Cevap Yaz
05 Aralık 2019, 09:58
murat
Yönetici

4. Sınıf Fen Bilimleri 124-125-126-127-128-129-130-131. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayınları



2020-2021 Eğitim ve Öğretim Yılı 4. Sınıf Fen Bilimleri SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 Cevapları

Mavi renkli yazılar cevaplardır.

4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 124. Sayfa Cevapları

1. Ayran yapımında kullanılan maddeler nelerdir? Söyleyelim.

Cevap: Yoğurt, su ve karıştırıcı.
2. Mıknatıs tarafından çekilen maddelere örnekler verelim.

Cevap: Demir, nikel, çelik.
3. Büyüklerimizden reçelin nasıl yapıldığını öğrenelim.

Cevap: Şeker, meyve ve az limon suyunu kaynatarak yapılmaktadır.
4. Pasta yapımında unun neden elendiğini arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Unun topaklanmasını ve daha güzel karışmasını sağlayarak pastanın daha iyi kabarmasını sağlar.
5. Haşlanan sebzeleri sudan ayırmak için nasıl bir yöntem kullanıldığını büyüklerimizden öğrenelim.

Cevap: Süzgeç kullanarak sudan ayrılması sağlanmaktadır.

4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 125. Sayfa Cevapları

Çevremizdeki maddelerden şekerin, pirincin ve toprağın katı; zeytinyağının, meyve suyunun ve sütün sıvı; soluduğumuz havanın ise gaz hâlde olduğunu biliyoruz. Peki, maddeler sadece katı, sıvı ve gaz olarak mı sınıflandırılır?

Cevap: Maddeler gaz, sıvı, katı,  olarak sınıflandırılırlar.

4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 126. Sayfa Cevapları

İpliğin tüm parçalarının özellikleri birbirine benziyor mu?

Cevap:Evet benziyor.
Toprak içerisinde farklı maddeler var mı?

Cevap: Evet var.
Cam bardaktaki suya toz şeker atıp karıştırdığımızda karışımın görünümü nasıl oldu?



Cevap: Suyun berraklığı biraz azaldı.
Cam bardaktaki karışımın tadına baktığımızda neler gözlemledik?

Cevap: Suyun tadı şekerli oldu.

4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 128. Sayfa Cevapları

Oluşturduğumuz karışımların hangilerini süzme yoluyla ayrıştırdık?

Cevap: Pirinç-su karışımını.
Hangi maddeleri birbirinden eleme yoluyla ayrıştırdık?

Cevap: Strafor- kum karışımını.
Mıknatıs kullanarak hangi karışımları ayırabiliriz?

Cevap: Talaş- demir tozu karışımını.

4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 130. Sayfa Cevapları

Evimizde ve okulumuzda kâğıt, cam, metal kutu, plastik gibi maddelerin ne kadar tüketildiğini gözlemleyelim. Bu maddelerin geri dönüşüme katıldığında çevreye ve ekonomiye yaptığı katkıyı düşünelim. Karışımların ayrılmasının ülke ekonomisine katkısını ve kaynakların etkili kullanımı bakımından önemini arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Evimizde özellikle plastik ambalajlı malzemeler çok kullanılmaktadır.Bu maddeler geri dönüşüme giderek hem ülke ekonomisine hem de çevremize olumlu katkı sağlamaktadır.Geri dönüşüm aynı zamanda kaynakların daha verimli kullanılmasını da sağlamaktadır.

4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 131. Sayfa Cevapları

1. Aşağıda yer alan karışım gruplarındaki maddeleri birbirinden ayırmak için yapılması gereken en uygun ayırma yöntemini, örnekteki gibi eşleştirerek gösterelim.

Cevap:

Demir tozu-toz şeker-:mıknatıs

Kum-çakıl: eleme

Kum-su:süzme

Kibrit çöpü-demir tozu:mıknatıs

2. Aşağıda yer alan kavram haritasındaki eksiklikleri verilen kelimeleri kullanarak tamamlayalım.

Cevap: 

kavram haritası



Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 46-47-48-49 Sayfa Etkinlik Cevabı MEB yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.