16 Mart 2022, 22:26
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Okumak Ayrıcalıktır, Herkes Okuyamaz Cevapları



7. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 Okumak Ayrıcalıktır, Herkes Okuyamaz Metni Etkinlik Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 181. Sayfa

1. Okumanın bir ayrıcalık olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?

Cevap: Evet düşünüyorum, çünkü okumak demek daha fazla bilgi elde etmek demektir.Bu nedenle okumak bir ayrıcalıktır.

2. Kitap okumayla ilgili bildiğiniz özdeyişleri arkadaşlarınızla paylaşarak özdeyişlerde verilmek istenen mesajlar üzerine konuşunuz.



Cevap:

Bir insan sadece iki şey vasıtasıyla bir şeyler öğrenir: Biri okumak, diğeri akıllı insanlarla birlikte olmak… (Wiil Rogers)

İçinde kitap olmayan bir oda ruhsuz bir beden gibidir… (Cicero)

Gücün yeni kaynağı birkaç kişinin elinde olan para değil, birçok kişinin elinde olan bilgidir… (John Naisbitt)



Biraz param olursa kitap alırım; eğer artarsa yiyecek ve giyecek alırım… (Erasmus)

Her yerde mutluluğu aradım, ama onu sadece küçük bir kitabı okuduğum küçük bir köşede buldum… (Thomas A Kempis)

Bir kitap, içimizdeki donmuş denize indirilmiş bir baltadır… (Franz Kafka)

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 183. Sayfa

1. ETKİNLİK



Okurken altını çizdiğiniz kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.

Cevap:

Kelime: Helak
Tahminim: Yorulmak
Sözlük Anlamı: Bitkin bir duruma gelme veya getirme

Kelime: Akademisyen
Tahminim: Öğretmen
Sözlük Anlamı: Öğretim elemanı



2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerden hareketle kelime gruplarının anlamlarını yazınız.

Cevap:

ha babam de babam: Durmaksızın, devamlı
dünya kazan biz kepçe: Her yeri gezmek veya aramak.
kan ter içinde kalmak: Çok çalışmaktan veya yorulmaktan dolayı ter içinde kalmak.
oluk oluk para akıtmak: Çok para harcamak.
ipe un sermek: Geçersiz birtakım nedenler ileri sürerek istenilen işi yapmaktan kaçınmak



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184. Sayfa

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Yazar hangi konudan rahatsızlık duymaktadır?

Cevap: Millet olarak okumadığımızdan.



2. Yazara göre kimler okuyabilir?

Cevap: Yeni şeyler öğrenmekten korkmayan aksine zevk alan; çevreye, insana ve diğer tüm canlılara sevdalı, kendisine benzemeyenlerle yaşamaya, onları anlamaya ve duyarlı olmaya çalışan insanlar.

3. Okumak hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cevap: Okumayı alışkanlık haline getirmeliyiz.Çok okumak daha çok bilgiye ulaşmak demektir.



4. Kitaplardan elde ettiğiniz tecrübe ve bilgileri hayatınıza yansıtabiliyor musunuz?

Cevap: Evet yansıtıyorum.Elde ettiğim bilgileri günlük hayatımda kullanıyorum.

5. Çevrenizde okuma alışkanlığı olan kişilerin özellikleri nelerdir?

Cevap: Bilgili, ağır başlı, nerede ne zaman nasıl davranacağını bilen, saygı duyulan, fevri hareketlerde bulunmayan.



6. Çevrenizdeki insanları okumayı teşvik etmek için neler yaparsınız?

Cevap: Sevdiğim kitapları vererek okumasını ve bana değerlendirmesini isteyerek.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.



a) Okuduğunuz metnin başlığı ile içeriğini uyumlu bulup bulmadığınızı sebepleriyle birlikte yazınız.

Cevap: Evet uyumlu buluyorum, okumadığımız için okumanın bir ayrıcalık olduğunu mizahi bir tarzda eleştirmektedir.

b) Siz de okuduğunuz metne uygun farklı başlıklar yazınız.

Cevap: Okumalıyız
Okumak İçin Zaman Ayırın

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin ana fikrini ve yardımcı fikirlerini aşağıdaki kutucuklara yazınız.

Cevap:

Ana Fikir: Okumak için zaman ayırmıyoruz ama başka şeylere zaman bulmada sıkıntı yaşamıyoruz.

Yardımcı Fikir: Televizyon izlemeye zamanımız var ama okumaya zamanımız yok.

Yardımcı Fikir: Dünyayı geziyoruz ama okumuyoruz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185. Sayfa

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki grafiği inceleyerek verilen yönergeleri uygulayınız.

a) Aşağıdaki yargıları grafiğe göre yorumlayınız. Grafiğe göre doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.

Cevap:

Örgün ve yaygın eğitim kurumlarına ait kütüphanelerdeki kitap sayısı, 2016 yılında 2015 yılına göre azalmıştır. (D)
2012-2016 yılları arasında Halk Kütüphanelerindeki kitap sayısında artış yaşanmıştır. (D)
Üniversite kütüphanelerindeki kitap sayısı sürekli artış göstermektedir. (Y)
2013 yılında Millî Kütüphanedeki kitap sayısı bir önceki yıldan fazladır. (Y)
Millî Kütüphanedeki kitap sayısı 2014’te artmıştır. (D)
2015 yılında kütüphanelerdeki toplam kitap sayısı elli iki milyon üç yüz bindir. (Y)

b) Siz de grafikten ulaşılabilecek yargılara üç örnek yazınız.

Cevap:

1- Milli Kütüphanedeki kitaplar diğer kütüphanedeki kitaplardan her zaman azdır.
2- Üniversite Kütüphanelerindeki kitap sayısı 2016 yılında bir önceki yıla göre artmamıştır.
3- Örgün ve Yaygın Eğitim Kurumlarına Ait Kütüphanelerdeki kitap sayısı en fazla 2015 yılında olmuştur.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186. Sayfa

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde deyim ve atasözlerinin yanlış kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır. Yanlış anlamda kullanılan deyim ve atasözlerinin doğrusunu örnekteki gibi ilgili boşluklara yazınız.

Cevap:

Her konuda bilginlik taslamasına alıştık. (bilgiçlik taslamak)
Merdivenden düşecek diye korkudan ödüm çatladı. (ödüm patladı)
Şimdi gel de ayıkla bulgurun taşını. (pirincin taşını)
Ahmet hep böyledir, tereyağı gibi üste çıkar. (zeytinyağı gibi üste çıkar)
Açlıktan midem zil çalıyor. (karnım zil çalıyor)
Annesini bir anda karşısında görünce paçaları tutuştu. (etekleri tutuştu)

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde mantık hatasından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır. Anlatım bozukluğunun sebebini örnekteki gibi yazınız.

Cevap:

Köşedeki oyuncakçıya uçan helikopter gelmiş. (Helikopter zaten uçar.)
Bu yazıyı değil okumak, anlamak bile imkânsız. (Yazıyı okumadan anlamak mümkün değildir.)
Bu hastalık ölüme, hatta felce bile neden olabilir. (Bu hastalık önce felce sonra ölüme bile neden olur.)
Durmadan çay ve çekirdek yenilen bu yerden hızla uzaklaştı. (Çay içilir yenmez)
Köyün muhtarı geçmişe ait planlarını anlattı. ( Geçmişe değil geleceğe ait plan olur.)
Gelecek güzel günlere özlem duyuyorum. (Özlem geleceğe değil geçmişe duyulur.)

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 187. Sayfa

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

a) Yandaki grafikte bir anket çalışmasından elde edilen Türkiye’nin kitap okuma oranı gösterilmiştir. Grafiği inceleyerek aşağıdaki soruların yanıtlarını içeren bir konuşma hazırlayınız.

Siz hangi dilimde bulunuyorsunuz?

Cevap: Mavi olan nadiren okurum.

• Ülkemizdeki hiç kitap okumayan %32’lik kesimin kitap okumama gerekçeleri neler olabilir?

Cevap: Ekonomik sıkıntılar, okumayı sevmeme, televizyon izleme, eğitim görmemesi.

• Ülkemizde kitap okuma oranını artırmak için neler yapılabilir?

Cevap: Kitap okumayı teşvik edici yarışmalar düzenlenebilir, ücretsiz kitap dağıtılabilir, kitap okuma saatleri düzenlenebilir.

b) Konuşmanızı aşağıdaki forma göre değerlendiriniz.

Cevap:

187.sayfa

10. ETKİNLİK

Turistik bir gezi esnasında tabelalardaki yabancı kelimeleri gören bir turistin ülkemiz ile ilgili düşünceleri ne olurdu? Düşüncelerinizi sosyal medya mesajı olarak arkadaşınızla paylaşınız.

Cevap: Bu ülkede yabancı dil bilen bir çok insan olduğunu düşünebilir, ya da yabancılar için ne güzel bir çalışma yapılmış da diyebilir.

Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

7. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 181-182-183-184-185-186-187. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 34-35. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

zvr
BU İÇERİĞİ EMOJİYLE DEĞERLENDİR
HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.