13 Şubat 2022, 10:48 |
9. Sınıf Türk Dili Ve Edebiyatı 119. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları9. Sınıf Öğün Yayınları Türk Dili Ve Edebiyatı Ders Kitabı 119. Sayfa Aslan İle Fare Metni Anlama ve Çözümleme Cevapları9. Sınıf Türk Dili Ve Edebiyatı Öğün Yayınları 119. Sayfa Cevapları 1. Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri metnin bağlamından hareketle tahmin etmeye çalışınız. Cevap: Metin anlaşılır ve sade bir dille yazılmıştır. 2. Aslan ile Fare metninin konusunu ve temasını bulunuz. Cevap: Konu: Aslanın fareyi affederek iyilik yapması, farenin ise bu iyiliğe karşı aslanın hayatını kurtarması. Tema: İyilik yapmak. 3. Aslan ile Fare metninde hangi düşünce nasıl somutlandırılmıştır? Açıklayınız. Cevap: İyilik yapmak somutlandırılmıştır. 4. Aslan ile Fare fablının serim, düğüm, çözüm ve öğüt bölümlerini saptayınız. Cevap: Serim: Aslan uyurken burnunun ucundan geçen farenin onu uyandırması. Düğüm: Aslan, korkudan ödü patlamış olan zavallı küçük fareyi pençesiyle yakalamış; tam onu ezmek üzereyken fare, kendisine acıması için yalvarmaya başlayarak onu kızdırmak gibi kötü bir niyeti olmadığını, kendisi gibi önemsiz bir av için, o görkemli pençelerini kanla lekelememesini söylemiş. Bu küçük tutsağın korkusuna gülen aslan yüreği yumuşayarak onu salıvermiş. Çözüm: Soylu aslanın serbest kalmasını sağlamış; böylece onu, iyilik yapılan yaratık ne denli küçük ve zayıf olursa olsun, iyiliğin boşa gitmeyeceğine ve o yaratığın bir gün yapılan iyiliğin karşılığını fazlasıyla ödeyeceğine inandırmış. Öğüt: Küçük dostlar büyük dostluklar gösterebilir. 5. Aslan ile Fare fablında geçen mekânı belirtiniz. Sizce bu mekânın tercih edilme nedeni nedir? Açıklayınız. Cevap: İn ve ormandır. Çünkü hayvanlar ormanda yaşar ve inlerde uyurlar. 6. Harnâme ve Aslan ile Fare metinlerini tür, biçim, içerik ve anlatım teknikleri bakımından karşılaştırınız. Cevap: Tür: Harname mesnevidir Aslan ile Fare ise Fabldır. Biçim: Harname beyitlerle yazılmışken Aslan ile Fare düzyazı bir metindir. İçerik: Birinde başkalarına özenmenin zararları diğerinde ise iyiliğin öneminden bahsedilmektedir. Anlatım Teknikleri: İkisinde de betimleme ve öykülemeden faydalanılmıştır. Dil Bilgisi 1. Aşağıda verilen paragraftaki bağlaçları bulunuz ve bunların paragraftaki işlevlerini belirleyiniz. Cevap: ve bağlacı kullanılmıştır aynı türden kelimeleri birbirine bağlamak için kullanılmıştır. 2. Aşağıda verilen paragraftaki edatları bulunuz ve bunların paragraftaki işlevlerini belirleyiniz. Cevap: “üzereyken, için, gibi” edatları kullanılmıştır. Bu edatlar metne benzerlik, karşılaştırma ve amaç bildirme amacıyla kullanılmışlardır. 3. Aşağıda verilen cümlelerdeki ünlemleri bulunuz ve bunların cümledeki işlevlerini belirleyiniz. • Ey balıkçı! Bunu yapma! Büyüklük et de beni bağışla. Yaptıklarıma da sakın kızma! Cevap: Ey Balıkçı derken seslenme amacıyla kullanılmıştır. • Acıyın bana! Bırakın huzuru tadayım! Cevap: Duygu bildirmek amacıyla Acıyın Bana! kullanılmıştır. • Bu sarayın boş olduğuna kuşku yok! Cevap: Görüş vurgulanmak amacıyla kullanılmıştır. • Allah aşkına, özrümü kabul et! Cevap: Bir utanma duygusunu bildirme amacıyla kullanılmıştır. Bir önceki yazımız olan 9. Sınıf Türk Dili Ve Edebiyatı 118. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |