Cevap Yaz
12 Aralık 2019, 20:07
necla
Yönetici

3. Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 158-159-160-161-162-163-164-165-166. Sayfa Cevapları



3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı SDR Dikey Yayınları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 5.Tema Vatandaşlık  “Not Defteri” Etkinlik Cevapları

TEMAYA HAZIRLIK

Sayfa 158

1. “Vatandaşlık” temasında neleri öğreneceğinizi tahmin ediyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Vatandaş olarak haklarımız ve sorumluluklarımız hakkında neler öğreneceğimizi tahmin ediyorum.

2. “Özenli kullanma” deyince aklınıza hangi eşyalarınız geliyor? Sayınız.
Cevap: Kitaplarım, defterlerim ve giysilerim.

3. Niçin haksızlık yapmamalıyız? Yazınız.
Cevap: Haksızlık yaparak başkalarını zor durumda bırakırız. Haksızlık yaparak dürüst bir insan olamayız.

4. “Tembellik” sizce nedir?
Cevap: Bence hiç bir şey yapmadan durmak, çalışmamak

5. “Tutumluluk” konusunda size düşen görevler nelerdir? Anlatınız.
Cevap: İhtiyaçlarımıza göre alışveriş yapmak, Eşyalarımızı ve paramızı iyi kullanmak. Elimizdeki imkanları iyi değerlendirerek savurganlık yapmamak.

Sayfa 159

HAZIRLIK

Tutumlu biri olduğunuzu düşünüyor musunuz? Niçin? Açıklayınız.
Cevap: Elimden geldiğince tutumlu olmaya çalışıyorum Harçlıklarımdan az da olsa biriktiriyorum. Eşyalarımı daha dikkatli kullanıyorum.

Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Görsellerin size çağrıştırdığı kelimeleri söyleyiniz.
Cevap: Kalem, Makas, Defter, Cetvel, Kalemtıraş
Bir öğrenciye ait kırtasiye malzemeleri.

Sayfa 163

1.ETKİNLİK

a. “Not defterinin bulmuş olduğu çözüm nedir?” sorusunun yanıtıyla ilgili tahmininizi aşağıya yazınız.
Cevap: Aliye not yazmak.

b. Metnin tamamını okuduktan sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap: Tahminin doğru çıktı.

2. ETKİNLİK

a. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri sözlüğünüzden bulunuz. Bu kelimelerin anlamlarını kelime defterinize not ediniz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimelerle cümleler kurup söyleyiniz.
Cevap:
Tükenmek:Bitmek, Sona ermek.
Defterimin sayfalarını tükettim.

Ziyan: Zarar
Bu sene ürünümüz ziyan oldu.

3. ETKİNLİK

Aşağıda verilen eş anlamlı kelimeleri aynı numara ile numaralandırınız.
Cevap:
Sayfa 163

Sayfa 164

4. ETKİNLİK



Aşağıdaki soruların yanıtlarını defterinize yazınız.

Hikayenin adı nedir?
Cevap: Not Defteri

Hikayede hangi şahıs ve varlıklardan söz ediliyor?
Cevap: Ali, Kalem, Kalemtıraş, Silgi, Not Defter, Kalemlik.

Hikayedeki olaylar nerede geçiyor?
Cevap: Ali’nin evinde geçiyor.

Hikayedeki olay nedir?
Cevap: Ali’nin okul araç ve gereçlerini kötü kullanmasıdır.

5. ETKİNLİK

Metinde verilmek istenen değer nedir? Yazar bu değeri size nasıl aktarıyor?
Cevap: Okul araç ve gereçlerini temiz ve güzel kullanmak. Yazar bu değeri bize eşyaların kendi sıkıntılarını yazdıkları bir nottan aktarmaktadır.

6.ETKİNLİK

Metindeki gerçek unsurları ve hayal unsurlarını yazınız.

Gerçek Unsurlar : Ali ve okul eşyaları
Hayal Unsurlar : Alinin okul eşyalarının birbirleri ile konuşması.

Sayfa 165

7. ETKİNLİK

a. Metinde ortaya konan sorun nedir? Yazınız.
Cevap: Alinin okul eşyalarını kötü kullanması

b. Metinde ortaya konan sorunun çözümüne yönelik önerileriniz var mı? Nelerdir? Yazınız.
Cevap: Alinin eşyalarının iyi bir şekilde kullanırsa doğayı da koruduğunu anlatmak

c. Siz ders araç gereçlerinizi kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? Niçin? Nedenleriyle birlikte söyleyiniz.
Cevap: Ders araç ve gereçleri dikkatli kullanıyorum. Kalem ve defterlerime özen göstererek ağaçları da korumuş oluyorum.

8. ETKİNLİK

Aşağıda verilen afişi inceleyiniz. Afişte neden söz edilmektedir?
Metinden öğrendiklerinizden de yararlanarak yazınız.
Cevap: Ders araç ve gereçlerimizi dikkatli kullanmak. İhtiyacımız olmayan ders araç ve gereçlerini ihtiyacı olan kişilere vermek.

Sayfa 166

9. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinle ilgili duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Açıklayınız. Duygu ve düşüncelerinizi açıklarken nezaket kurallarına uymaya özen gösteriniz.

Cevap: Okuduğum metni ders verici buldum. Ders araç ve gereçlerimizi dikkatli kullanmamız gerektiğini öğretmiştir.

10. ETKİNLİK

a. Metinde uzun çizgi (—) nerelerde kullanılmıştır? Uzun çizginin (—) yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanıldığını fark ettiniz mi? Açıklayınız.
Cevap: Fark etim

b. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz ve uygun noktalama işaretleriyle tamamlayınız.
Cevap:
Öğretmeni Ali’nin yıpranmış ders araç gereçlerini görmüş.
(-) Ders araç-gereçlerini özenli kullanmalısın Ali, demiş.
Ali sormuş:
(-) Niçin?
Öğretmen sevecen bir ses tonuyla:
(-) İyi bir öğrenci buna dikkat eder, demiş.

11. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden neler öğrendiniz? Anlatınız.
Cevap: Eşyalarımı dikkatli ve özenli kullanmam gerektiğini öğrendim.



Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

02 Mart 2019, 23:08

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2624

Sizleri çok seviyorum bu güzel bilgileri çok anlaşılır şekilde anlatmışsınız.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.