28 Eylül 2019, 18:32 |
7. Sınıf Türkçe Dersdestek Yayınları 50-51-52-53-54-55-56 Sayfa Cevapları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Sayfa Dersdestek Yayıncılık ” Rüzgar ” Metni Etkinlik Cevapları50. Sayfa Metne Hazırlanalım Rüzgarlı bir günde yapılabilecek etkinlikleri aşağıdaki kutucuklara yazınız. Cevap: Uçurtma uçurmak, Yelkenli bir tekneye binmek, Rüzgar gülü yapmak. Konuşalım Aşağıda rüzgar türbinine ait bir görsel verilmiştir. Görseli inceleyiniz. Rüzgar türbininin hangi amaçlar için kullanıldığını araştırınız. Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Elektrik enerjisi üretilip evlerimizde iş yerlerimizde kullanmaktayız. Günlük hayatınızı kolaylaştırmak amacıyla çevreye zarar vermeyen ve rüzgâr gücüyle çalışan teknolojik bir ürün icat etseydiniz bu ne olurdu? Tasarladığınız ürünün resmini çizip özelliklerini arkadaşlarınıza anlatınız. Cevap: Evimde kullanmak üzere elektrik enerjisi üreten rüzgar tiribünü yapardım.Bunu da dama koyardım. 52. Sayfa Söz Varlığım Aşağıda harfleri karışık olarak verilen kelimeleri bulunuz. Metnin bağlamından hareketle bu kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten yazınız. Cevap: Kanatr : Katran Anlamı: Organik maddelerden kuru damıtma yoluyla elde edilen, sıvı yağ kıvamında, kara renkte, ağır, is kokulu, suda erimeyen bir madde. Şahşah: Haşhaş Anlamı: Gelincikgillerden, kapsüllerinden afyon elde edilen, tohumlarından yağ çıkarılan bir yıllık ve otsu bir kültür bitkisi. Kaçrı: Kıraç Anlamı: Verimsiz veya susuz, bitek olmayan (toprak) Yalya: Yayla Anlamı: Akarsularla derin bir biçimde yarılmış, parçalanmış, üzerinde düzlüklerin belirgin olarak bulunduğu, deniz yüzeyinden yüksek yeryüzü parçası, plato. Rzüarg: Rüzgar Anlamı: Havanın yer değiştirmesinden oluşan esinti. Aşağıdaki bulmacaya gizlenmiş olan rüzgâr çeşitlerini bulup ilgili başlığın altına yazınız. Cevap: 53. Sayfa Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüğünden bulunuz ve bu deyimleri anlamına uygun birer cümlede kullanınız. Cevap: Gezip Tozmak: Eğlenmek amacıyla çokça gezmek. Cümle: Cumartesi günü arkadaşlarımla birlikte gezip tozduk. Allak Bullak Etmek:Düzenli durumunu bozmak, karmakarışık bir duruma sokmak Cümle: Kardeşim odamı allak bullak etti. Anlayalım – Cevaplayalım Aşağıdaki soruları “Rüzgâr” metnine göre cevaplayınız. 1. Şair neyin ardından koşuyor, ona niçin yetişmek istiyor? Cevap: Rüzgarın ardından. Ona sorular soracak, bilip öğrenmek için. 2. Rüzgâr, şiirde nerelerden geçmiştir? Cevap: Deniz, kıyı, dağ, bulut,yayla, köy, ova, tarla, şehir. 3. Şair son dörtlükte rüzgâra ne sormak istemiş olabilir? Cevap: Bir arkadaşından haber almayı, yada sevdiği bir yerin nasıl olduğunu. Soru Hazırlayalım Metne yönelik iki soru hazırlayıp sınıf arkadaşlarınızdan bu soruları cevaplamalarını isteyiniz. Cevap: Köylere de uğradıysa eğer Siz rüzgarda neler yaparsınız? Düşünelim – Cevaplayalım Bu şiirin şairi siz olsaydınız rüzgâra neyi ya da neleri sormak isterdiniz? Cevap: Köyde oturan dedemin nasıl olduğunu ve neler yaptığını sorardım. 54. Sayfa Düşünelim – Yorumlayalım Şair duygularını, hayallerini dile getirmek için hangi özelliklerinden dolayı “rüzgâr”ı seçmiş olabilir? Söyleyiniz. Cevap: Her yeri gezip gördüğü, her yere uğradığı için. Konuyu ve Ana Duyguyu Belirleyelim “Rüzgâr” şiirinin konusunu ve ana duygusunu belirleyip aşağıdaki noktalı yerlere yazınız. Konu: Bir çocuğun hayallerini dile getirmek için rüzgarın peşinden koşması. Kişileştirmeleri Bulalım Şimdi bir rüzgâr geçti buradan, Şair şiirde “rüzgâr”a insana ait özellikler vererek kişileştirme sanatı yapmıştır. Siz de şiirdeki varlıklardan birini bu örnekten hareketle kişileştirerek şiire yeni bir dörtlük ekleyiniz. Cevap: Hızla geçti yanımdan Şairi Araştıralım “Rüzgâr” şiirinin şairi Cahit Külebi’nin edebi kişiliği hakkında çeşitli kaynaklardan (Genel Ağ, kütüphane, dergi, ansiklopedi vb.) araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri yararlandığınız kaynakları belirterek noktalı yere yazınız. Cevap: Mahmut Cahit, Nazmi Cahit, Cahit Külebi imzalarını da kullanan ve tam adı Mahmut Cahit Erencan olan Cahit Külebi, Niksar Gazi Ahmet Danişment İlkokulu’nu (1929) ve Sivas Lisesi’ni bitirdi (1936). İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu öğrencisi olarak İÜ-Ed.Fak. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu (1940). Edebiyat çevrelerinde Cahit Külebi olarak tanınmış olduğu için sonradan soyadını Külebi olarak değiştirdi. Antalya ve Ankara’da edebiyat öğretmenliği, milli Eğitim müfettişliği (1956-1960) yaptı. Kültür ataşesi ve öğrenci müfettişi olarak İsviçre’de bulundu (1960-1964), yurda dönünce iki yıl kadar Kültür Bakanlığı müsteşar yardımcılığı yaptı (1970-71) ve yeniden Milli Eğitim Bakanlığında başmüfettiş olarak çalıştı (1971-1973). 1972 sonunda görevinden ayrıldı, Türk Dil Kurumu genel yazmanı (ekim 1976-haziran 1983) oldu. TDK’nın yapı değiştirmesi sonrası kurumdan ayrıldı. 1983’te SODEP ve Sosyal Demokrat Halkçı Parti’nin kuruluşunda yer aldı. Son yılları, yakınlarının ölümlerine duyduğu acılarla, üzüntülerle geçti. Ankara’da yaşama gözlerini yumdu. 56. Sayfa Kendi Hikâyemizi Oluşturalım Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Bir metinden hareketle yeni bir metin oluşturma yöntemini kullanarak defterinize kendi hikâyenizi yazınız. Cevap: YARAMAZ YAĞMUR Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 34-35. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |