19 Eylül 2023, 16:30
murat
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52-56-57-58-59. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları


2. Tema Doğa Ve Evren: Kızıl Renkli Komşumuz Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Ferman Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

“Uzay” kavramı ile ilgili bir araştırma yapınız. Yaptığınız araştırmadan yararlanarak gök bilimi hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Uzay veya feza, Dünya’nın ötesinde ve gök cisimleri arasında var olan, sonsuz olduğu düşünülen fakat sonsuz olduğu konusunda kesin yargılara varılamayan genişliktir

Metni önemli bilgi, düşünce ve olayları hatırlamanızı sağlamak amacıyla not alarak okuma stratejisine uygun şekilde bunun için metnin türünün özelliklerine ve noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. Sessiz okuma sırasında metinde önemli gördüğünüz bölümleri defterinize not ediniz. Okumanın ardından notlarınızı  arkadaşlarınızın notlarıyla karşılaştırınız.




8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Ferman Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Vadi
Tahminî Anlamı: İki dağ arasındaki çukurca arazi veya geçit.
Cümlem: Köyümüzde bulunan vadiden geçtik.



Kelime/Kelime Grubu: Yörünge
Tahminî Anlamı: Bir gök cisminin hareketi süresince izlediği yol
Cümlem: Dünyamızın bir yörüngesi var.

Kelime/Kelime Grubu: Ön koşul
Tahminî Anlamı: Ön şart
Cümlem: Ali, ön koşulsuz işe alındı.

Kelime/Kelime Grubu: Elverişli
Tahminî Anlamı: Uygun olan
Cümlem: Toprak tarım yapmaya elverişli.

Kelime/Kelime Grubu: Gezegen
Tahminî Anlamı: Güneş çevresinde dolanan, ondan aldıkları ışığı yansıtan gök cisimlerinin ortak adı.
Cümlem: Dünya bir gezegendir.



Kelime/Kelime Grubu: Lav
Tahminî Anlamı: Yanardağların püskürme sırasında yeryüzüne çıkardıkları, dünyanın derinliklerinden gelen kızgın, erimiş maddeler.
Cümlem: Yanardağ çok yükseklere lav fırlattı.

Kelime/Kelime Grubu: Uzay aracı
Tahminî Anlamı: Araştırma yapmak üzere uzaya gönderilen insanlı veya insansız araçların ortak adı.

Cümlem: Uzay aracına binmek isterdim.


2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.



1. Avrupa ve Amerika’daki Mars tutkusu nasıl başlamıştır?

Cevap: Her şey, 1800’lü yılların sonunda ünlü İtalyan gök bilimci Giovanni Schiaparelli’nin (Ciovanni Şiparelli) gezegenin yüzeyindeki vadi sistemini görmesiyle başladı. Schiaparelli’nin gördüğü, o dönemde yanlış yorumlandı ve bunların insan gibi akıllı canlıların yaptığı kanallar olduğu düşünüldü. Bunun ardından, tüm Avrupa ve Amerika’yı bir Mars tutkusu sardı.

2. Mars’a yapılan ilk uçuş sonrasında gezegen hakkında hangi bilgilere ulaşılmıştır?

Cevap: İlk Mars uçuşlarında, gezegenin yüzeyindeki devasa çarpışma izlerine, güneş sisteminin en büyük yanardağlarına, en karmaşık ve uzun kanyonlara sahip olan bir gezegen olduğu görüldü.



3. Mars’ta canlıların yaşayıp yaşamadığını tespit etmek için nasıl bir araştırma yapılmıştır?

Cevap: Su, yaşam için ön koşul kabul ediliyor. Yeryüzünde, suyun olduğu hemen her yerde yaşam bulunuyor. Mars’ta bir zamanlar yaşamın bulunmuş olabileceği düşüncesi herkesi heyecanlandırıyor. O nedenle su ile ilgili araştırma ve çalışmalar yapılmıştır.

4. Bilim insanları, neden Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüş?

Cevap: Çünkü Mars’ta su kaynaklarının varlığına rastlanmıştır. Su kaynaklarının varlığı canlı yaşamın da var olduğuna bir kanıttır.



5. 18. yüzyılın sonlarında Mars ile ilgili ortaya atılan varsayımlar nelerdir?

Cevap: Percival Lowell (Pörsivıl Lovıl), işi daha da karıştırdı. Lovvell’m, öyle düşleri olmalı ki 1894 yılında kendi gözlemevinde yaptığı gözlemler sonucunda, Mars’ın kutuplarındaki buzulları eritip kurak olan ekvator bölgesine kanallarla taşıyan bir uygarlığın bulunduğunu öne sürdü.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Ferman Yayınları

3. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:



Metnin Konusu: Mars gezegeninin sürekli olarak insanların ilgisini çekmesi ve Mars hakkında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar.

Metnin Ana Fikri: Mars gezegenin insanlar taflanından sürekli ilgi odağı olması.


4. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metinde yazar düşünceyi geliştirme yollarından (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) hangisini ya da hangilerini kullanmıştır? Nedenleriyle birlikte yazınız.

Cevap



Örnekleme: Percival Lowell (Pörsivıl Lovıl), işi daha da karıştırdı.

Sayısal verilerden yararlanma: Her şey, 1800’lü yılların sonunda ünlü İtalyan gök bilimci Giovanni Schiaparelli’nin (Ci- ovanni Şiparelli) gezegenin yüzeyindeki vadi sistemini görmesiyle başladı

Tanık gösterme: Lovvell’m, öyle düşleri olmalı ki 1894 yılında kendi gözlemevinde yaptığı gözlemler sonucunda, Mars’ın kutuplarındaki buzulları eritip kurak olan ekvator bölgesine kanallarla taşıyan bir uygarlığın bulunduğunu öne sürdü.

Açıklama: İnsanların Marslılara olan ilgisi, gezegene yapılan ilk başarılı uzay uçuşuna kadar sürdü. Gezegene ulaşmak için yapılan uçuşlar, 1960 yılında başladı.




5. ETKİNLİK 

Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

uzay

1. Fotoğraflarda neler görüyorsunuz?

Cevap: Uzayla ilgili resimler görüyorum.

2. Fotoğrafları gördüğünüzde neler düşündünüz?

Cevap: Uzayın ne kadar sonsuz ve muhteşem olduğunu düşündüm.

3. Fotoğrafların sizi etkileyen yönleri nelerdir?

Cevap: Bilinmeyenlerinin çok olması.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Ferman Yayınları

6. ETKİNLİK 

Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyla ilgili verilen soruları cevaplayınız.

1. Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı kaç milyon kilometredir?

Cevap: 150 milyon kilometredir.

2. Uydusu olmayan gezegenler hangileridir?

Cevap: Merkür, Venüs ve Mars.

3. Güneş’e en uzak olan gezegen hangisidir?

Cevap: Neptün.

4. 5’ten az uydusu olan gezegenleri yazınız.

Cevap: Dünya.

5. Uydusu en fazla olan gezegen hangisidir?

Cevap: Satürn.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ferman Yayınları

7. ETKİNLİK 

Sınıfınızda “uzay” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap:

Arkadaşlar, uzay insanların çok eski çağlardan beri ilgisini çekmektedir. Gelişen teknoloji sayesinde, uzay hakkında bazı bilgiler elde edebiliyoruz. Fakat bu bilgiler, uzayı anlayabileceğimiz kadar çok değil. Benim için uzay demek, bilinmeyenlerle dolu, sırlar alemi demektir.


8. ETKİNLİK 

Aşağıdaki yönergelere uyarak “uzay” kavramıyla ilgili bilgilendirici bir metin yazınız.

Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: Uzayın bilinmezlikleri ve gizemi.

Yazacağınız metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: Uzay her daim gizemini koruyacaktır.

Belirlediğiniz konu ve ana fikre göre yazacağınız metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin taslağını aşağıya yazınız.

Cevap:

UZAYIN GİZEMİ

Uzay her zaman insanlara gizemli ve korkutucu gelmiştir. Uzayın bilinmeyen sırlarını öğrenmek, her bilim insanının isteyeceği bir şeydir. Bilimin gelişmesi de, merak sayesinde olmuştur. Gelişmiş ülkeler uzay çalışmalarını sürekli devam ettirmekte, her yıl uzayla ilgili bütçelerini arttırmaktadır.

Uzay neden bu kadar ilgi çekici? Bunun nedeni galiba bilinmezliklerinin çok olması ile alakalıdır. İnsanlar sürekli merak eder ve merak ettiklerini de öğrenmek isterler. Uzayın gizemini çözmek sadece bir problem çözmek gibi değildir. Aşama aşama çözülmesi ve öğrenilmesi gerekir. Buna da, ancak çok yüksek teknolojiler elde edildiği zaman erişebileceğiz.

Aslında gizemli olması, ilgi çekmesi ve bu gizemi çözmeye çalışmak, işin asıl güzel tarafı. Şöyle düşünün: Balık tutmaya gidiyorsunuz ama, amaç balık tutmak değil balık tutmaya çalışmaktır. Uzay tüm gizemiyle bizi büyülemeye devam edecektir.

 

 

Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49 Sayfa Cevapları Ferman Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.