Cevap Yaz
13 Ocak 2020, 00:16
Yuri
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-247-248-249-250-251. Sayfa Cevapları Koza Yayınları



2020-2021 Öğretim Yılı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 8. Tema BİLİM VE TEKNOLOJİ Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251 “Akıl Aydınlığında” Metni Etkinlik Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 246. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK

1. Sizce insan zekâsının bir sınırı var mıdır? Neden?

CEVAP: Bence insan zekasının bir sınırı yoktur. Çünkü, etrafımızda gördüğümüz tüm teknolojiler insan zekasının bir sonucudur. Teknoloji devamlı gelişmektedir. Yani insanlar zekasını teknolojik aletlerde kendini göstermektedir.

2. Gelecekte ne tür buluşların yapılacağını düşünüyorsunuz?

CEVAP: Gelecekte özellikle robotlarla ilgili buluşların artacağını düşünüyorum. Bu robotlar insanların yaşamını kolaylaştırmak üzere üretilecektir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 248. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Kutucukların içinde verilen kelimelerin ilişkili olduğu kelime ya da kelimeleri okuduğunuz şiirden bularak üstlerindeki yerlere yazınız. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları cümle içerisinde kullanınız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 248. Sayfa

Cümlelerim

  • Gemi kıyıya yanaşıyordu.
  • Masmavi bir denize doğru yol aldık.
  • Yoldaki kamyon dikkatimi çekti.
  • Oraya trenle gitmeye karar vermişler.
  • Uçakta yemek yediğim için acıkmadım.
  • Biraz hızlı gitsek daha iyi olur.
  • Dünyamız Samanyolu galaksisinde yer alıyor.
  • Gökyüzüne bakınca huzurlu hissettim.
  • Bu dağlardan çıkan madenler çok değerlidir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 249. Sayfa Cevapları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları, şiire göre cevaplayınız.

• Şair, dünyadaki bütün gelişmelerin nedenini neye bağlıyor? Siz bu konuda şair gibi düşünüyor musunuz? Neden?

CEVAP: İnsan aklına bağlıyor. Bende böyle düşünüyorum. Çünkü, insan aklı sayesinde pek çok şeyi icat edebilir ve ilerlemeyi sağlar.

• İnsan, aklını kullanarak uzayda nerelere gidebiliyor?

CEVAP: Yeni dünyalara ve yıldızlara gidebiliyor.

• Şair, “Artık tutsak değiliz yeryüzünde.” sözüyle ne söylemek istiyor olabilir?

CEVAP: İnsan aklı ile uzaya gidebilecek teknolojiler üretmiştir. Böylece artık başka gezegenler keşfedilebilir.

• Şiirde Samanyolu’na ait hangi gezegenlerden bahsediliyor?

CEVAP: Ay, Neptün, Venüs ve Uranüs’ten bahsediliyor.

3. ETKİNLİK

Şiirin ana duygusunu yazınız.

CEVAP: İnsan aklının sonsuzluğu ile başarılmayacak iş yoktur.

4. ETKİNLİK

Şiirdeki gerçek ve hayalî unsurları aşağıdaki yazma alanlarına yazınız.

Gerçek unsurlar: İnsanın aklıyla kamyon, tren, uçak, gemi gibi araçlar yapması, insanların uzaya gitmesi, barajların suyla dolması, dünyanın dönmesi.

Hayali unsurlar: Kamyonun koşması, dağların terle oyulması, büyücünün karanlıkta gizlenmesi, evrenin gülümsemesi.

5. ETKİNLİK

Şiirde geçen gezegen ve yıldız adlarını aşağıdaki yazma yerlerine yazarak bunları birer cümle içerisinde kullanınız. Bu kelimelerin ilk harflerinin neden büyük yazıldığını açıklayınız.



Gezegen ve yıldız adları

  • Ay
  • Venüs
  • Neptün
  • Uranüs

Cümlelerim

  • Teleskopla Ay’ı incelemeyi seviyorum.
  • Venüs bilinen en sıcak gezegendir.
  • Rengini en sevdiğim gezegen Neptün’dür.
  • Uranüs ismini bir Yunan tanrısından almıştır.

CEVAP: Gezegen ve yıldız adları bilimsel terim olduğu için büyük harfle yazılmıştır.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 250. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki ulaşım türlerinden hangisiyle yolculuk yapmak istediğinizi nedenleriyle yanlarına yazınız.

CEVAP: En çok deniz ulaşımı ile yolculuk yapmak istiyorum. Çünkü bir gemide yolculuk ederken sıkıldığımda gemide dolaşabilirim. Denizi izleyerek çay içebilirim. İstediğim zaman dinlenir, istediğim zaman hava almaya çıkabilirim.

7. ETKİNLİK

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgilerden hareketle Aziz Sancar hakkındaki konuşmanızı yapınız. Konuşmanızı yaparken Aziz Sancar ile Marie Curie (Mari Küri)’nin benzer yönleri üzerinde durunuz. Ayrıca konuşma sürecinde konuşma ve dinleme kurallarına uygun hareket ediniz.

CEVAP: Prof. Dr. Aziz Sancar Mardin’in Savur ilçesinde 8 çocuğun 7.si  olarak dünyaya geldi ve hiç eğitimi olmayan anne ve babası  çocukları için eğitimin önemli olduğunun bilinciyle onların okumalarını sağladı. Tıpkı Marie Curie gibi o da imkansızlık içinde eğitime tutunan biri oldu. Aziz Sancar İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde okuduktan sonra ABD’ye lisansüstü eğitim için gitti ve doktora derecesini Moleküler Biyoloji alanında aldı. Prof. Sancar DNA tamiri ve hücre döngüsü gibi alanlarda uzmanlaştı. 2015 yılında Kimya alanında Nobel ödülünü DNA tamirinin mekanik çalışmaları ile ilgili yaptıkları çalışma ile aldı. Bu yönüyle de Marie Curie’ye benzemektedir. Çünkü iki bilim insanının da çalışmaları insan hastalıklarını iyileştirme üzerinde kullanılmaktadır.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 251. Sayfa Cevapları

8. ETKİNLİK

Aziz Sancar gibi bir bilim insanı olduğunuzu düşününüz. Okulda, trafikte veya evde insanların hayatını kolaylaştıracak bir icat tasarlayınız. Bunun için arkadaşlarınızla, aile büyüklerinizle, öğretmenlerinizle görüş alışverişinde bulunabilir, onların önerilerini dikkate alabilirsiniz.
İcadınızı tasarlarken işlem basamaklarının sırasına uyunuz. Verilen işlem basamaklarına uyarak bir buluş yapmanın mümkün olup olmadığı hakkındaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.

1. Bir Fikir Seçiniz
İcadınızın nasıl görünmesini istiyorsunuz? Kafanızdaki şekle göre birkaç tane çizim yapınız. İcadınızı özel yapan şeyleri çiziminizde belirtiniz.

2. İcadınızı Araştırınız
İcat yapacağınız konu hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.

3. İcadınızı Yapınız
İcadınızı yaparken uygun malzemeler kullandığınızdan emin olunuz. Malzeme israfından kaçınarak geri dönüşümden faydalanınız. Çalışmanızı gerçekleştirirken yaralanmalardan korunmak için dikkatli olunuz, uygun kıyafetler seçiniz. Okuldaysanız öğretmeninizin, evdeyseniz aile büyüklerinizin uyarılarına uyarak güvenlik önlemleri alınız.

4. İcadınızı Tanıtınız
İcadınızı tanıtan bir sunum hazırlayınız. Sunumunuzda icadınızın özelliklerini, kullanım şekillerini gösterdiğinizden emin olunuz.

İCADIMIN ADI: Robokitap

ÖZELLİKLERİ: Robotum okuma-yazma öğrenmemiş küçük yaştaki çocuklara kitap okuyacak. Böylece çocuklar okumaya karşı istek duyacaklar. Çocuklara okuma sevgisi kazandıracak.

İCADIMIN RESMİ

Robokitap

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

İnternet kullanımının yaygınlaşması ile hayatımızda meydana gelen değişiklikleri araştırınız. Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri maddeler hâlinde defterinize yazınız.

  • Güncel bilgi ve haberlere ulaşma imkanı sağlandı.
  • Bilgi paylaşma ve görüş bildirme imkanı arttı.
  • Ekonomik ve hızlı haberleşme olanağı sağlandı.
  • Görsel ve işitsel ögelerle iletişimin kalitesi arttı.
  • Yanlış ve zararlı bilgiye erişim kolaylaştı.
  • İnternet başında fazla zaman geçirmeye bağlı sağlık sorunları arttı.
  • İnternet bağımlılığı sorunu ortaya çıktı.

 



Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 26-27-28-29-30-31-32. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.