Cevap Yaz
08 Ekim 2019, 10:16
murat
Yönetici

4. Sınıf Fen Bilimleri 76-77-78-79-80-81-82. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayınları



2020-2021 Eğitim ve Öğretim Yılı 4. Sınıf Fen Bilimleri SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 Cevapları

Mavi renkli yazılar cevaplardır.

4. Sınıf Fen Bilimler Sayfa 76

1. Hareketli bir cismi hızlandırmak, yavaşlatmak veya bu cismin hareket yönünü değiştirmek için neler yapmak gerektiğini arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Bir cismi hızlandırmak, yavaşlatmak, durdurmak için o cisme bir kuvvet uygulanması gerekir.
2. Cisimlere şekil vermek için neler yapıldığını araştıralım.

Cevap: Cisimlere şekil vermek için o cisme kuvvet uygulanması gerekir.

Heykel sanatı, çeşitli maddelerin yontulması ya da kalıba alınması tekniği ile şekillendirilmesi sonucu ortaya çıkan bir sanat etkinliğidir. Bu sanatta taş, mermer, kil, ahşap gibi malzemeler kullanılır. Heykeltraşlar ise bu malzemeleri işleyerek heykel
yapan kişilerdir. Heykeltraşlar eserlerini yaparken kuvvetin maddeler üzerindeki hangi etkilerini kullanıyor olabilirler?

Cevap: Kuvvetin itme ve çekme özelliklerini kullanıyorlardır.

4. Sınıf Fen Bilimler Sayfa 77

Aslı, köpeğini sabah saatlerinde gezdirmek için parka götürdü. Köpeği ile Aslı arasında kuvvetli, sıcacık bir ilişki vardı. Hayvanlarla insanlar arasında çıkar gözetmeyen bir bağ vardır. Bu bağ, Aslı ile köpeği arasında da çok belirgin şekilde gözlenmekteydi. Köpeği Aslı’yaçok sadıktı. Aslı da köpeğinin her türlü ihtiyacını karşılar, ona çok iyi bakardı. Aslı, köpeğini parkta gezdirirken köpeği birden koşmaya başladı. Köpek hızla koşarken Aslı da onun hareketini kontrol etmek için ipinden çekmek zorunda kaldı. Ama kısa bir süre sonra köpeğin ipini serbest bıraktı. Köpeğin doğruca çimlerin üzerindeki bir kemiğin yanına gittiğini gördü. Böylece Aslı, köpeğinin neden aniden koştuğunu anladı.
Bu olayda Aslı, köpeğini durdurmak için ne yaptı?
Cevap: Köpeğini durdurmak için çekme kuvvetini uyguladı.

Cisimleri nasıl harekete geçirebiliriz? Hareketli bir cismi durdurmak için ne yaparız?

Cevap: Cisimleri hareket ettirmek için itme itme ya da çekme kuvveti uygulanabilir. Durdurmak için ise tam tersi kuvvet uygulanır.

Bisikletimizle hızlanma, yavaşlama ve yön değiştirme hareketlerini yapmak için hangi etkilerde bulunmuş olabiliriz? Kısaca açıklayalım.

Cevap: Bisikletin pedalını çevirince hızlanır, frene basınca yavaşlar ve durur, direksiyonu çevirince yön değiştirir.



4. Sınıf Fen Bilimler Sayfa 78

Kuvvet, Cisimlerin Hareketine Nasıl Etki Eder?
Kullanılacak Malzemeler
• Oyuncak araba • İp • Misket
Etkinlik Basamakları
Oyuncak arabanın önüne ip bağlayalım. Bağladığımız ipten çekerek arabamızı yavaş yavaş hareket ettirelim. Arabayı daha hızlı hareket ettirmek için neler yapmamız gerektiğini tahmin edelim.Tahminlerimizi oyuncak arabaya uygulayalım. Gözlemlerimizi defterimize yazalım.
Hızlı hareket eden arabamızı yavaşlatmak için neler yapmamız gerektiğini tahmin edelim. Bir arkadaşımızdan oyuncak arabamızı hızlı bir şekilde hareket ettirmesini isteyelim. Arabayı yavaşlatmak için neler yapabileceğimiz ile ilgili tahminlerimizi oyuncak arabamıza uygulayalım. Gözlemlerimizi defterimize yazalım.
Bize doğru yuvarlanan bir misketin yönünü değiştirmek için neler yapmamız gerektiğini tahmin edelim. Bir arkadaşımızdan misketi bize doğru yuvarlamasını isteyelim. Tahminlerimizi miskete uygulayalım. Gözlem sonuçlarımızı defterimize kaydedelim.
Sorular
–  Oyuncak arabayı hızlı hareket ettirmek için ne yaptık?

Cevap: Elimizdeki ipi daha hızla çekmeye başladık.

Hızlı hareket eden oyuncak arabayı yavaşlatmak için ne yaptık?

Cevap: İpi serbest bıraktık ve daha yavaş çekmeye başladık.

– Hareket hâlindeki misketin hareket yönünü nasıl değiştirdik?

Cevap: Bize doğru gelen miskete vurarak başka yöne gitmesini sağladık.

4. Sınıf Fen Bilimler Sayfa 80

Kuvvet Cisimlerin Şekline Nasıl Etki Eder?
Kullanılacak Malzemeler • Plastik eldiven • Un • Beyaz tutkal
Etkinlik Basamakları
> Arkadaşlarımızla 2-3 kişilik çalışma grupları oluşturalım. Aramızda iş bölümü yapalım.
> Plastik eldivenin parmaklarını çekerek uzatalım. Bıraktığımızda eldivenin şeklinde değişiklik olup olmadığını gözlemleyelim. Gözlem sonuçlarını defterimize yazalım.
> Ellerimize plastik eldivenlerimizi giyelim. Un ve beyaz tutkalı leğen içinde karıştırarak hamur kıvamına getirelim. Hazırladığımız karışımı kullanarak istediğimiz şekilde bir oyuncak yapalım.
> Bakır tel kullanarak öğretmenimizin yardımıyla ismimizin baş harfini yapmaya çalışalım.
Sorular
> Plastik eldivene, hamura ve tele kuvvet uyguladığımızda bu cisimlerin şekli değişti mi? Açıklayalım.
Cevap:Eldiveni çekip bırakınca eski haline döndü.Bakır tel şekli değişti.Hamurun şekli değişti.

> Cisimlerin şeklini değiştirmek için onlara ne tür kuvvetler uyguladık?

Cevap: Eldivene çekme, tele bükme, hamura basma çekme kuvveti uyguladık.

4. Sınıf Fen Bilimler Sayfa 82

Yukarıdaki resimde gördüğümüz olayda kuvvetin hangi etkileri vardır? Aşağıya yazalım.

Cevap: Vurma, hızlanma, yavaşlama, durma, yön değiştirme.

Sabah evimizin önünden servis aracına bindik ve yarım saat sonra okula ulaştık. Servis aracının hangi durumlarda hızlanma, hangi durumlarda yavaşlama, hangi durumlarda yön değiştirme hareketi yaptığını aşağıya yazalım.
Cevap: Araç giderken hızlanma, frene basınca yavaşlama ve durma,sokaklardan dönerken de yön değiştirme hareketi yapmıştır.

Okulumuzda bütün gün yaptığımız hareketleri düşünelim. Bu hareketlerden hangisinde kuvvetin, cisimlerin şeklini değiştirme etkisinden yararlandık? Bu durumlara örnekler verelim.

Cevap: Plastik hamurdan yaptığımız nesneleri şekil değiştirme olarak örnek verebiliriz.



Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 46-47-48-49 Sayfa Etkinlik Cevabı MEB yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: 4 sınıf fen bilimleri sayfa 78 79
25 Kasım 2019, 17:28

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2539

Çok güzel çok bilgi verici her zaman adresim burası

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.