30 Nisan 2025, 12:38 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 256-259-260-261-262-263-264. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 256-259-260-261-262-263-264. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. 8. Tema Duygular: “Anılar İçinde Bir Anı“ Metni Etkinlik Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları 6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264 Cevaplarıİçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 256. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıMetne Hazırlanalım Bir arkadaşınızın üzgün olduğunu görünce ona nasıl davranırsınız? Cevap: Onunla konuşup, iletişim kurmaya çalışırım. Onun üzülme nedenine göre onu teselli edip, ona yardımcı olmaya çalışırım. Üzgün olduğunuzda arkadaşlarınızın size nasıl davranmasını istersiniz? Cevap: Bana yapıcı, nazik ve anlayışlı davranmasını isterim. Aşağıdaki özdeyişlerle ilgili duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız. Üzülmek, yarının sıkıntısından bir şey eksiltmez. Sadece bugünün gücünü tüketir. Küçük üzüntüler sineklere benzer, biraz hareket ve biraz eylemle onları kovabiliriz. Cevap: Üzülmek, yarının sıkıntısından bir şey eksiltmez. Sadece bugünün gücünü tüketir. Üzülmek, üzüldüğümüz konunun çözümüne katkı sağlamaz. Bu nedenle hemen kendimizi toparlamalı ve üzüldüğümüz konuya odaklanmalı ve çözüm üretmeliyiz. Küçük üzüntüler sineklere benzer, biraz hareket ve biraz eylemle onları kovabiliriz. Küçük üzüntülerimizi gidermek için kendimizi motive etmeli ve bu üzüntülerden kurtulma yollarını aramalıyız. Metinde geçen kişiler kimlerdir? Cevap: Yazar, annesi, arkadaşları ve bayram ziyareti yaptıkları kişiler. Olaylar nerede ve ne zaman geçmektedir? Cevap: Olaylar Emet’te ve yazarın çocukluğunda kış mevsiminde geçmektedir. Giriş, gelişme ve sonuç bölümünden yararlanarak defterinize okuduğunuz metnin özetini çıkarınız. Cevap: Yazardan çocukluğuyla ilgili bir yazı yazması isteniyor. O da çocukken yaşadığı yer olan Emet’te soğuk kış aylarında yaşadığı anılarını yazıyor. İkinci Dünya Savaşı’nın yaşandığı yıllarda ülkemiz savaşa girmemesine rağmen, yokluk, kıtlık ve fakirlik içindedir. Yazar çocukken karda oynarken ayakkabıları su almaktadır. Annesi ona bayramda lastikle lapçın alacağını söyleyince çok mutlu oluyor. Bayramda annesi ona aldığı lastikle lapçını giyiyor ve sokakta karlarda, çamurlarda ayakları ıslanmadan oynayabiliyor. Fakat eve gelince lastiklerden birinin olmadığını görüyor. Ellerinde fenerle her yeri aramalarına rağmen lastik bulunamıyor. O kışı eski ayakkabıları ile geçiriyor. Yazarın bu hevesi kursağında kalıyor. Okumanız bittikten sonra giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin özetini bir ya da iki cümleyle yeniden ifade ediniz. Bu cümleleri birleştirerek anlam bütünlüğünü bozmadan tek bir paragrafa dönüştürünüz. Cevap: Giriş: Yazar, çocukluğunun geçtiği Emet’te kış mevsimi ve bayram günü yaşadıklarını lastik ve lapçın alınmasını anlatmaya başlıyor. Gelişme: Yazarın yaşadığı yerde kış mevsimi çok soğuk geçiyor, yazarın ayakkabıları eskidiği için ayakları çok üşüyor. Annesi ona bayramda lastik ve lapçın alınacağını söylüyor ve yazar çok seviniyor. Bayramdan önce lastik ve lapçın alınıyor ama bayram ziyaretlerinin dönüşünde lastiklerden biri kayboluyor. Sonuç: Kaybolan lastik her yerde aranmasına rağmen bulunamıyor, yazarın sevinci kursağında kalıyor. Yazar, çocukluğunun geçtiği Emet’te kış mevsimi ve bayram günü yaşadıklarını lastik ve lapçın alınmasını anlatmaya başlıyor. Yazarın yaşadığı yerde kış mevsimi çok soğuk geçiyor, yazarın ayakkabıları eskidiği için ayakları çok üşüyor. Annesi ona bayramda lastik ve lapçın alınacağını söylüyor ve yazar çok seviniyor. Bayramdan önce lastik ve lapçın alınıyor ama bayram ziyaretlerinin dönüşünde lastiklerden biri kayboluyor. Kaybolan lastik her yerde aranmasına rağmen bulunamıyor, yazarın sevinci kursağında kalıyor. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 259. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSözcük Çalışması Aşağıda harfleri karışık olarak verilen sözcükleri anlamlarından yararlanarak bulunuz. Cevap: Anlayalım, Yorumlayalım Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1) Metinde geçen olayı anlatan kimdir, olayla ilişkisi nedir? Cevap: Yazar anlatmaktadır. Olayı yaşayan yazardır. 2) Yazarı çocukluğunda hangi haber çok sevindirmiştir? Cevap: Kendisine bayramda lastik ve lapçın alınacağı haberine çok sevinmiştir. 3) Yazar, lastik lapçın alındıktan sonra bayramı nasıl geçirmiştir? Sizce lastik lapçın alınmasaydı bayramı nasıl geçirirdi? Cevap: Bayramı çok mutlu geçirmiştir. Her yerde oynamış, karlara girmiş, çamurlara girmiş ve ayakları ıslanmadığı için kendini çok mutlu hissetmiş. Alınmasaydı bayramı buruk bir şekilde geçirirdi. 4) Yazar akşamüzeri kapıda lastiklerini çıkarırken neyi fark etmiştir? Bu durum yazarı nasıl etkilemiştir? Cevap: Lastiklerinin birinin olmadığını fark etmiştir. Bu durum onu çok üzmüş sevinci kursağında kalmıştır. 5) Lapçınlarıyla sokağa çıkan yazara arkadaşları nasıl davranmıştır? Yazar arkadaşlarının davranışlarından nasıl etkilenmiştir? Cevap: Arkadaşları yazarla alay ettiler. Yazar bu duruma çok üzülmüş, ağlaya ağlaya eve dönmüş ve onları bir daha giymemiştir. Metindeki küçük kız siz olsaydınız arkadaşlarınızın alaycı tavrı karşısında neler hissederdiniz? Bu tavır karşısında sizin tepkiniz nasıl olurdu? Cevap: Çok üzülürdüm ve hemen eve dönerdim. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 260. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıKüçük kızın arkadaşlarından biri siz olsaydınız ona nasıl davranırdınız? Açıklayınız. Cevap: Onu teselli etmeye çalışırdım. Onlara aldırış etmemesini tavsiye ederdim. Aşağıdaki cümlelerden hangilerinde duygu belirten ifadeler vardır? Bu ifadelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucukları işaretleyiniz. Cevap: Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” kutucuğunu işaretleyiniz. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 261. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıÇocuk ve gençlik edebiyatının dur durak bilmeksizin üreten usta kalemi Gülten Dayıoğlu’nu tanıyor muyuz? Cevap: Evet, tanıyorum. Bu metinden hareketle Gülten Dayıoğlu’yla ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 262. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSöz Varlığımız Arkadaşlarım benimle öyle bir eğlendiler ki!..” cümlesinde geçen “eğlenmek” sözcüğünün anlamı aşağıdaki cümlelerin hangisinde vardır? İşaretleyiniz. Cevap: Aşağıdaki ifadeleri “iple çekmek, aklı kalmak, başından aşağı kaynar sular dökülmek” deyimlerinden uygun olanları kullanarak tamamlayınız. Cevap: Bütün gün çalıştığım için eve gitmeyi iple çekiyorum. Aşağıdaki cümlelerde hangi sözcükler bir duyguyu anlatmaktadır? Bu sözcüklerin altını çiziniz. Cevap: • Vah vah, küçük kızın bu durumuna çok üzüldüm! Etkinlikteki cümlelerde geçen “ah, uf, vah vah, aman” sözcükleri çeşitli duyguları anlatmaktadır. Şaşma, sevinç, korku, öfke, özlem, acıma vb. duyguları anlatmaya yarayan bu sözcüklere ünlem denir. Ünlem ifadesinden hemen sonra ya da cümlenin sonunda ünlem işareti kullanılır. Aşağıdaki kutucuklara korku ve acıma duygularını ifade eden birer cümle yazınız. Cevap: Aman! dikkat et araba hızlı geliyor. Vah! demek elini yaraladın. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 263. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıAşağıdaki cümlelerde geçen ünlemlerin altını çiziniz. Bu ünlemlerin cümleye kattığı anlamları örnekteki gibi yazınız. şaşkınlık-usanç-isteklendirme-özlem-korku-sevinç-acınma-beğenme-yakınma-acıma-seslenme-küçümseme Cevap: Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcük gruplarının uygun olanlarıyla tamamlayınız. yorgun argın-irili ufaklı-ister istemez-vıcık vıcık-teke tek-ağlaya ağlaya-uzak yakın Cevap: Tamircinin elleri vıcık vıcık yağ olmuş. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 264. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıKonuşalım, Anlatalım Okuduğunuz hikâyede sizi duygusal olarak etkileyen bir olay ya da kişi var mı? Bu olaydan ya da kişiden niçin etkilendiğinizi açıklayan bir konuşma yapınız. Konuşma sırasında sözcükleri anlamlarına uygun kullanmaya ve yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini tercih etmeye özen gösteriniz. Cevap: Sevgili Öğretmenim ve Arkadaşlarım, Bugün size küçük bir kız çocuğundan bahsetmek istiyorum. Ama akşam olunca, ayakkabısının tekini bulamadı. Bizler de bu küçük kız gibi, sahip olduklarımızın kıymetini bilmeli, paylaşmayı öğrenmeliyiz. Teşekkür ederim. Sınıfta gerekli hazırlıkları yaparak duygularla ilgili ezberlediğiniz şiir, özdeyiş, şarkı ve türkülerden oluşan dinletiyi sununuz. Bir arkadaşınızı grup sözcüsü olarak belirleyiniz. Bu arkadaşınız konuyla ilgili kısa bir başlangıç konuşması yaparak grubunuzu tanıtabilir. Şiirleri ve özdeyişleri fon müziği eşliğinde okuyabilirsiniz. Cevap: “Sevgi emektir.” – (Sevgi, sadece sözle değil, davranışla gösterilir.) “Sevgi paylaştıkça çoğalır.” “Sevgi, insanı insan yapan en güzel duygudur.” “Sevgi, her kapıyı açan anahtardır.” “Sevgiyle büyüyen kalp, asla kötülük taşımaz.” “Sevgi varsa umut da vardır.” “Sevgiyle bakarsan dünya güzelleşir.” Aşağıdaki kutucuklarda verilen unsurlardan seçim yaparak defterinize bir hikâye yazma çalışması yapınız. Cevap: Mahallede Bir Çocuk Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, güzel bir mahallede yaşayan küçük bir çocuk varmış. Bu çocuğun adı Ali’ymiş. Ali, sabahları erkenden kalkar, annesine ev işlerinde yardım eder, sonra mahallenin yaşlı komşularına uğrar, “Bir isteğiniz var mı?” dermiş. Bir gün mahallenin çeşmesi bozulmuş. Herkes susuz kalmış. Ali, alet çantasını almış ve kimse söylemeden çeşmenin başına gitmiş. Mahalleli toplanmış, Ali’yi alkışlamış. Komşular, “Böyle saygılı, adil ve becerikli çocuk az bulunur,” demişler. O günden sonra herkes Ali’yi bir kahraman gibi görmüş. Araştıralım, Hazırlanalım Sınıfa karton, makas ve yapıştırıcı getiriniz Cevap: Getirdim. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |