi geldiniz?

“Bahın da gidin hele! Uyutmisiz adami! Dersiiz neyiiz yoh mi?”
Bakın da gidin! Adamı uyutmuyorsunuz! Dersiniz yok mu?


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 146. Sayfa Cevapları

5. ETKİNLİK

Metnin devamında neler yaşanmış olabilir? Olayı sonuca bağlayarak aşağıya yazınız.

Cevap:

Leylek İcabettin dayının bakımıyla iyileşti. Bu sırada havalar yine ısınmaya başlıyordu. Bir gün yine leylek ailesi çatapat fabrikasının bacasındaki yuvasına geldi. Bizim iyileşen leylek de bunu anlamış olacak ki penceren uçtu uçtu ve ailesinin yanına kondu. Birbirlerine sarılır gibi oldular. Yeni kardeşlerini kucakladı ve gökyüzünde süzüldü. O yaz leyleği sık sık görmeye gittik. O da bizi tanıyordu ve bazen yanımıza gelip bizle konuşur gibi sesle çıkarıyordu. Yeniden havalar soğumaya başladı ve leylek ailesi bizim leylekle birlikte uçtu gitti. Biz de onlara el salladık. Leyleği bir daha görmek için sabırsızlanarak yazı bekledik.

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinde, kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Cevap:

noktalama işaretlerinin kullanım yerleri


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 147. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri altı çizili sözcüklere dikkat ederek okuyunuz. Cümleler arasında nasıl bir anlam farkı olduğunu yazınız.

Cevap:

Ben her akşam buraya gelirim. → Geniş zaman 
Ben her akşam buraya gelirdim. → Geniş zamanın hikayesi

Eve giderken beni aramalı. → Gereklilik kipi
Eve giderken beni aramalıydı. → Gereklilik kipinin hikayesi

Bu hafta Ankara’ya gelecek. → Gelecek zaman
Bu hafta Ankara’ya gelecekti. → Gelecek zamanın hikayesi

En güzel şiiri o yazmış. → Öğrenilen geçmiş zaman
En güzel şiiri o yazmışmış. → Öğrenilen geçmiş zamanın rivayeti

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde altı çizili eklerin cümlelere kattığı anlamı örnekteki gibi yazınız.

Cevap:

eklerin cümlelere kattığı anlam


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

1. Küresel ısınmanın ne olduğunu ve iklime etkilerini araştırınız.

Cevap:

Küresel ısınma, başlıca asmosfere salınan sera gazlarının neden olduğu düşünülen sera etkisimin sonucunda, Dünya üzerinde yıl boyunca kara, deniz ve havada ölçülen ortalama sıcaklıklarda görülen artışa verilen isimdir. Bu iklim değişikleri kuraklık, çölleşme, yağışlardaki dengesizlik ve sapmalar, su baskınları, tayfun, fırtına, hortum vb. meteorolojik olaylarda artışlar gibi belirtilerle kendini gösterir.

2. Ülkemizde küresel ısınmanın etkilerini görüyor musunuz? Araştırmanızdan hareketle düşüncelerinizi ifade eden bilgilendirici bir metin yazınız. Yazınızı grafik, tablo ve çizelgeyle destekleyiniz.

Cevap:

Ülkemiz küresel ısınmadan çok fazla etkilenmektedir. Günümüzde yağış oranı gittikçe azalmaktadır. Yağışta meydana gelen bu azalmalar tarımsal faaliyetleri olumsuz olarak etkilemektedir. Ayrıca yağışın azalması orman yangınları ve kuraklık gibi sorunları de beraberinde getirmektedir. Su kaynakları bakımından yetersiz olan İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin ileride çölleşeceği düşünülmektedir. Küresel ısınma ekosisteme zarar verdiği için biyolojik çeşitlilik azalmaktadır.

küresel ısınma


Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 34-35. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

30 Ekim 2022, 18:24

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2705

Çevre kirliliği en önemli sorunlardan biri keşke bu konuda daha fazla şey yapabilsek çünkü kuşları gerçekten çok seviyorum 🙁

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.