21 Ekim 2019, 16:41 |
4. Sınıf Fen Bilimleri 96-97-98-99-100-101. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayınları2020-2021 Eğitim ve Öğretim Yılı 4. Sınıf Fen Bilimleri SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101 CevaplarıMavi renkli yazılar cevaplardır. 4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 96. Sayfa Cevapları1. Çevremizde gördüğümüz maddeleri gruplandırmak için bu maddelerin hangi özelliklerinden faydalanabiliriz? Cevap: Duyu organlarımız ile fark ettiğimiz özelliklerine göre gruplandırabiliriz. 2. Bir temizlik bezi yapmak istesek hangi özelliğe sahip maddeleri kullanırız? Nedenlerini belirtelim. Cevap: Su emici özelliği olması gerekir, kolay temizlenir olması gerekir, yumuşak olması gerekir. Aniden yağmura yakalandığımızda ne yaparız? Cevap: Şemsiyemiz var ise onu açarız, yok ise yağmur gelmeyen kapalı bir alana gireriz. Şemsiye ve yağmurluk hangi maddelerden yapılmıştır? Şemsiye ve yağmurlukların bu maddelerden yapılmalarının nedeni ne olabilir? Cevap: İçinde naylon olan kumaşlardan yapılmışlardır.Bunun nedeni su geçirmez olmalarıdır. 4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 97. Sayfa CevaplarıPeki, duyu organlarımızla maddenin başka hangi özelliklerini belirleyebiliriz? Cevap: Görünüşü, sert ve yumuşak oluşu, kokusu, rengi, sıvı veya katı oluşu, sesini belirleyebiliriz. “Suda yüzen bir şey düşünelim.” dediğimizde aklımıza deniz topu, yelkenli gibi cisimler gelir. Peki, her cisim suda yüzebilir mi? Bir cam bilyeyi su birikintisine atsak yüzer mi yoksa batar mı? Cevap: Her şey suda yüzmez.Suyun kaldırma kuvveti vardır.Kütlenin şekli ve ağırlığı suda yüzmesi için önemlidir.Cam bilye suda batar. 4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 98. Sayfa CevaplarıHangisi Yüzer, Hangisi Batar? Cevap: Pinpon topum lastik tıpa ve buz parçası suda yüzdü. Bilye,metal çay kaşığı, çivi bunlarda suda battı. Suda yüzen ve batan cisimler hangi maddelerden yapılmıştır? Cevap: Yüzen cisimler plastik maddeden ve buzdan yapılmışlardır.Batanlar ise cam ve metalden yapılmıştır. Yağmurda ıslanmamak için ne tür maddelerden yapılmış eşyalar kullanırız? Neden? Cevap: Hafif plastik ve su geçirmeyen maddelerden yapılmış eşyalar kullanırız. Şemsiyelerimiz, kazaklarımızın örüldüğü iplerden yapılsaydı ne olurdu? Cevap: Suyu emer ve çok ağırlaşır, ondan sonra ıslanırdık. 4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 99. Sayfa CevaplarıSuyu Emen ve Emmeyen Maddeler Cevap: Temizlik bezi, kağıt mendil ve bulaşık süngeri suyu emdi.Bu maddeler suyu emme özelliği olan maddelerdir. > Suyu emen ve emmeyen maddelere dokunduğumuzda aralarında nasıl bir fark hissettik? Cevap: Suyu emen maddeler yumuşak gözenekli, esneyebilen maddelerdir.Suyu emmeyen maddeler ise gözenekleri olmayan sert maddelerdir. Etkinlikte de gördüğümüz gibi bazı maddeler suyu emer. Suyu emen maddelerin yapısı, suyu emmeyenlerden farklıdır. Kâğıt havlu, tuvalet kâğıdı gibi maddeler suyu emme özelliğine sahip oldukları için ıslanır. Bazı maddeler ise suyu emmez. Örneğin şemsiye yapımında kullanılan maddeler suyu emme özelliğine sahip değildir. Özellikle iç çamaşırlarımızın terimizi emen bir yapıya sahip olmasını tercih ederiz. Bunun nedeni ne olabilir? Cevap: Teri emerek vücudumuzun ıslak kalmasını engeller ve bu daha sağlıklıdır. Mıknatısı toplu iğne ve plastik bardağa yaklaştırdığımızda ne gözlemleriz? Cevap: Plastik bardağa yaklaştırdığımızda bir şey değişmezken, toplu iğneye yaklaştırınca iğneleri kendine doğru çekti. Mıknatıs hangi maddeleri çeker? Bu soruların cevabını sonraki sayfada verilen etkinliği yaparak bulmaya çalışalım. Cevap: Demir, kobalt nikel gibi metalleri, çeker. 4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 100. Sayfa CevaplarıLabirentten Kim Çıkabilecek? > Mıknatıs hangi ataşı hareket ettirdi? Neden? Cevap: Metal olan ataşı çekti. > Mıknatıs hangi ataşı hareket ettirmedi? Neden? Cevap: Plastik ataşı hareket ettiremedi. Mıknatısların plastikleri çekme özelliği yoktur. > Mıknatıs her maddeyi çekiyor mu? Cevap: Hayır . Havanın yağmurlu olduğunu düşünelim. Bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyor. Komşumuz olan yaşlı bir amca bastonuna dayanarak yürümeye çalışıyor. Bir elinde de poşet var. Yaşlı amcaya yardım etmek için ne yaparız? Cevap: Koluna girerim ve elindeki poşet boş ise onu kafasına takmasını söylerim.Bu şekilde daha az ıslanır ve onu korunaklı bir yere götürürüm. 4. Sınıf SDR İpekyolu Fen Bilimleri 101. Sayfa Cevapları1. Aşağıdaki tabloda çeşitli maddeler verilmiştir. Tablodaki uygun sütun veya sütunlara örnekteki gibi ”✔” işaretini koyarak maddelerin özelliklerini belirtelim. Mıknatıs tarafından çekilmeyen – Mıknatıs tarafından çekilen – Su emen – Su emmeyen 2. Aşağıdaki çizelgeye çevremizden madde örnekleri bularak yazalım. Bu maddelerden hangisinin suda yüzdüğünü, hangisinin suda battığını çizelgeyi işaretleyerek belirtelim. Cevaplar: Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 46-47-48-49 Sayfa Etkinlik Cevabı MEB yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. Etiket: süngerin özellikleri fen bilimleri |
HIZLI CEVAP YAZ |
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |