Cevap Yaz
11 Ocak 2020, 19:30
Bushra
Yönetici

5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 134-135-136-137. Sayfa Cevapları



5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137 “5. TEMA MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ” “Anadolu Sevgisi” Etkinlik Cevapları

ANADOLU SEVGİSİ

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Yaşadığınız yerin tarihî ve doğal güzellikleri nelerdir?

CEVAP: Yaşadığım yerde tarihi camiler ve çok yaşlı ağaçların olduğu piknik alanları var. (Yaşadığınız yere göre yazınız.)

2. Ülkemizde en çok gezip görmek istediğiniz yerler nerelerdir? Neden?

CEVAP: En çok görmek istediğim yerlerden birisi Anıtkabir’dir. Çünkü orada Atatürk’ün kabri yer almaktadır. Bunun dışında Safranbolu Evleri’ni görmeyi de çok istiyorum. Mimarisini çok beğeniyorum.

1.ETKİNLİK

Şiirde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyerek aşağıdaki yönergeyi uygulayınız.

BOZ
Tahminim: Koyu renk.
Anlamı: Açık toprak rengi.

KAĞNI
Tahminim: Taşıt.
Anlamı: İki veya dört tekerlekli, dingili tekerlekle birlikte dönen öküz arabası.

KERPİÇ
Tahminim: Ev yapımında kullanılan taş.
Anlamı: Duvar örmekte kullanılmak için kalıplara dökülüp güneşte kurutulmuş saman ve balçık karışımı ilkel tuğla.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle cevaplayınız.

1. Şair, şiirin ilk dörtlüğünde “bilmezsin” diyerek kime sesleniyor olabilir?

CEVAP: Şair şehirde yaşayanlara sesleniyor olabilir.

2. Şiire göre Anadolu dağlarının özellikleri nelerdir?

CEVAP: Dağlardan dumanlar yükselmektedir. İnsanlar yaylalara çıktığında düğün havası yaşanmaktadır.

3. Şiirin ikinci dörtlüğünde Anadolu’nun hangi yönleri vurgulanmaktadır?

CEVAP: Anadolu’da tarımla uğraşıldığından bahsediliyor. Ekinler ekiliyor ve kağnı kullanılıyor.

4. Şiirde geçen “Gönül perdelerinin sökülmesi” sözüyle ne anlatılmak isteniyor?

CEVAP: İnsanın içindekileri dışa vurması anlamına geliyor. Perdeler bir şeyin üstünü kapatmak için kullanılır. Burada da gönlü kapatmak anlamında kullanılmış olabilir

5. Şair siz olsaydınız metne nasıl bir başlık koyardınız? Niçin?

CEVAP: Ben olsaydım şiire “Gerçek Anadolu” başlığını koyardım. Çünkü şiir Anadolu’nun köylerindeki yaşamın nasıl olduğundan bahsediyor.

3. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kelimelerin anlamlı en küçük parçalarını bulunuz ve örnekteki gibi altlarını çiziniz.

CEVAP:

– dağlar
– denizci
– sevgi
– kirli
– kağnısız
– evin



b) Aşağıdaki kelimeleri uygun eklerle eşleştirerek tabloyu örnekteki gibi doldurunuz.

3.etkinlik

c) Kelimelerin anlamları, ek aldıktan sonra değişmiş midir? Örnek vererek açıklayınız.

CEVAP: Kelimelerin anlamları ek olduktan sonra değişmiştir. Ancak yine de kelimenin eksiz hali ile ekli hali bağlantılı anlamlar taşımaktadır. Örneğin, saygı kelimesi “hürmet” anlamına gelirken saygılı kelimesi “hürmet gösteren” anlamına gelmektedir.

4. ETKİNLİK

a) Şiirin size çağrıştırdığı kavramları ve hissettirdiği duyguları dairelerin içine yazınız.

4.etkinlik

b) Şiirin ana duygusunu yazınız.

ANA DUYGU: Anadolu’daki hayat sandığımızdan daha güzeldir.

5. ETKİNLİK

Dörder kişilik gruplara ayrılınız ve grup içinde bir sözcü belirleyiniz. “Ülkemizin tarihî ve doğal güzelliklerinin korunması için neler yapılmalıdır?” sorusundan hareketle grup olarak hazırlıklı bir konuşma planlayınız. Öğretmeninizin belirleyeceği süre bitiminde grup sözcüleri konuşmalarını sırayla sunacaktır.

CEVAP: Ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini korumak için öncelikle tarih bilinci kazanmamız gerekmektedir. Bu şekilde atalarımızdan miras kalan bu güzelliklerin değerini anlayabiliriz. Bunun için derslerde bu konuların işlenmesi, sosyal projelerin yürütülmesi ve basın-yayın organlarıyla konunun anlatılması gerekmektedir. Tarihi ve doğal güzellikleri daha yakından tanımak için onları mutlaka ziyaret etmeliyiz. Böylece onların önemini daha iyi kavrarız. Ayrıca bunların korunması için çalışan kurumlara destek vermeliyiz. Çevre kirliliğini önleyici tutumlarda bulunmalıyız. Bu şekilde bu güzelliklerin kirlilikten etkilenmesini engellemiş oluruz.

6. ETKİNLİK

“Anadolu, sevgi, dağlar, yayla, ova, deniz, köy ve halk” kelimelerinden en az üçünü kullanarak bir şiir yazınız. Şiirinize uygun bir başlık koyunuz.

ANADOLU

Dağlara gelir denizin kokusu
Burası köy halkının kıymetli yurdu
Bir yanı yeşil, bir yanı bozkır
Ne güzelsin sen Anadolu.

Kışın yakarsın kömürü, odunu
Yan yanadır hep kurt ile kuzu
Hele toprağın verdikleri, bir de su
Ne zenginsin sen Anadolu.

7. ETKİNLİK

a) Türkiye’nin tanıtımıyla ilgili videoyu izleyiniz. Kendinizi, Türkiye’yi yurt dışında tanıtan biri olarak hayal ediniz ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Türkiye’nin tanıtımıyla ilgili neler hazırlarsınız?

CEVAP: Türkiye’nin tarihi ve doğal güzelliklerinden bazılarının özelliklerinden bahsederim. Onların görsellerini hazırlarım. Türkiye’nin tarihi ve coğrafi özelliklerini anlatırım.

2. Türkiye’nin en çok hangi özelliğinin yabancılar tarafından bilinmesini isterdiniz? Niçin?

CEVAP: En çok Türklerin eski hükümdarları ve onların bıraktığı mirasların bilinmesini isterdim. Çünkü bu konu yabancılar tarafından çok bilinen bir konu değil ve oldukça ilginç bir konudur.

3. Yabancıları Türkiye’ye davet etmek için bir slogan üretiniz.

CEVAP: Dünya’da görebileceğiniz her şeyi tek bir ülkede görebilmek için Türkiye’yi ziyaret edin!

b) Türkiye’nin tanıtımında görevli biri olarak ülkemizin bu yılki tanıtım afişini düzenliyorsunuz. İzlediklerinizden ve hayal gücünüzden hareketle defterinize ülkemizin tanıtım afişini çiziniz.

CEVAP: Tanıtım afişinizde Türkiye’deki doğal ve tarihi güzelliklerin görsellerine ve slogana yer vermeyi unutmayın.

7.etkinlik



Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

14 Şubat 2019, 16:59

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2494

Bu uygulama sayesinde dersimi daha iyi anlayabiliyorum iyi ki varsınız teşekkür ederim.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.