10 Şubat 2022, 21:01
Mehmet Akif
Yönetici

9. Sınıf Türk Dili Ve Edebiyatı 112. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları



9. Sınıf Öğün Yayınları Türk Dili Ve Edebiyatı Ders Kitabı 112. Sayfa Cevaplarına aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

9. Sınıf Türk Dili Ve Edebiyatı Öğün Yayınları 112. Sayfa Cevapları 

1. Masalın olay örgüsünü belirleyiniz.

Cevap: Bir balıkçının ifritle başlayan ve  balıkçı ifriti hapsolduğu yerden kurtarması bunun karşılığında ifrit balıkçıya dört farklı renkte balık verir. Ona her gün göle gelmesini ve bu balıkları tutmasını sonrasında da saraya gidip bu balıkları vererek sunmasını karşılığında ödüller alacağını söyler. Balıkçı bunu yapar. Sarayda balıklar kızartılırken canlanırlar. Sultan bu işe inanmaz. Merak eder ve balıkçının anlattıklarından hareketle bu sırrı çözmeye karar verir.

2. Masalda anlam özelliklerini etkileyen kültürel ve mitolojik unsurları belirleyiniz.



Cevap:

Kültürel unsurlar: Maddiyattan çok maneviyata önem verme, kötülüğe karşı iyilikle cevap verme.

Mitolojik unsurlar: Rengarenk balıkların olması, balıkların canlanması, kimsenin olmadığı ama her şeyi olan saray, İfritin varlığı.

3. “Kötülük yapma sen, iyilik yap! Kötünün suçunu tümden bağışla.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.



Cevap:

Bizlere karşı kötülük yapanlara bizde kötülük yaparak karşılık vermemeliyiz. Biz her zaman iyi ve iyilikten yana olmalıyız.

4. Masaldaki temel çatışmayı belirtiniz.

Cevap:



Kötülüğe karşı iyilik yapmak temel çatışmadır.

5. Masaldaki anlatıcı ve bakış açısının işlevlerini belirtiniz.

Cevap:

Üçüncü tekil şahıs ve hakim bakış açısı mevcuttur.



6. Okuduğunuz masalda dinî motiflerin bulunup bulunmadığını nedenleriyle birlikte açıklayınız.

Cevap:

Dini motifler vardır.

“Allah aşkına ey balıkçı!



“Ona kadir-i mutlak Allah üstüne yemin ettirdikten sonra, küpün kapağını açmış”

“Ey ifrit, yüce Allah ‘Vaadini tut! Çünkü bunun hesabı sorulur’ buyurmuştur.”

“‘Beni bağışla ki, Allah da seni bağışlasın!’ deyişini hatırlatırım” demiş.”

7. Okuduğunuz masalda olayların gelişiminde, zaman ve mekânın işlevlerini belirleyiniz.



Cevap:

Masaldaki zaman ve mekan kurgusu masalın akıcılığına etki ederken okuyucuda merak duygusu uyandırmaktadır.

8. Masalın temasını ve konusunu bulunuz.

Cevap:



Konu: Masal bir balıkçının ifritle olan olayıyla başlamaktadır. Balıkçı ifriti hapsolduğu yerden kurtarır Bunun karşılığında ifrit balıkçıya dört farklı renkte balık verir. Ona her gün göle gelmesini ve bu balıkları tutmasını sonrasında da saraya gidip bu balıkları vererek sunmasını karşılığında ödüller alacağını söyler. Balıkçı bunu yapar. Sarayda balıklar kızartılırken canlanırlar. Sultan bu işe inanmaz. Merak eder ve balıkçının anlattıklarından hareketle bu sırrı çözmeye karar verir.

Tema: İyilik yapana da kötülük yapana da her zaman sadece iyilikle karşılık verilmelidir.

9. Metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirleyiniz.

Cevap:



Balıkçı: İyiliksever biridir. İyiliğinin karşılığını alır.

İfrit: Kendisine yapılan iyiliğin karşılığını sonuna kadar öder.

Sultan: Meraklıdır. Gölün sırrını tek başına çözmek ister.

Saraydaki genç: Aşkından dolayı her gün gözyaşı döker, aşkından mahvolmuştur.



10. Okuduğunuz metindeki açık ve örtük iletileri tespit ediniz. Metinle ilgili tespitlerinizi, eleştirilerinizi,
güncellemelerinizi ve beğeninizi metne dayanarak ifade ediniz.

Cevap:

Açık ileti: Balıkçının yaptığı iyiliğin karşılığını alması, sultanın merak ve cesareti

Örtük ileti: Size kötülük edilse de sizler her zaman iyilikle hareket edin.

Yukarıda verilen açıklamalara ve okuduğunuz metinlere göre aşağıdaki tabloyu uygun şekilde doldurunuz.

edebiyat 112. sayfa cevapları

Bir önceki yazımız olan 9. Sınıf Türk Dili Ve Edebiyatı 109. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

zvr
BU İÇERİĞİ EMOJİYLE DEĞERLENDİR
HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.