Cevap Yaz
28 Kasım 2019, 17:14
Yuri
Yönetici

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192-193-194-195-196-197-198-199-200-201-202. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları



2020-2021 Öğretim Yılı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 6. Tema DOĞA VE EVREN Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 “Canpatlı Dede’nin Domatesi”Metni Etkinlik Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 192. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Tohum nedir?

CEVAP: Bitkilerde döllenme sonunda yumurtacıktan oluşan ve yeni bir bitki oluşmasını sağlayan taneye tohum denir.

2. Domates ve patlıcan nerede yetişir? Hiç bu sebzelerden topladınız mı?

CEVAP: Domates ve patlıcan ılık ve sıcak bölgelerde yetişir. Domates seralarda da yetişebildiği için ülkemizde her mevsim bulunabilir. Daha önce domates topladım, ancak patlıcan toplamadım.

3. Öğretmeninizin size dağıttığı domates tohumlarını getirdiğiniz saksıya ekin ve sulayın. Saksınızı güneş alan bir yere koyun ve iki günde bir sulayın. Üç ay sonra ektiğiniz domatesleri sınıfa getirin.

CEVAP: Bu etkinliği öğretmen rehberliğinde yapmalısınız.

4. Evinizde hangi sebze yemekleri pişiriliyor?

CEVAP: Evimizde patates, kabak, patlıcan, brokoli, biber, fasulye ve pırasa gibi sebzelerin yemeklerini pişiriyoruz.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 197. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselleri inceleyerek kelimelerin anlamlarını tahmin edelim.

turşu: Tuzlu suda bekletilerek hazırlanan ve yemeklerin yanında tüketilen meyve ve sebzeler.

tohum: Bir bitkinin yeni bitkiler oluşturan tanesi.

kese: Cepte taşınacak kadar küçük, kumaştan yapılan torba.

fide: Ekilmeye hazır, küçük ve taze sebze, meyve veya çiçek.

2. ETKİNLİK

Metinde geçen sebzelerin adını yazalım.

CEVAP: Patlıcan, domates, biber, bamya, fasulye.

3. ETKİNLİK

Yeşil yazılı kelimelerin zıt anlamlılarını, patlıcanların üzerindeki kelimeler arasından bulalım. Sonra kelimelerin yanlarındaki boşluklara yazalım.

alçak – boş – zor – içeri

  • Şehirlerin arasında yüksek (alçak) dağlar, coşkun nehirler varmış.
  • Sebzeler ülkesinde ulaşım pek kolay (zor) değilmiş.
  • Elinde dolu (boş) bir kese vardı.
  • Patpat da keseyi aldığı gibi dışarı (içeri) yöneldi.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 198. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

Kırmızı yazılı kelimelerin eş anlamlılarını domateslerin üzerindeki kelimeler arasından bulalım. Sonra kelimelerin yanlarındaki boşluklara yazalım.

ad – kent – konuk – armağan – al

  • Misafir (konuk) de ev sahibine bir kese uzatmış.
  • Ona hediye (armağan) olarak patlıcan tohumu vermişler.
  • Kırmızı (al) domatesler hem göz zevkinizi hem de yemeklerin lezzetini zenginleştirir.
  • Şehirler (kentler) , isimlerini (adlarını) yetiştirdikleri sebzeden alırmış.

5. ETKİNLİK

Metnin görsellerini inceleyelim. Ardından aşağıdaki soruları cevaplayalım.

Görsellerde neler dikkatinizi çekti?

CEVAP: Görsellerde insanların evlerinin patlıcan şeklinde olması ve kıyafetlerinde patlıcan desenleri olması dikkatimi çekti.

Daha çok hangi renkler kullanılmış?

CEVAP: Daha çok mor ve kırmızı renkler kullanılmış.

Görseller metnin hangi bölümlerini anlatmaktadır?

CEVAP: Görseller metnin giril, gelişme ve sonuç bölümlerini anlatmaktadır.

Metni siz resimleseydiniz nasıl bir resim yapmak isterdiniz?

CEVAP: Ben olsaydım patlıcan şehrinin uzaktan görüntüsünü de çizerdim. Çünkü bu şehirde patlıcanın önemini daha etkili anlatmak isterdim.



3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 199. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Metnin ana fikrini yazalım.

CEVAP: Hayatımızda yeniliklere yer açmalıyız.

7. ETKİNLİK

Metnin hikâye unsurlarını belirleyip yazalım.

Masalın kahramanları kimlerdir?

CEVAP: Canbatlı dede ve gezgin.

Olaylar nerede geçmektedir?

CEVAP: Olaylar Patlıcan şehrinde geçmektedir.

Masalda hangi olay anlatılmaktadır?

CEVAP: Bir gezginin patlıcan şehrinde başka sebzenin bilinmediğini görünce Canpatlı Dede’ye tohum vermesi ve Canpatlı Dede’nin tohumu ekmek istememesi, tesadüfen çıkan domatesi çok beğenmesi anlatılmaktadır.

8. ETKİNLİK

Metindeki hangi olaylar ve durumlar hayal ürünüdür?

CEVAP: Sebzeler ülkesinin varlığı ve patlıcan ülkesinde her şeyin sadece patlıcandan yapılması hayal ürünüdür.

9. ETKİNLİK

Sen olsan masalı nasıl sonuçlandırırdın? Haydi masala yeni bir son yazalım.

CEVAP: Ben olsaydım aynı gezginin Canpatlı Dede’yi yeniden ziyaret etmesini ve ona diğer ülkelerden getirdiği tohumları da vermesini yazardım.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 200. Sayfa Cevapları

10. ETKİNLİK

Arkadaşlar, okuduğumuz masal Bestami Yazgan’ın ‘‘Masal Salıncağı” adlı kitabından alınmıştır. Kitabın kapağını inceleyelim.

“Canpatlı Dede: Neyin nesi olduğunu bilmediğimiz bu tohumları tarlamıza ekemeyiz! Anlı şanlı patlıcan bizim neyimize yetmiyor?” diyor. Bu sözlerden onun kişiliği hakkında nasıl bir sonuca varıyorsunuz?

CEVAP: Canpatlı Dede’nin bu sözleri onun yeniliğe kapalı ve şüpheci biri olduğunu göstermektedir.

Canpatlı Dede’nin bu davranışını doğru buluyor musunuz?

CEVAP: Canpatlı Dede’nin bu davranışını doğru bulmuyorum. Çünkü, bir tohumu ekerek nasıl bir sebze çıkacağını görmesi gerekirdi.

Siz olsaydınız nasıl davranırdınız?

CEVAP: Ben olsaydım bir saksıya bir tohum eker ve sebzenin nasıl olduğunu incelerdim. Böylece domatesin özelliklerini anlardım.

Böyle davranan insanlara neler söylemek isterdiniz?

CEVAP: Böyle davranan insanlara yenilikten korkmamaları gerektiğini söylemek isterdim.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 201. Sayfa Cevapları

11. ETKİNLİK

Bir çiftçi serada sebze yetiştirmektedir. Aşağıda bu sebzeler ve kaçar saksıda yetiştirildikleri, grafikle belirtilmiş. Grafiği inceleyerek ilgili soruları cevaplayalım.

1. En çok yetiştirilen sebze hangisidir?

CEVAP: En çok yetiştirilen sebze domatestir.

2 En az yetiştirilen sebze hangisidir?

CEVAP: En az yetiştirilen sebze havuçtur.

3. Patlıcan ve biber yetiştirilen saksı sayılarının toplamı kaçtır?

CEVAP: Saksıların toplamı on dörttür.

4. Salatalık yetiştirilen saksı sayısı, havuç yetiştirilen saksı sayısından kaç fazladır?

CEVAP: Üç fazladır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sonuç Yayınları 202. Sayfa Cevapları

12. ETKİNLİK

Canpatlı Dede’nin yetiştirdiği domateslerden fabrikada domates sosu üretilmiştir. Sos kavanozunun üzerinde ürünle ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri okuyarak soruları cevaplayalım.

Ürünün içindekiler nelerdir?

CEVAP: İçindekiler domates, tuz ve şekerdir.

Ürün ne zaman üretilmiştir?

CEVAP: 12 Ekim 2018 tarihinde üretilmiştir.

Bu ürünü hangi tarihten sonra kullanmamalıyız?

CEVAP: 12 Ekim 2019 tarihinden sonra kullanmamalıyız.

Ürünün saklama koşulları ile ilgili verilen bilgiler nelerdir?

CEVAP: Ürünü serin ve kuru yerde saklamalıyız. Güneş ışığından korumalıyız. Ürünün kapağını açtıktan sonra buzdolabında saklamalıyız.

13. ETKİNLİK

Metnin en beğendiğin bölümünü aşağıya yaz.

CEVAP: Metnin en beğendiğim bölümü Canpatlı Dede’nin olgunlaşmış domatesin tadına bakması ve çok lezzetli bulduğu için domatesi bitirmesi oldu.



Bir önceki yazımız olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

20 Şubat 2020, 23:16

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2551

Çok iyi her zaman buradan faydalanmayı düşünüyorum bana yararlı oluyor.

02 Mart 2020, 19:38

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2551

Çok güzel yapmışsınız İyi ki bizim için yapmışsınız

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.