200. Sayfa
İnsanların bir arada yaşamasını kolaylaştıran unsurlar neler olabilir?
Cevap: Saygı, adalet, hak, eşitlik, vatan sevgisi.
Sizin de aile üyelerinizle ya da sınıf arkadaşlarınızla zaman zaman farklı düşündüğünüz konular oluyor mu? Böyle bir durumda ne yapıyorsunuz? Tartışınız.
Cevap: Evet oluyor, saygı çerçevesinde tartışıyor birbirimizin fikrini kabul etmesek bile saygı duyuyoruz.
1) Demokratik bir toplumda insanların birbirlerinin farklı fikirlerine ya da düşüncelerine yaklaşımları nasıl olmalıdır?
Tartışınız.
Cevap: Saygı içinde olmalı, kavga etmeden birbirleri ile iletişim kurmalı, fikirlere saygı duyulmalıdır.
2) Bir toplumda insanların farklı düşüncelere sahip olması o topluma nasıl bir zenginlik katar? Tartışınız.
Cevap: Kültürel, toplumsal,fikirsel zenginlikler katar.Farklı düşünce ve fikirlerden en doğruyu ve güzeli bulmak daha zengin yapılı bir toplumun oluşmasına katkı sağlar.
201. Sayfa
Aşağıdaki görsellerdeki olumlu davranışlar nelerdir? Demokratik toplum anlayışı ile nasıl ilişkilendirilebilir? Yazınız.
Cevap:
202. Sayfa
Aşağıda verilen boşluklara toplumsal hayatımızda demokrasinin önemini içeren sözcük ya da cümleler yazınız.
Cevap:
205. Sayfa
15 Temmuz darbe girişiminin sonuçlarını aşağıda verilen boşluğa yazınız.
Cevap: Millet demokrasiye sahip çıktı,halk vatanı için bir ve beraber oldu.Darbeciler hak ettikleri cezayı aldı.
Aşağıdaki tabloda demokrasiye ilişkin görüşler verilmiştir. Bu görüşlere katılıp katılmamanızın nedenini tabloya yazınız.
Cevap:
Aşağıda verilen görselin size düşündürdüklerini yazınız.
Cevap: Halkımız birlik ve beraberlik içinde olursa vatanımıza kimse yan gözle bakamaz, bayrağımız ilelebet dalgalanmaya devam eder.
Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 132-133-134-135. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Sosyal Bilgiler kitabından ve buradaki bilgiler bana çok şey kattı.
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |