04 Aralık 2019, 21:29
Mehmet Akif
Yönetici

8. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29, 30, 31, 32, 33 ” Güler Yüz ” Metni Etkinlik Cevapları MEB Yayınları

29. Sayfa

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Çevrenizde güler yüzlü, sıcakkanlı insanlar var mı? Bu insanların hayatınızda olması size neler kazandırıyor?

Cevap: Evet var.Bu insanların olması beni mutlu ediyor.Kötü zamanlarımda bile onlar ile vakit geçirmek kendimi iyi hissetmeme neden oluyor.Hayata olumlu bakıyor, kendimi daha iyi hissediyorum.



2. Polyannacılıkla ilgili araştırmalarınızdan yola çıkarak Polyannacı olmak isteyip istemediğinizi nedenleriyle açıklayınız.

Cevap: Bazen olabilir ama her zaman olmak pek doğru gelmiyor.hayatta bazı olaylar insanları bazı kararlara zorlamaktadır.Elbette ki bazen Polyannacılık oynamak güzel oluyor.Kendimi daha iyi hissediyorum.

1. ETKİNLİK



a) Aşağıdaki sözcüklerin anlamını dinlediğiniz metinden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlükten kontrol edip yazınız.

kusur

Tahmin: hata ya da eksiklik
Sözlük Anlamı: eksiklik, noksan.

heves



Tahmin: İstek
Sözlük Anlamı: bir şeye karşı duyumsanan istek, eğilim, arzu.

30. Sayfa

hadise

Tahmin: Olay
Sözlük Anlamı: bir olgu olarak yer alan ve geçen şey.



kudret

Tahmin: Güç
Sözlük Anlamı: erk, erke, güç.

matem

Tahmin: yas tutmak
Sözlük Anlamı: sevilen birinin ölümünden ya da yurdun, ulusun uğradığı bir felaketten duyulan derin acı.



kasavet

Tahmin: sıkıntı
Sözlük Anlamı: kaygı, sıkıntı, tasa, üzüntü.

filozof

Tahmin: Büyük düşünürler
Sözlük Anlamı: felsefeyle uğraşan ve felsefe biliminin gelişmesinde katkıları olan, felsefede çığır açan kimse, düşünür.



b) Anlamını bulduğunuz sözcükleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Marketten aldığım ürün kusurlu çıktı.
Bisiklete binme hevesim hemen geçti.
Sınıfta hadise çıkartan arkadaşımı öğretmen uyardı.
Allah’ın kudreti sonsuzdur.
Ninemin ölümünden sonra annem evimizde matem vardı.
Eski evimiz çok kasavetliydi.
Bir gün filozof olacağım.

2. ETKİNLİK



Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Yazar, asık suratlı insanlarla sohbet etmek ile güler yüzlü insanlarla sohbet etmek arasındaki farkı nasıl belirtmiştir?

Cevap: Asık yüzlü insanlar ile sohbet etmeyi kısa keseriz, güler yüzlü insanlar ile hoşça vakit geçiririz.Sohbet güzel olur.

2. Yazara göre güler yüzlü insanların hayatı niçin tatlı geçermiş?



Cevap: Çünkü hataları kusurları bir çocuğun yaptığı kusurlar gibi görüp affetmeyi bilen insanlardır.

3. Metne göre insanları hayvanlardan farklı kılan nedir?

Cevap: Konuşabilmek ve gülmektir.

4. Metnin başlığı ile içeriği uyumlu mudur? Neden?



Cevap: Evet uyumludur.Çünkü gülmek ve güler yüzlü olmak ile ilgili konu anlatılmaktadır.

5. Bu metnin en çok hangi bölümünü beğendiniz? Neden?

Cevap: Çatık kaşlı insanların anlatıldığı bölüm.Çünkü buna benzer insanları hep görüyoruz.

6. Metinden bir sorun belirleyip bu soruna çözümler üretiniz.

Cevap: İnsanlar neden az gülüyorlar?
Çünkü bu hayatın sonsuz olduğunu zannediyorlar.Oysa kısa süren bir hayatta asık suratlı olmaya değmez.

31. Sayfa

3. ETKİNLİK

Metnin konusu, ana fikri ve yardımcı fikirlerini belirleyiniz.

Konu: Gülmenin insan hayatındaki yeri ve önemi

Ana Fikir: Güler yüzlü olmak varken neden asık suratlı olalım

YARDIMCI FİKİR: Gülen insanlarla vakit geçirmek daha güzel
YARDIMCI FİKİR: İnsanları hayvanlardan ayıran özellikler konuşma ve gülmedir.
YARDIMCI FİKİR: İnsan güldüğü kadar yaşamış demektir.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görselin metnin hangi bölümünü anlattığını yazınız.

4. ETKİNLİK

Cevap: Asık suratlı insanlara gülmeyi öğreten bir öğretmen var.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragraflarda boş bırakılan yerlere uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini (ama, lakin, özellikle, hâlbuki…) yazınız.

Cevap:

5. ETKİNLİK

32. Sayfa

6. ETKİNLİK

Yüzü sirke satan” birinin gülümsemesi için önerileriniz neler olabilir? Kısa bir konuşma yapınız.

Cevap: Asık suratın hiç bir şeye hiç bir faydası olmayacaktır.İnsanlar asık suratlı insanlardan sürekli uzak dururlar.Oysa gülümsemek insanları kendine çeker ve samimiyet oluşturur.

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde bulunan adlaşmış sıfat-fiilleri örneklerdeki gibi gösteriniz.

Cevap:

Çalışan bir gün karşılığını alır.

adlaşmış sıfat

Kaybettiklerine üzülmek yerine bulduklarına sevinmelisin.

adlaşmış sıfat
Bu konuda bana soracakların var mı?

adlaşmış sıfat

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafta geçen fiilimsileri bularak uygun bölümlere yerleştiriniz.

Cevap:

Gülümseyen insan, çevresi için sonsuz bir mutluluk kaynağı olur. Onların yüzüne baktıkça içi açılır sevdiklerinin. Onları görmek, gece yıldızları görüp onların bize göz kırpışlarına sevinmek gibidir. Sevilmek ve mutluluğu sonuna kadar yaşamak, gülümseyen yüzünü bizden esirgemeyenlerin hakkıdır. Bize sundukları gülücükleri onlarla paylaşırken bizi de gülücükler sarar. Bir bebeğin ağlarken masum görüntüsü ile gülücüklerle kaplanmış bir yüzün görüntüsü aynıdır. Bu görüntüyü bize kazandırarak bizi yeniden masum bebekliğimize götüren, gülümseyen insana sonsuz teşekkürler.

İSİM-FİİLLER: paylaşırken / ağlarken
SIFAT-FİİLLER: Gülümseyen / götüren
ZARF-FİİLLER: baktıkça / görüp

33. Sayfa

9. ETKİNLİK

Mutluluk ve gülümseme çok şey kattı hayatıma.” cümlesinden hareketle defterinize deneme yazınız. Yazınızı aşağıdaki forma göre değerlendiriniz.

Cevap:

33. Sayfa

Bir önceki yazımız olan Tiyatro, pandomim, opera, operet, skeç nedir başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.