Cevap Yaz
02 Ekim 2019, 15:17
necla
Yönetici

3. Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 75-76-77-78- Sayfa Cevapları



3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı SDR Dikey Yayınları Sayfa 75, 76, 77, 78,  Doğa ve Evren Teması “Uzaya Yolculuk ” Etkinlik Cevapları

Sayfa 75

1.ETKİNLİK

a. Aşağıda verilen kelime kartlarını boyayınız. “Astronot, roket, gezegen” kelimelerini cümle içerisinde kullanınız.
AStRONOT: Bir astronot olmak ve başka gezegenler görmek isterim.
ROKET: Uzaya roket adı verilen bir araç yardımı ile gidilmektedir.
GEZEGEN: uzayda bir çok gezegen bulunmaktadır.

b. Anlamını bilmediğiniz kelimeleri sözlüğünüzden bulup anlamlarını okuyunuz. Kelimeleri ve anlamlarını kelime defterinize not ediniz.
Roket: Uzay araçlarını uzaya gönderen araç
Astronot: Uzay yolculuğu yapan kişi

2. ETKİNLİK

Metindeki gerçek unsurları ve hayal unsurlarını yazınız.

Gerçek unsurlar: Umut ,Annesi, Öğretmeni sınıftaki arkadaşları ve çöpler
Hayal Unsurları: Astronot, roket, Dans eden gezegenler, Dünyanın üzgün olması, öksürmesi ve konuşması

Sayfa 76

3.ETKİNLİK
Aşağıdaki soruların yanıtlarını defterinize yazınız.

Umut ne hayali kuruyormuş?
Cevap: Umut astronot olup uzaya gitmenin hayalini kurmuş

Umut’u uzaya kim götürmüş?
Cevap: Astronot götürmüş

Dünya nasıl görünüyormuş?
Cevap: Dünya üzgün görünüyormuş

Umut temizliğe nereden başlamış?
Cevap: Umut temizliğe evinden başlamış

4. ETKİNLİK
a. Metinde anlatılan problem nedir? Metinde anlatılan probleme siz hangi çözümleri önerirsiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Dünya insanlar tarafından kirletilmektedir. İnsanlar doğaya büyük zaralar vermektedir. Denizler, akarsular ve ormanlar kirletilmektedir. Bu konuda daha duyarlı olup İnsan olarak çöpleri ve atıkları etrafa atmamalıyız.

b. Siz “Temiz Dünya” için çalışan “Sorumlu Çocuklar” mısınız? Niçin? Açıklayınız.
Cevap: Temiz dünya için sorumlu çocuklar olmaya çalışıyoruz. Çöpleri çöp kurularına atıyor atmayanları uyarmaya çalışıyoruz.
Geri dönüşümü olan cam. plastik ve pil gibi ürünleri geri dönüşüm kutularına bırakıyoruz. Bu konuda da çevremizdeki insanlara bilgi vermeye çalışıyoruz.

5. ETKİNLİK
Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını cümle içinde kullanınız.



Kirli: (Pis) Pis ayakkabılarla ev kirdi.
Yolculuk: (Seyahat) Yarın seyahate çıkıyorum.

6. ETKİNLİK
“Yaşadığı çevreyi temiz tutmak” vatanını seven kişilerin uyması gereken bir kural mıdır? Niçin? Açıklayınız.
Cevap: Vatanını seven kişi vatanını ve çevresini de temiz tutmalıdır. Sularını ve ormanlarını temiz tutmalı, gelecek nesillere temiz ve güzel bir vatan bırakmalıdır.

Sayfa 77

7. ETKİNLİK

a. Metinde büyük harf nerelerde kullanılmıştır? Belirleyiniz ve birkaç örnek veriniz.
Cevap: Metinde büyük harfler, Kelimenin başında ve özel isimlerde kullanılmıştır.
Örnek: Annesi gülümseyerek Umut’un saçlarını okşadı.
Belki bir gün beni de Ay’a götürürsün.
Fakat Dünya’ya dönüp baktığında

a. Metinde büyük harf nerelerde kullanılmıştır? Belirleyiniz ve birkaç
örnek veriniz.
b. Büyük harf başlıkta, cümle başlarında, noktadan sonra başlayan
cümlelerde, kişi ve gezegen adlarında kullanılır. Kişi ve gezegen adları
kendinden sonra gelen ekten kesme işareti ( ‘ ) ile ayrılır.
Verilen bilgilerden yararlanarak aşağıdaki cümlelerde yapılan yanlışları
belirleyiniz. Cümleleri doğru biçimleriyle yazınız.

ceren suyu içmek istemedi.
Cevap: Ceren suyu içmek istemedi.

umutun annesi de aya gitmek istiyordu.
Cevap: Umut’un annesi de Ay’a gitmek istiyordu.

arkadaşları umutun ne söylemek istediğini anlamıştı.
Cevap: Arkadaşları Umut’un ne söylemek istediğini anlamıştı.

8. ETKİNLİK
Sınıf arkadaşlarınızla okulunuzda, bir bahçe temizliği etkinliği planlayınız.
Planınızı uygulamak için yapmanız gerekenleri yönergeler halinde yazınız.
Planladığınız bahçe temizliği etkinliğini öğretmeninizin rehberliğinde gerçekleştiriniz.

Sayfa 78

9.ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Uyguladığınızı düşündüğünüz kuralın yanına D, uygulamadığınızı düşündüğünüz kuralın yanına Y çizerek kendi okuma becerinizi değerlendiriniz.

Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan okudum. İşitilebilir bir ses tonuyla okudum. (D)
Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat ettim. (D)
Şiiri, türün özelliklerine göre okudum. (D)
Parmakla takip etmeden, uygun hızda sesli veya sessiz okudum. (D)

İyi bir okuyucu olduğumu düşünüyorum/düşünmüyorum. Çünkü Düzgün bir şekilde kurallara uyarak okudum.



Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.