Cevap Yaz
23 Eylül 2020, 12:02
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Kız Kulesi Etkinlik Cevapları



2020-2021 Eğitim Yılı 2. Sınıf Koza Yayınları Türkçe Ders Kitabı 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152. Sayfa Cevapları

Kız Kulesi

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 146. Sayfa

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını anlamak için sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.Anlamını öğrendiğiniz kelime ve anlamlarını sözlüğünüze yazınız. Ardından bu kelimeleri yazılı olarak birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Kule

Anlamı: Çoğunlukla kare veya silindir biçimindeki yüksek yapı
Cümle: İstanbulda çok sayıda kule var.

Vapur

Anlamı: Bir çeşit gemi.
Cümle: Vapura binmeyi çok isterim.

Deniz motoru

Anlamı: Deniz yollarında yolcu taşımaya yarayan pervaneli ve patenli motorlu gemi.
Cümle: Deniz motoru çok güzel.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 147. Sayfa

Sandal

Anlamı: İnsan taşıyacak biçimde yapılmış, kürekle yürütülen deniz teknesi.
Cümle: Sandala binmek beni korkutuyor.

Martı

Anlamı: Çoğu beyaz renkte, eti yenmez, yüzücü, perde ayaklı deniz kuşlarının ortak adı.
Cümle: Martıların sesleri çok yüksek çıkıyor.

Deniz Feneri

Anlamı: Kıyıların tehlikeli yerlerinde, bazı kaya ve adacıkların üzerinde geceleri deniz taşıtlarına yol gösteren, tepesinde güçlü bir ışık kaynağı olan fener.
Cümle: Deniz fenerine çıkmak isterim.

Liman

Anlamı: Gemilerin barınmalarına, yük alıp boşaltmalarına, yolcu indirip bindirmelerine yarayan doğal veya yapay sığınak.
Cümle:Limanlarda denize girmek tehlikelidir.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 148. Sayfa

2. ETKİNLİK

Metnin içeriğinde geçmeyen yerlere ait görselleri işaretleyiniz.

Cevap:

kız kulesi

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 149. Sayfa

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.

Kız Kulesi nerededir?

Cevap: Kız Kulesi İstanbul’dadır.

İstanbul’a gitmeyenler, Kız Kulesi ’ni neredeki resimlerden görmüş olabilirler?

Cevap: Kartpostallardaki renkli resimlerden ve konusu İstanbul’da geçen bütün filmlerden.

İstanbul’daki hangi araçlar, Kız Kulesi ’nin yanından geçer?

Cevap: İstanbul’daki bütün vapurlar, deniz motorları, sandal-lar, yolcu gemileri



Kız Kulesi, İstanbul’un neyi olmuştur?

Cevap: İstanbul’un simgesi olmuştur.

Kız Kulesi, gündüzleri nasıl gözükür?

Cevap: Gündüzleri apak görünür.

Kız Kulesi ’nin geceleri görevi nedir?

Cevap: Deniz taşıtlarına yol göstericilik yapmaktır.

Kız Kulesi, neredeki kayalığın üstündedir?

Cevap: İstanbul Limanı girişindeki kayalığın üstündedir.

İki bin yılında Kız Kulesi nasıl bir değişikliğe uğramıştır?

Cevap: İki bin yılında kule geçirdiği onarımla çay içilip yemek yenilen bir yapıya dönüştürülmüştür.

4. ETKİNLİK

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 150. Sayfa

Metinde geçen kelimeleri inceleyiniz. Eş veya zıt anlamlısını bulmak üzere kelimeler belirleyip yazınız. Bu kelimelerin eş ya da zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.

Eş anlamlı Kelimeler

Cevap:

apak-bembeyaz
duymak-işitmek

Zıt anlamlı kelimeler

Cevap:

gece-gündüz
taşıt-araç

Cümlelerim

Bembeyaz dişleri varsdı.
Taşıtlar oldukça fazlaydı.

5. ETKİNLİK

Sizce metinle ilgili görseller metnin içeriğini yeterince yansıtıyor mu? Açıkladıktan sonra metnin içeriğine uygun bir resim de siz yapınız.

Cevap: Evet, yansıtıyor.Kız kulesi, boğaz ve deniz taşıtları görselde var.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 151. Sayfa

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metin bir günlüktür. Günlüğü okuyarak soruları cevaplandırınız.

Sevgili Günlük, Bugün Temmuz ayının 27. günü.
Babam, bizi erkenden uyandırdı. Kahvaltı edip hızlıca eşyalarımızı arabaya yükledik. Gün ağarırken yola düştük. Babam oldukça keyifliydi. Annem de keyifliydi ama sanki biraz uykusu vardı.
Babam:
– Acele etmeyelim. Yavaş yavaş, yolumuz üstündeki tarihî yerleri gezerek gidelim, dedi.
Bu fikir, hem benim hem de annemin çok hoşuna gitti. Önce İzmir ’de Efes Harabeleri ’ni gezdik. Annemin dediğine göre burası yüzyıllar önce yapılmış. Bizden başka hem yerli hem de yabancı birçok turist vardı. Oradan ayrıldıktan sonra Kuşadası’na uğradık. Orada da Kuşadası Millî Parkı’nı gezdik. Çok güzel bir yerdi burası.
Marmaris’te de Marmaris Kalesi’ni ve Hafsa Sultan Kervansarayı’nı gezdikten sonra akşam saatlerinde Datça’ya vardık.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 152. Sayfa

Günlük yazarı, günlüğüne nasıl hitap ediyor?

Cevap: Sevgili Günlük, diye hitap ediyor.

Yazar, hangi gün yaşadıklarını yazmış?

Cevap: Temmuz ayının 27. günü yaşadıklarını yazmış.

Yazar ve ailesi nereleri geziyorlar?

Cevap: İzmir ’de Efes Harabeleri’ni, Kuşadası Millî Parkı ’nı, Marmaris’te de Marmaris Kalesi’ni ve Hafsa Sultan Kervansarayı’nı geziyorlar.

En sonunda nereye gidiyorlar? Yazar burası için ne diyor?

Cevap: Datça’ya gidiyorlar.Burası hakkında bilgi vermiyor.



Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Yerli Malları Tutum Haftası Etkinlik Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.