11 Mart 2022, 22:10 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 1. Ünite ERDEMLER Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 “Karanfiller ve Domates Suyu” Metni Etkinlik Cevapları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 10. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Çalışkanlığıyla tanıdığınız hayvanlar var mı? Bu hayvanların özelliklerini anlatınız. CEVAP: Karıncalar çalışkandır. Yazları hep çalışıp yuvalarına yiyecek götürürler. Kışın dışarı çıkamadıkları için biriktirdikleri yiyecekleri yiyerek yaşarlar. CEVAP: Metnin başlığı ve görselleri bana tarımcılık ile ilgili şeyler hatırlatıyor. Çiftçilerin yaşamlarından bahsediliyor olabilir. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 14. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİK a. Metinde geçen bilmediğiniz sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Sözlük, atasözleri, deyimler sözlüğü vb. kaynaklardan bu sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını öğrenip tahminlerinizle karşılaştırınız.
b. Yıl boyunca, anlamlarını öğreneceğiniz sözcük ve sözcük gruplarını bir deftere yazarak sözlük oluşturunuz. 1. Doğa 2. Gölge 3. Neşeli 4. Zaman 5. Tanık 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 15. Sayfa Cevapları2. ETKİNLİK Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin gerçek anlamda mı, mecaz anlamda mı kullanıldığını belirleyiniz. Gerçek anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına “G”, mecaz anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına ”M” yazınız. [ G ] Şimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum. [ M ] Günlerden beri kafamı bir adam kaplıyor. [ G ] Bir gözü sola doğru biraz kaymıştı. [ M ] İşte Kör Mustafa’nın bu gözü de bir kambur insanın ruh hâletini içine sindirmiş. [ G ] Parmakları kalın geldiği zaman tırnakları ile toprağı tırmalardı. [ M ] Akşam olunca çalıların arasına sakladığı kazmasını alıyor. 3. ETKİNLİK Aşağıdaki atasözlerinden hangileri metnin ana fikri ile uyumludur? İşaretleyiniz. 4. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız. 1. Kitaplar bir zamanlar yazara neler öğretmiş? CEVAP: İnsanları sevmek lazım geldiğini, insanları sevince tabiatın, tabiatı sevince dünyanın sevileceğini oradan yaşama sevinci duyulacağını öğretmiştir. 2. Kör Mustafa’nın fiziksel özellikleri nasılmış? CEVAP: Bir gözü sola doğru biraz kaymıştı. Sağ tarafının beyazı ile göz kapağı arasına ciğer kırmızısı bir et parçası oturmuştu. 3. Kör Mustafa’nın görmeyen gözü yazara neyi hatırlatmış? CEVAP: Yazara bir kamburu hatırlatmış. 4. Kör Mustafa hangi işlerde çalıyormuş? CEVAP: Kör Mustafa bahçelerde çalışır, gündeliğe gider, sarnıç sıvar, dam aktarır, kuyu kazarmış. CEVAP: Fundalar, yabani meşe palamutları, koca yemişler, çalı süpürgeleri yetişirmiş. 6. Mustafa, toprakla nasıl bir mücadeleye girişmiş? CEVAP: Denize diklemesine inen çalılığın bir kısmını ayıklamış. 7. Mustafa’nın taşlık yerle mücadelesi nasıl sonuçlanmış? CEVAP: Mustafa taşlık yeri temizlemeyi başarmış. 8. Yazarın, Mustafa’yı takdir etmesinin nedeni nedir? CEVAP: Çünkü Mustafa çalışmaktan, doğa ile savaşmaktan hiç vazgeçmemiş. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 16. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİK Metinden, birinci kişili anlatımın yapıldığı örnek cümleler bulup aşağıya yazınız.
6. ETKİNLİK Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metni, “Karanfiller ve Domates Suyu” metni ile biçim ve içerik yönünden karşılaştırınız. KARANFİLLER VE DOMATES SUYU Biçim: Öykü türündedir. Düz yazı şeklinde yazılmıştır. İçerik: Çalışkan olmanın başarıyı getireceği anlatılmıştır. ÇALIŞKAN OLMAK Biçim: Şiir türündedir. Dörtlüklerle yazılmıştır. İçerik: Çalışkan olmanın başarıyı getireceği anlatılmıştır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 17. Sayfa Cevapları7. ETKİNLİK Aşağıdaki tabloya metinde geçen ikilemeleri bulup yazınız. Bu ikilemeleri birer cümlede kullanınız.
8. ETKİNLİK Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin yazımını inceleyiniz. Bu cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin yazımından hareketle ilgili açıklamaları örnekteki gibi tamamlayınız. • Yer yer esmer, pembe, kül rengi toprağa saye salar. • Yoksa çocukken bir şey mi batmıştır? • Göğün kendi renginden biraz daha koyu kıyılara giden hudutlu bir deniz… • Üç çocuk garip birtakım taşlar, tahtalar, saclarla bir şeyler yaparlar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 18. Sayfa Cevapları9. ETKİNLİK Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili sözcükleri inceleyiniz. Fiil olanları sarı, isim olanları yeşil yaprağa örnekteki gibi yazınız. SARI YAPRAK: kurtaracak, geldi, sevindim, çizdim, ulaştı, koyulduk, istediler. YEŞİL YAPRAK: elin, çınar, ömür, fikirler, iplik, düzeneği, tembellikten. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 19. Sayfa Cevapları10. ETKİNLİK Aşağıdaki fiilleri anlam özelliklerine göre uygun kutucuklara yazınız. geçmek yeşermek kızarmak çıkmak sürmek oturmak düşünmek OLUŞ: yeşermek, kızarmak, çürümek DURUM: çıkmak, oturmak, gelmek, ağlamak 11. ETKİNLİK “Karanfiller ve Domates Suyu” metninden hareketle “çalışmanın önemi” ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Hazırlayacağınız afişin taslağını aşağıda oluşturunuz. SONRAKİ METNE HAZIRLIK “Yardımlaşma” hakkında gazete ve dergi haberleri derleyiniz. Yardımlaşmanın önemiyle ilgili bir konuşma hazırlayınız. CEVAP: Hiç kimse dünyadaki tüm işleri tek başına yapabilecek güce sahip değildir. Bu durumda yardıma ihtiyaç duyunca yardım istemek, yardım isteyenlere yardım etmek gerekir. Yardımlaşma insanlar arasındaki iletişi güçlendirir. Yardımlaşan insanlar birbirlerinden buldukları destek ile daha çok bağlanır. Toplumların gelişimi ve huzuru artar. Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 34-35. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |