14 Ekim 2023, 20:21
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları


3. Tema Milli Mücadele Ve Atatürk: Babam, Mustafa Kemal’i Kendi Evladı Gibi Severdi Metni Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 Cevapları Dörtel Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları Dörtel Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Atatürk’ün Millî Mücadele Dönemi’nde yaptıklarını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap

1919: 9. Ordu Müfettişliğine atandı ve 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun’a çıktı.



28 Mayıs 1919: Havza genelgesini yayınlayarak Kurtuluş Savaşı’nı başlattı.

1919: Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi ve Sivas Kongreleri ile Türk Kurtuluş savaşının amacını, yönetimi belirledi.

27 Aralık 1919: Ankara’ya geldi.

23 Nisan 1920: Türkiye Büyük Millet Meclisi açıldı.



1921: Yunan işgal kuvvetlerine karşı 1. İnönü, 2. İnönü ve Sakarya Meydan Muharebeleri kazanıldı.

1922: 26 Ağustos’ta başlayan Büyük Taarruz 30 Ağustos günü, Yunanların kesin mağlubiyetiyle sonuçlandı.

9 Eylül 1921: Türk ordusu İzmir’e girdi ve İzmir, Yunan işgalinde kurtuldu.

11 Ekim 1922: İtilaf Devletleri ile Mudanya Ateşkes Antlaşması imzalandı.



24 Temmuz 1923: Lozan Barış Antlaşması imzalandı.

2. Anı türü ile ilgili edindiğiniz bilgileri sınıfa aktarınız.

Cevap

Anı (Hatıra): Bir kimsenin yaşadığı veya karşılaştığı olaylar ile tanıdığı kişileri, gördüklerine ve bilgisine dayanarak anlattığı yazılara anı (hatıra) denir.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Dörtel Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük ’ten bulup yazınız.

Cevap:

Cephe: Üzerinde savaşın sürdüğü bölge.

Namert: Korkak, alçak, mert olmayan



Mülakat: Bir yerde buluşularak yapılan karşılıklı görüşme ve konuşma.

Lider: Önder.

İhtimal: Olasılık

Kongre: Sorunları görüşmek, fikir alışverişinde bulunmak ve kararlar almak amacıyla bir araya gelen kimselerin yaptığı toplantı.



Mukaddes: Kutsal

İrade: Bir şeyi yapıp yapmama konusunda kişinin kendi kendine karar verebilme ve bunu uygulama gücü.


2. ETKİNLİK

Metnin görsellerini sırasıyla inceleyiniz. Görsellerden ulaştığınız sonucu yazınız.

Cevap: Mustafa Kemal Atatürk kurtuluş mücadelesi için çeşitli toplantılar yapmaktadır.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları Dörtel Yayınları

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik sorular hazırlayınız. Sonra bu soruları sınıfta arkadaşlarınıza sorunuz.

Cevap:

Atatürk Samsun’a ne zaman çıkmıştır?

Milli Kurtuluş mücadelesinin ilk meşalesi nerede yakılmıştır?



İsmail Fazıl Paşa hangi görevlerde bulunmuştur?

İsmail Fazıl Paşa neden Ankara’dan ayrılmak istemiyordu?


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin türüyle ilgili dikkatinizi çeken özellikler nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.

Cevap:



Metnin türü anıdır.

Yaşanmış olaylar anlatılmaktadır.

Olaylar yazarın dilinden öznel olarak aktarılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Dörtel Yayınları

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlelerin fiillerinin kip ve kişilerini yanlarına yazınız.

Cevap:

Babam, Mustafa Kemal’i sever ve bizden ayırt etmezdi.

etmezdi – di’li geçmiş zaman – üçüncü tekil kişi

Onu genç yaşında tanımış.

tanımış – mış’lı geçmiş zaman – üçüncü tekil kişi

Endişelerini kendisine söyledim.

söyledim – di’li geçmiş zaman – birinci tekil kişi

Bugün gibi hatırlarım.

hatırlarım – geniş zaman – birinci tekil kişi

Onun gittiği yolda sonuna kadar yürüyeceğim,

 yürüyeceğim – gelecek zaman – birinci tekil kişi

Bir kere de siz ısrar ediniz.

ediniz – emir kipi – 2. çoğul kişi

Hastalığımı ben de biliyorum.

 biliyorum – şimdiki zaman – birinci tekil kişi

Bu arzumu Mustafa Kemal’e de söyle.

 söyle – emir kipi – üçüncü tekil kişi

Biliyor musun Fuat, dedi.

 dedi – di’li geçmiş zaman – üçüncü tekil kişi


6. ETKİNLİK

Dilin iyi kullanılmaması durumunda anlatılmak istenenle anlatılan farklı olur. Böyle durumlara anlatım bozukluğu diyoruz. Anlatım bozukluğunu anlama dayalı ve dil bilgisi kurallarına dayalı bozukluklar olarak ikiye ayırabiliriz. Anlama dayalı yanlışları; kelimenin yanlış yerde kullanımı, yanlış anlamda kullanımı, gereksiz kullanımı, anlamca çelişen kelimelerin kullanımı şeklinde sıralayabiliriz.

Aşağıdaki cümlelerde geçen anlatım bozukluklarının sebeplerini altlarına yazınız.

Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 81 Dörtel Yayın

https://www.forumdirilis.net 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları Dörtel Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan kelimeler seçerek hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızda olay, kişiler, zaman ve mekân unsurlarını belirleyerek hikâyenin serim, düğüm, çözüm bölümlerini oluşturunuz. Yazınıza uygun bir başlık belirleyiniz. Yazınızı zenginleştirmek için deyim, atasözü, özdeyişlerden yararlanınız. Yazınızın içeriğine uygun anlatım biçimlerini kullanmaya çalışınız.

Cumhuriyet-millet-bağımsızlık-cihan-öğrenciler-öğretmen-Aslı-milli egemenlik-sınıf-başarı-hayal-gerçek-okul-tören

Cevap:

Cumhuriyet 29 Ekim 1923 yılında ilan edildi. Milli Egemenlik artık halkın oldu. Başta Atatürk olmak üzere bu ülkenin milleti bağımsızlık için çok çalıştı. Aslı öğretmen öğrencilere Milli Mücadele ile ilgili ödev vermişti. Ödevini en güzel yapan öğrenci, okulda düzenlenecek törende anons edilecekti.

Aslı öğretmen verdiği ödevleri kontrol edince en güzel ödevi Ali’nin yaptığını gördü. Ali bunu duyunca çok heyecanlandı ve gurur duydu. Okulda 29 Ekim törenleri yapılacağı için provalar yapıldı. Ali de bu provalara katıldı. 29 Ekim günü geldiğinde İstiklal Marşı ve şiirler okundu. Sıra Ali’ye gelmişti. Ali Cumhuriyetin ilanına giden milli mücadeleyi öyle güzel anlattı ki öğretmenler dahil tüm öğrenciler çılgınlar gibi alkışladılar.

Ali ve ailesi çok gururluydu. Şehitlerimizi minnetle yad ettiler. Bu vatan kolay kurulmadı ve emaneti de Ali gibi tün gençlerin üzerinde olduğu bilinciyle törenden ayrıldılar.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Sınıfa Millî Mücadele’yi, Atatürk’ün kişilik özelliklerini konu alan şiirler getiriniz.

Cevap:

ATATÜRK

Atatürküm eğilmiş vatan haritasına
Görmedim tunç yüzünde böylesine geceler
Atatürk neylesin memleketin yarasına
Uçup gitmiş elinden eski makbul çareler

Nerde istiklâl harbinin o mutlu günleri
Türlü düşmana karşı kazanılan zaferi
Hiç sanmam öyle ağarsın bir daha tan yeri
Atatürküm ben ölecek adam değildim der.

Git hemşehrim git kardeşim toprağına yüz sür
Odur karşı kıyadan cümlemizi düşünür
Resimlerinde bile melül mahzun düşünür
Atatürk’üm kabrinde rahat uyumak ister.

Cahit Sıtkı TARANCI

 

Yaşadığınız bölgede Millî Mücadele hareketi nasıl yaşanmış? Büyüklerinizden sorup öğreniniz.

Cevap:

Yaşadığım bölgede insanlar maddi manevi tüm yardımları yapmışlar. Kadınlar çoraplar örmüş, gençler askere gitmiş, yaşlılar dualar etmiş.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 70-72-73-74-75. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.