10 Kasım 2023, 22:59
nisa
Editor

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 184-185-186. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları


5. Tema Vatandaşlık: Kurtla Köpek Dinleme Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186 Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları Ferman Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Özgürlük sizce nedir? Haklar ve özgürlük arasında sizce nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

Cevap: Özgürlük sınırlama, zorlama ve kısıtlama olmadan davranma ve düşünme durumudur. Hak ise bir kazanımdır. Hukuk ve adaletin gerektirdiği bir kazanımdır. İnsanlar özgürdür ama başkalarının özgürlüğü başladığı yerde kendi özgürlüğü biter. Örnek verecek olursak müzik dinlemek bir özgürlüktür. Başka insanları rahatsız edecek derecede yüksek sesle dinlemek ise başkalarını rahatsız ettiği için özgürlüğün sınırıdır. 


1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.



Cevap:

8. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 184 cevapları ferman yayın


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları Ferman Yayınları

2. ETKİNLİK 

Dinlediğiniz metindeki varlık sayısı kadar öğrencinin bulunduğu gruplar oluşturunuz. Grubunuzdaki öğrenciler arasında rol dağılımı yaparak dinlediğiniz metni canlandırınız.



Cevap: Bu etkinliği sınıfta yapmalısınız.


3. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Metinde geçen “fülûsuahmere muhtaç” kelime grubunun anlamını araştırarak bu kelime grubunu cümle içinde kullanınız.

Cevap: Parasız olmak, beş kuruşa muhtaç olmak anlamındadır.



Cümlem:

Hesapsız para harcayınca fülûsuahmere muhtaç olduk.

2. Kurt, köpekle karşılaştığında ne düşünmüş?

Cevap: Kurt, köpekle karşılaştığında onu parçalamayı düşünmüş. Fakat anaç bir köpek olduğu için vazgeçmiş.



3. Köpeğin boynunda neden yara varmış?

Cevap: Boynuna takılan tasmadan dolayı.

4. Kurt, köpeğin teklifini neden geri çevirmiş?

Cevap: Çünkü kurt hürriyetinden vazgeçmek istemedi.



5. Siz kurdun yerinde olsaydınız ne yapardınız?

Cevap: Ben de kurt gibi yapar, hürriyetimden vazgeçmezdim.


4. ETKİNLİK 

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:



Metnin Konusu: Kurtla köpeğin iyi bir yaşam için konuşması ve kurdun hürriyeti seçmesi.

Metnin Ana Fikri: Hürriyet ve özgürlük her şeyden üstündür.


5. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerden anlatım bozukluğu olanları işaretleyiniz.

Cevap:



8. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 185 cevapları ferman yayın


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları Ferman Yayınları

6. ETKİNLİK 

Sınıfınızda “özgürlük” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda okuduğunuz, izlediğiniz veya gözlemlediğiniz olaylardan örnekler verebilirsiniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar,



Bugün sizlerle özgürlük kavramı üzerine birkaç düşünce paylaşmak istiyorum. Özgürlük, insanlık tarihinde önemli bir yer tutan, her bireyin arayışını sürdüğü evrensel bir değerdir.

Özgürlük, bir kişinin kendi düşüncelerini özgürce ifade edebilmesi, kendi seçimlerini yapabilmesi ve yaşamının yönünü belirleyebilmesi demektir. Ancak, özgürlüğün sadece bireysel bir kavram olmadığını, aynı zamanda toplumsal bir sorumluluk içerdiğini anlamamız önemlidir. Bir toplum, bireylerin özgürlüklerini koruyabildiği ölçüde gerçek bir özgürlük toplumu olabilir.

Siyasi bağlamda, özgürlük demokrasinin temelini oluşturur. Seçimlere katılma hakkı, ifade özgürlüğü ve adil yargılanma hakkı gibi unsurlar, bir bireyin toplumsal katılımını ve özgürlüğünü güvence altına alır. Ancak, bu haklar sadece yasalarla değil, aynı zamanda toplumun anlayışı ve değerleriyle de desteklenmelidir.

Toplumsal çeşitliliğin olduğu bir dünyada, özgürlük aynı zamanda farklılıklara saygıyı da içerir. Farklı kültürlerden, inançlardan ve yaşam tarzlarından gelen bireylerin özgürce var olabildiği bir toplum, gerçek anlamda özgür bir toplumdur.



Ekonomik özgürlük de unutulmamalıdır. Her bireyin eğitim, iş ve ekonomik faaliyetlere katılma hakkı, toplumun genel refahını artırır. Ancak, ekonomik özgürlük aynı zamanda sosyal adaletin sağlanmasıyla da yakından ilişkilidir. Gelir eşitsizliği ve fırsat eşitsizliği, tam anlamıyla bir özgürlük toplumuna ulaşmamızı engelleyebilir.

Sonuç olarak, özgürlük birçok boyutta değerlidir. Bireysel özgürlüğümüzü korurken, aynı zamanda toplumsal sorumluluğumuzu unutmamalıyız. Farklılıkları saygıyla karşılamalı, demokratik değerlere bağlı kalarak özgürlüğü güvence altına almalı ve ekonomik adaleti gözetmeliyiz. Ancak bu şekilde, gerçek bir özgürlük toplumu inşa edebiliriz.

Teşekkür ederim.

 


7. ETKİNLİK 

Aşağıya “Kurtla Köpek” adlı metnin konusu ve ana fikrinden hareketle mizahi öğeler kullanarak hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Yazdığınız metni gözden geçirirken yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Bağış Yapan Karınca Ve Aç Kurtçuk

Bir gün, ormanın derinliklerinde, adı Bilge Karınca olan bir karınca yaşarmış. Bilge Karınca, ormanda dostça bir yaşam sürmeye özen gösteren biriydi. Bir sabah, ormanda dolaşırken, aç ve zayıf durumda olan bir kurtçukla karşılaştı.

Kurtçuk titreyerek, “Yardım edebilir misin? Açlıktan ölüyorum ve bir şeyler bulamıyorum” dedi.

Bilge Karınca, kurtçuk için birkaç tanesi özenle seçilmiş olan yiyecek stoklarından birini çıkardı. Kurtçuk, hemen yemeğe başladı ve minnettarlıkla Bilge Karınca’ya teşekkür etti.

Aradan birkaç gün geçtikten sonra ormanda bir yangın çıktı. Diğer hayvanlar telaş içinde kaçışırken, Bilge Karınca yangını söndürmek için bir grup karınca örgütledi. Yangın kontrol altına alındığında, ormanın geri kalan hayvanları Bilge Karınca’ya minnettarlıkla baktı.

Ancak, kurtçuk hala açtı ve zayıf durumdaydı. Bilge Karınca, diğer hayvanların yardımıyla ormanın derinliklerinde yiyecek aramaya başladı. Bir süre sonra, ormanda yetişen besleyici bitkileri ve lezzetli meyveleri buldu.

Bilge Karınca, bu kez kurtçuğa yiyecek vermek yerine, ona nasıl kendi yiyeceğini bulacağını öğretti. Kurtçuk, öğrendiklerini uygulayarak kendi yiyeceğini bulmaya başladı ve zamanla güçlenip büyüdü.

Bu olay, Bilge Karınca’nın bağış yapmanın ötesinde, başkalarına nasıl kendi yardımlarını yapabileceklerini öğretmenin değerini anlatan bir öyküdür. Unutmayalım ki, yardım eli uzatmak sadece bir sorunu çözmek değil, aynı zamanda başkalarına kendi güçlerini bulma ve geliştirme fırsatı tanımaktır.

 

Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 176-180-181-182-183. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.