Cevap Yaz
18 Eylül 2019, 22:53
necla
Yönetici

3. Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları



3. Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı “Doğa ve Evren” Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 Haylaz Karpuz İle Kavun Teyze Metni Etkinlik Cevapları

TEMAYA HAZIRLIK

1. Meyvelerle ilgili bilmeceler araştırıp bir dosya kâğıdına yazınız.

Cevap:
Salkımda tane tane,
Tadı da pek şahane. (Üzüm)

Dal üstünde al yanaklı oğlan. (Elma)

Karşıdan baktım al,
Ağzıma aldım bal. (Kiraz)

Sarı sarı sarkar,
düşerim diye korkar. (Kayısı)

2. ” Sokak hayvanları” denildiğinde aklınıza neler geliyor? Sayınız.
Cevap: Sokakta yaşayan kedi ve köpek geliyor

3. Yağmuru sever misiniz? Niçin? Yazınız.
Cevap: Yağmuru severim, Çünkü yağmur yağınca toprak kokusu geliyor

4. Hangi ağaç türlerini tanıyorsunuz? Yazınız.
Cevap: Çam, Çınar ve Meşe

5. Dünya’mız ve üzerinde yaşayan canlılarla ilgili bir resim çizip boyayınız.
Cevap: Öğrenci kendi hayal gücünü kullanarak resmi yapabilir.

6. “Saat” deyince aklınıza neler geliyor? Yazınız.
Cevap: Saat deyince aklıma zaman geliyor.

7. Tema boyunca Türkçe sözlüğünüzü, atasözleri ve deyimler sözlüğünüzü ve kelime defterinizi yanınızda bulundurunuz.

HAZIRLIK

• Görsellerden yararlanarak aşağıdaki bilmecelerin yanıtlarını söyleyiniz.

Benim bir kızım var,Entarisi kırmızı,Mantosu yeşil, Düğmeleri kara. (Karpuz)

Allah yapar yapısını, Bıçak açar kapısını. ( Kavun)

Dal ucunda bal lokması (Kiraz)

Yeşil ile başladım Beyaz ile işledim Kırmızı ile bitirdim (İncir)

1. Öğretmeninizin metni örnek okumasını takip ederek dinleyiniz. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz.

Manav: Meyve ve sebzelerin satıldığı dükkan
Tezgah: Satılmak veya sergilenmek için eşyaların üzerine konulduğu sehpa veya masa

2. Metni noktalama işaretlerine, vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz.

1. ETKİNLİK

Yolunu tutmak:
Zevkten dört köşe olmak

a. Yukarıda verilen kelime gruplarının anlamlarını metnin görsellerinden, kelime gruplarının içinde geçtiği cümlelerden ve aşağıdaki sorulardan yararlanarak tahmin ediniz. Tahmininizi söyleyiniz.

Cevap:Yolunu tutmak: Gideceğimiz yere gitmek için yola çıkmak.
Zevkten dört köşe olmak: Çok sevinmek mutlu olmak

• Bir yerden bir yere ulaşmak amacıyla kullandığınız yolu tutmak mümkün müdür?

Cevap: Yolu tutmak mümkün değildir.

• Bir insan zevkten dört köşeli bir hale dönüşebilir mi?

Cevap: Dönüşemez.

b. Bu kelime gruplarının gerçek anlamı dışında birer anlamı olan kalıplaşmış ifadeler olduğunu fark edebildiniz mi? Bu tür kelime gruplarına deyim dendiğini biliyor muydunuz? Söyleyiniz.



Cevap: Bilmiyordum

c. “Yolunu tutmak” ve “Zevkten dört köşe olmak” deyimlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüğünüzden bulup okuyunuz. Defterinize, bu deyimlerin içinde geçtiği birer cümle yazınız.

“Yolunu tutmak” Bir yere doğru gitmeye başlamak
Örnek: Yolu tuttuk akşama sizdeyiz.

“Zevkten dört köşe olmak” Çok mutlu olmak, çok sevinmek
Örnek: Takımımız birinci oldu zevkten dört köşe olduk.

2.ETKİNLİK

Metnin başlığı nedir?
HAYLAZ KARPUZ İLE KAVUN TEYZE

Metne farklı bir başlık yazınız.
SEVİMLİ MEYVELER
3. ETKİNLİK
Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız. Metindeki olayları sıralarken “ilk önce, sonra, daha sonra” ve “sonunda” ifadelerini sırasıyla kullanmaya özen gösteriniz.

İlk önce: Olgunlaşan kavun ve karpuzları arabaya yüklemişler
Sonra: Arabada giden karpuzlar sevinçle zıplamaya başlamışlar.
Daha sonra: Fazla zıplayan karpuz yere düşümü ve yarılmış.
Sonunda: Sonunda kavun teyze onu dikerek düzeltmiş.

4 ETKİNLİK
$Haylaz Karpuz ve Kavun Teyze# metninin kahramanlarının görsellerini
beğendiniz mi? Siz bu kahramanları zihninizde nasıl canlandırırdınız?
Defterinize çizip boyayınız.

5 ETKİNLİK

a. Verilen cümlelerde, kırmızı yazılı kelimelerin anlamlarını, altlarındaki boşluklara yazınız.

Yerler çekirdeklerle dolmuş.

Yerlerin kirlendiği anlamına geliyor.

• Çocuklar karpuzu iştahla yerler.

Birşeyler yemek anlamına geliyor.

b. Verilen cümlelerdeki “yerler” kelimelerinin yazılışları ve okunuşları aynı olmasına karşın anlamları farklıdır. Bu tür kelimelere eş sesli kelime denir. Örneğin;

100— yüz– yüzmek fiili

c. Aşağıdaki eş sesli kelimelerin iki anlamı ile ilgili birer cümle yazınız.

Yol

Yol çok çamurlu

Daha yolun başındayım

El

Ellerimizi sık sık yıkamalıyız

El elam ne der diye kafaya takmayalım

6. ETKİNLİK

Meyvelerin yararları ile ilgili neler biliyorsunuz? Anlatınız. Konuşurken konu dışına çıkmadan konuşmaya dikkat ediniz.

Meyveler yaz meyvesi ve kış meyvesi diye ikiye ayrılı. Her meyvenin ayrı tadı ve rengi vardır. Meyvelerde vücudumuz için gerekli vitaminler bulunmaktadır.

7 ETKİNLİK

Defterinize sevdiğiniz bir meyveyle ilgili bir şiir yazınız. Şiirinize bir başlık belirlemeye ve dize başlarında büyük harf kullanmaya dikkat ediniz. Yazdıklarınızı zenginleştirmek için şiirinizin konusuna uygun bir resim çizip boyayınız.

KİRAZ
Ağaçların dallarında
Çifte çifte dizilmişler
Kırmızısı sarısı
Renklerin hası

Meyvelerin tacı
Tadımlıktır tabağı
Sevdiğimin başı Kirazdır adı

8 ETKİNLİK

Defterinize metnin hikaye unsurlarını (yer, olay, şahıs ve varlıklar) yazınız.

Yer: Tarla

Olay: Yaramaz karpuz ile kavun teyzenin yol maceraları

Şahıs: Tarla sahibi

Varlıklar: Kavun,Karpuz.



Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 19-20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: meyvelerle ilgili bilmeceler araştırıp bir dosya kağıdına yazınız
HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.