09 Eylül 2023, 11:47 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 30-33-34-35-37. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları1. Tema Erdemler: Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37 Cevapları Ferman Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları Ferman YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında ne tür bilgiler verir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: O kişinin kibar, anlayışlı, eğitimli, kültürlü ya da bilgisiz, kaba gibi düşüncelerin oluşmasını sağlar. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Ferman Yayınları1. ETKİNLİKOkuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cevap: Kelime/Kelime Grubu: Sevi : Aşk Kelime/Kelime Grubu: Ozan: Şair Kelime/Kelime Grubu: Lehçe: Bir dilin tarihsel, bölgesel ve siyasal sebeplerden dolayı ses, yapı ve söz dizimi özellikleriyle ayrılan kolu. Kelime/Kelime Grubu: Manevi: İnançla ilgili, manaya, içe, öze, ruha ait olan Kelime/Kelime Grubu: Köken: Bir şeyin çıktığı, dayandığı temel, biçim, neden veya yer. 2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 1. Sevgi ile ilgili kimlerin sözüne yer verilmiştir? Cevap: Yunus Emre, Karacaoğlan, Sait Faik Abasıyanık. 2. Dilimizde sevgi mesajı veren atasözlerini TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten araştırınız. Cevap: Deniz dalgasız olmaz, gönül sevdasız olmaz. İki gönül bire olunca samanlık seyran olur. 3. Yunus Emre, “Sevelim sevilelim Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle sizce ne anlatmak istemiştir? Cevap: Bir gün hepimizin öleceğini bu nedenle kimsenin kalbini kırmamak gerektiğidir. Bu geçici dünyada en güzel şeyin sevgi olduğunu vurgulamaktadır. 4. “Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeleri ve anlamlan söyleyiniz. Cevap: Sevgi: İnsanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu Sevgili: Gönülden sevilen, gönül verilmiş olan kimse Sevinç: İstenen veya hoşa giden bir şeyin olmasıyla duyulan coşku 5. İçinde “sevgi, sevmek” gibi sözcükler geçmese de bu anlamlarda kullanılan sözcük gruplan nelerdir? Anlamlarıyla birlikte söyleyiniz. Cevap: Gönül vermek, sevda, aşk. 3. ETKİNLİKOkuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız. Neden bu başlıkları tercih ettiniz? Açıklayınız. Cevap: Sevelim Sevilelim Sevginin Gücü 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Ferman Yayınları4. ETKİNLİKYanlışlığı ya da doğruluğu kişiye göre değişmeyen, kanıtlanabilen cümlelere “nesnel yargı bildiren”; yanlışlığı ya da doğruluğu kişiye göre değişen, yorumlanabilen cümlelere “öznel yargı bildiren” cümleler denir. Yukarıdaki açıklamadan yararlanarak yazarın metinde kullandığı öznel ve nesnel yargı bildiren cümleleri tespit ediniz. Aşağıya bu cümlelerden örnekler yazınız. Cevap: Öznel Yargı Bildiren Cümleler Cevap: Kınamazlar güzel sevse yiğidi Nesnel Yargı Bildiren Cümleler Cevap: Dünya kimseye kalmaz. 5. ETKİNLİKAşağıda, okuduğunuz metinden bir paragraf verilmiştir. Yazar, bu paragrafta anlatım biçimlerinden biri olan açıklayıcı anlatımdan yararlanmıştır. Siz de okuduğunuz metinden açıklayıcı anlatım örneği bularak örneğinizi noktalı alana yazınız. “Türk Dil Kurumu tarafından yayımlanan Türkçe Sözlük’e göre sevmek sözü Türkiye Türkçesinde ‘Sevgi ve bağlılık duymak.’, ‘Birine sevgiyle bağlanmak, gönül vermek.’, ‘Çok hoşlanmak.’, ‘Okşamak.’, ‘Yerini, şartlarını uygun bulmak.’ gibi beş ayrı anlamda kullanılmaktadır. Bu anlamlardan ‘Yerini şartlarım uygun bulmak’ insanlar için olduğu kadar bitkiler ve hayvanlar için de söz konusu olabilmektedir. Örneğin, bir insanın sıcak yeri tercih etmesi, bir çiçeğin güneşli yerde daha hızlı büyümesi sevmek sözünün yerini, şartlarını uygun bulmak anlamıyla kullanılmasıdır.” Cevap: Arapça kökenli aşk sözünün Türkçe karşılığı sevidir. Yunus Emre’nin de kullandığı bu söz aşırı sevgi ve bağlılık duygusu anlamındadır. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Ferman Yayınları6. ETKİNLİKOkuduğunuz metinde yazarın kullandığı düşünceyi geliştirme yollarını (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) belirleyiniz. Seçtiğiniz düşünceyi geliştirme yolunu örnekleyen paragrafı noktalı alana yazınız. Cevap: Örneklendirme Ben gelmedim dava için 7. ETKİNLİKHerhangi bir hazırlık yapmadan sınıfınızda “sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız. Arkadaşlarınızdan yaptığınız konuşmayı değerlendirmelerini isteyiniz. Cevap: Sevginin Gücü Sevgi öyle güçlü bir duygudur ki insanı sarıp sarmalar. Ayrıca sevgi bulaşıcıdır. İnsanlar birbirlerini sevmeye başlayınca kötülükler ortadan kalkar. Huzur, barış sevginin getirdiği ortamlardır. Sevginin olmadığı ortamlarda düşmanlık, kaos ve maddi çıkarlar ön plana çıkar. İnsan fıtratı sevmeye sevilmeye meyil eder.
8. ETKİNLİKDefterinize 2. etkinlikte araştırdığınız atasözlerinden biriyle bir hikâye yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarım belirleyiniz. Ardından yazacağınız hikâyenin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Cevap: İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA SAMANLIK SEYRAN OLUR 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Ferman Yayınları9. ETKİNLİKAşağıda Eleanor H. Porter (Elenor H. Portır) tarafından yazılan Pollyanna (Polyanna) adlı eserin iki farklı çevirmen tarafından yazılmış, iki farklı baskısından bölümler yer almaktadır. İki metni dil, anlatım ve içerik yönünden karşılaştırınız. Metinlerin farklı ve benzer yönlerini yazınız. 1. Metin O haziran sabahı, Polly Harrington (Poli Heringtm) mutfağa biraz telaşla girdi. Pek telaşlı biri değildi aslında; hatta sakin tavrıyla övünürdü. Ancak bugün telaş içindeydi, oradan oraya koşuşturuyordu. Mutfakta bulaşıkları yıkayan Nancy (Nensi), şaşkınlıkla onu izliyordu. Polly Hanım’ın mutfağında sadece iki aydır çalışıyor olmasına rağmen onun telaşsız, sakin tavrını çoktan öğrenmişti. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Ferman Yayınları2. Metin Bir haziran sabahı Bn. Polly Harrington telaşla mutfaktan içeri girdi. Oysa, böyle davranmak hiç de âdeti değildi. O gün nedense, pek tedirgin, pek de telaşlı görünüyordu. Farklı Yönleri Cevap: 1. Metinde daha öznel bir şekilde yazılmıştır. Daha yumuşatılmış cümleler yer almaktadır. 2. Metin daha nesnel ve sert cümleler içermektedir. Benzer Yönleri Cevap: İki metinde de olay, yer, zaman aynıdır. Olay örgüsü de aynıdır. Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |